Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 02.05.2013 11:46
od calif
Zdravim, kupoval nekdo predni tlumiče z aukra? myslim ty novy dily, jedina značka co sem tam pochytil je jakysi GH GAS...... je to v ceně treba dvojku za oba, i levnějsi..... vydrzi to neco? ma to nekdo na aute nebo jsou to vyhozeny prachy.....dik
Napsal: čtv 02.05.2013 12:16
od Kani
Nic mi to nerika, ale uz jenom podle toho popisu, bych do toho nesel. Zvlaste u e36
Napsal: čtv 02.05.2013 12:17
od pepa318is
Napsal: čtv 02.05.2013 17:48
od Zungi
měl jsem je na autě a v pohodě rozhodně lepší než předchozí vyteklej tlumič

Napsal: čtv 02.05.2013 18:23
od calif
Zungi píše:měl jsem je na autě a v pohodě rozhodně lepší než předchozí vyteklej tlumič

povis prosim konkretne ktere? pripadne kolik staly a jak dlouho je tam mas? prave ze mam jeden vytekly tlumič

))) pera sportovni takze musej taky pryc...
Napsal: čtv 02.05.2013 18:44
od onlybimmers
cim levnejsi tlumic, tim vetsi prekvapko v zatacce

ale pokud jezdite predpisove tak je to asi jedno co tam date...
Napsal: čtv 02.05.2013 18:54
od paveld
Myslim že neni problém vjet předpisově do zatáčky na okresce a mít problém i s hodně dobrym tlumičem

.
Nechci házet všechny levný tlumiče do jednoho pytle, ale ty co jsem si vyzkoušel a hodně lidí chválilo (podvozek Supersport), tak bych na auto znovu nechtěl. Dobře se s tim jezdil tak prvních 10tisíc km, pak už to bylo slabší a teď nevim jestli ve 20 nebo 25 tisících začal téct první tlumič, kolem 30 tisíc km byly KO všechny.
Dobrý tak pro někoho kdo moc nenajezdí...
Bilstein je ale už od prvních km o něčem jinym

.
Napsal: čtv 02.05.2013 19:09
od fabledwarrior
No jo, ale kolik vydrží Bilstein a kolik stojí:D
Napsal: čtv 02.05.2013 19:13
od paveld
Víc stojí a víc vydrží

. Nevim teď jestli to je přímo uměrný těm levným tlumičům, ale jezdí se na nich taky trochu jinak.
Napsal: čtv 02.05.2013 19:33
od fabledwarrior
No co vím, tak se říká, že je to téměř přímo úměrný no:D
Napsal: čtv 02.05.2013 19:51
od Totic
Tak zrovna na E36 podvozku hoši, to bych nešetřil.. Teda pokud jezdíte na serii, nebo nějakejch balonech tak jo. Ale ještě k tomu mít IS, bo šestivál..?
Pokud mám nižší / tužší M-sport pak jsou zaručeným držákem KYB M-susp, SACHS Adv., Bilstein B6/B8.
Všechny jsou na předek ale kolem 3k,- / ks, no

Napsal: čtv 02.05.2013 22:19
od Fx
A to je hodně?
Je to docela smutný, chápu že v žadě případů může jít i o polovinu ceny auta, ale když BMW není v pořádku a nejsou použité kvalitní ND, je to ještě pořád to samé BMW, jaké máme tak rádi? Lepit auto tak, aby se prostě jenom nerozpadlo, to si snad BMW nezaslouží.
Napsal: čtv 02.05.2013 22:29
od Lucifer
Bilstein B6 sada na celý auto tlumiče 14tis po slevě.
Pružiny na e36 originál M packet pro 6ti vál vyjdou na 11tis zhruba.
A jestli si myslíte že to jsou vyhozený peníze, mraky e36 dneska ještě jezdí na podvozku kterej vyjel z fabriky a vydržely ty věci na autech zhruba 15let a 200tis km. To mi přijde vynikající investice jednou za cca 200tis nacpat 25tis do podvozku a zase jezdit
Je to jen obrazně řečený takže se tohle nedá určit na beton, ale vydrží to minimálně 3x tolik co kompletní podvozek za 8tis
Jen je rozdíl, že ne všichni si chtějí e36 hýčkat.
Pro většinu lidí je to starý auto a nejraději by chtěli nejnovější tak se na druhou stranu nedivím že ty peníze do toho auta prostě nedají. Ale já osobně nedám na e36 dopustit :palec:
A pokud bych opravdu řešil podvozek a věděl že auto budu mít ještě 5let tak bez výčitek bych 25tis do podvozku nacpal

Hlavně ten požitek z jízdy je pak takovej s jakým to auto bylo vyrobený
Napsal: pát 03.05.2013 00:00
od calif
tak nakonec koupim bilsteiny, ale asi jiny model nez tu pisete protoze oba vyjdou na trojku a pruziny obe na 1600
sorry, ale pokud clovek nema vylozene lestenku na vikendy tak je blbina kupovat tlumice s perama za dvacku, protoze u takhle staryho auta to nikdy nekonci, a to same by se dalo resit u ramen,ulozeni, kardanu,spojky,brzd,vyfuku,rozvodů,ventilů,serva........ a pokud bych stejný pristup aplikoval na vsechny tyhle díly, jakoze u káry co ma trista tisíc najeto nelze cekat nