Stránka 1 z 1
Napsal: pát 03.05.2013 18:54
od DavisBocek
Zdravím vás pánové,
chci si koupit nové auto a co se týče BMW tak se stanu nováčkem. Mám zájem o BMW trojkové řady respektive s motorem 2.0 120kw (320d Touring). Jaké máte zkušenosti s tímto motorem? Jsou kazové nebo naopak? Na co si dát u tohoto motoru nejvíce pozor? Mám vyhlídnutý jeden model s tímto motorem. Rok 2007 má najeto 200 000tis. km. Podle majitele servisovaný jen v BMW. Podle mě je 200tis už dost. Proto se vás ptám a chci poprosit o tipy, rady, a zkušenosti. Na co si při koupi dát pozor. Nebo na nějaké základní věci u motoru, které si obejít. Jak by se motor měl, neměl chovat. A nejčastější závady u tohoto motoru. Někdo mi říkal, že tam často odcházejí vstřiky.
Hrozně moc děkuji za Vašich pár řádku a Váš čas.
Napsal: pát 03.05.2013 20:55
od Lennox
DavisBocek píše:Zdravím vás pánové,
chci si koupit nové auto a co se týče BMW tak se stanu nováčkem. Mám zájem o BMW trojkové řady respektive s motorem 2.0 120kw (320d Touring). Jaké máte zkušenosti s tímto motorem? Jsou kazové nebo naopak? Na co si dát u tohoto motoru nejvíce pozor? Mám vyhlídnutý jeden model s tímto motorem. Rok 2007 má najeto 200 000tis. km. Podle majitele servisovaný jen v BMW. Podle mě je 200tis už dost. Proto se vás ptám a chci poprosit o tipy, rady, a zkušenosti. Na co si při koupi dát pozor. Nebo na nějaké základní věci u motoru, které si obejít. Jak by se motor měl, neměl chovat. A nejčastější závady u tohoto motoru. Někdo mi říkal, že tam často odcházejí vstřiky.
Hrozně moc děkuji za Vašich pár řádku a Váš čas.
200 000 km se ti na diesel zdá moc ?

Ten je schopen najet daleko víc...
Jinak na co si dát pozor při koupi atd. tak je toho tady napsáno mraky stačí trochu pohledat.

Napsal: pát 03.05.2013 20:55
od fabledwarrior
Spousta lidí se tu ptá na to samé a klubáci už neradi píší pořád to samé dokola:D Takže nahoře máš tlačítko hledat, napiš si tam třeba "dotaz ke koupi" a dej hledat a čti:D
Jinak je to stejný jako každej jinej diesel no... že by vstřiky nějak běžně odcházely to asi určitě néé. Ale když už odejdou tak novej stojí 6-8 tisíc jeden nebo prý 2 tisíce za kus repas...
Jinak kamarád má E91 s tímto motorem a je velmi spokojen, jede moc pěkně a zatím (má ho cca rok a půl) do něj nemusel dávat ani korunu (kromu oleje a filtrů). Nájezd měl myslím 140k když to kupoval teď je někde na 160-170k. Samozřejmě záleží, jak se ktomu kdo choval...
Napsal: sob 04.05.2013 09:26
od ROBi
Mám ten stejný motor v E90, ale pokud si myslím, že je nájezd 200 000 km na diesel moc, tak se mi nechce ani ztrácet čas s nějakým rozepisováním. Proč by si diesel kupoval člověk, co najede málo? Pokud je auto servisované v BMW, není nic jednoduššího, než s VINkem dojít do BMW a nechat si servisní historii ověřit. Pokud je pravda, že jezdil jen do autorizáku, tak veškerou servisní činnost budou mít zaznamenanou v databázi. Motor jako takové je klasický traktor kadla kadla co žere málo a jede pěkně. Od klávesnice těžko radit, musíš se na auto jet podívat, nejlépe s někým nezaujatým a projít to.
Napsal: sob 04.05.2013 12:29
od DavisBocek
Ještě jednou Vás zdravím,
vím, že otázky které jsem tu dal byli pro Vás asi zbytečně až amatérské. Ale i přes to děkuji, že jste mi tu něco napsali. Spíš jste mě jenom utvrdili v tom, že by to neměl být problém. A ještě jednou sorry za to, že tu dávám otázky které vám tady jenom plní fórum, když odpovědí na ně tu jsou a jsou jich tu mraky. Ještě počkám na pár odpovědí a mažu. Díky moc

Napsal: pon 06.05.2013 09:27
od Dracon
Mám E91 s tímto motorem, je tam od výroby snížený výkon na 110 kW, najeto mám 250 tis a motor jede jako nový. Vůbec bych se těch kilometrů nebál.
Napsal: pon 06.05.2013 13:42
od paca
co jsem četl (kamoš servisák dělal dva takhle potkané motory) tak rád praská rozvodový řetěz, typ motoru M47 (rozvody jsou vzadu na motoru, takže musí jít ven motor)
řešili to kluci i na sk foru, někomu to tam taky prasklo:
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 60203.html
https://www.google.cz/#hl=cs&gs_rn=12&g ... 20&bih=888
Napsal: pon 06.05.2013 22:56
od mike-ee
četl jsem celé to slovenské téma + nějaká fóra v angličtině a spousta videí.
Výstupní informace jsou takové že se jedná o motory N47 (130 kW) montované cca od 03/2007. Některé pozdější modely už to měly prý lépe pořešené, ale N47 se pořád montuje i do F30 a prý se tento neduh částečně začal objevovat i tam.
Každopádně u M47 120kW verze by to neměl být problém
Navíc i když jsem odpoledne trošku začínal panikařit, tak zatím při 130tis km ani moje N47D20A(prý nejporuchovější na tento kaz) neměla ani jeden příznak takže zatím klepu ale co už BMW prý dodává tento motor výrazně levněji než jakýkoliv jiný, protože tuší co se stalo....
Jinak co se týče toho auta tak určitě dobře projet, vypnout rádio, poslouchat motor, turbo a zkontrolovat jestli někde něco neteče, nepíská necuká...Ničím specifickým se tento motor neprojevoval co vím , takže bych se zaměřil na nejčastější možné začátky konce životnosti některých komponent, je třeba počítat s nejhorším, protože člověk nikdy neví kdo a jak s tím jezdil... Klasická nafta
Napsal: úte 07.05.2013 08:00
od Docthor
Aj, vlastním E90 320D 130 KW a nějak se začínám obávat po tom co jsem přečetl, a není možné že se majitele k auto chovali jako k 6ti válcovému benzínu a jezdili s prominutím jako prasátka s dieslem který by se měl zahřát a jezdit s ním s rozumem, přeci to není M3 že
Jsem z toho trochu v rozpacích, neb s 320 kou jsem nadmíru spokojeny,co se týká spotřeby i cestování na daleké trasy, teď se chystám s malou k moři a nerad kdyby mě bávo nějak vyšplouchlo, dá se nějak předejít těmto poruchám motorů ?
Jo najeto mám 115k pravidelný servis BMW..
Napsal: úte 07.05.2013 09:08
od mike-ee
Jelikož se jedná o vadu materiálu, tak jizdní styl bude mít podle mně vliv pouze na to kdy to příjde. Našel jsem nějaké info co všechno vyměnit a kdy ty součástky mají být vyrobeny aby to bylo snad ok, kdyžtak dodám ale co se traduje na svk fórech tak Bmw pry oficiálně dodává tu n47 za cenu 85-125 tis což je rapidně levnější než běžné ostatní motory.
Osobně to zatím kašlu, mozor má zdravý zvuk, tak uvidíme. Vím že čím víc nad tím budu uvažovat a řešit to tím horší to bude, minimálně pro mně. A věřím že to nemá 100% poruchovost ale je fakt že je to běžný jev a nelze se tomu asi divit.
Napsal: pon 24.03.2014 21:25
od boris77
mike-ee píše:četl jsem celé to slovenské téma + nějaká fóra v angličtině a spousta videí.
Výstupní informace jsou takové že se jedná o motory N47 (130 kW) montované cca od 03/2007. Některé pozdější modely už to měly prý lépe pořešené, ale N47 se pořád montuje i do F30 a prý se tento neduh částečně začal objevovat i tam.
Každopádně u M47 120kW verze by to neměl být problém
Navíc i když jsem odpoledne trošku začínal panikařit, tak zatím při 130tis km ani moje N47D20A(prý nejporuchovější na tento kaz) neměla ani jeden příznak takže zatím klepu ale co už BMW prý dodává tento motor výrazně levněji než jakýkoliv jiný, protože tuší co se stalo....
Jinak co se týče toho auta tak určitě dobře projet, vypnout rádio, poslouchat motor, turbo a zkontrolovat jestli někde něco neteče, nepíská necuká...Ničím specifickým se tento motor neprojevoval co vím , takže bych se zaměřil na nejčastější možné začátky konce životnosti některých komponent, je třeba počítat s nejhorším, protože člověk nikdy neví kdo a jak s tím jezdil... Klasická nafta
Na toto témá jsem už reagoval v jiné podobné debatě.
Na googlu jse mi podařilo najít firmu RH Engines, kterou jsem kontaktoval a po dohodě mě vyměnili rozvodové řetězy se vším tím kolem za zlomek ceny ve srovnání s BMW. Jukněte na jejich stránky, je to tam perfektně popsaný..
http://rh-engines.cz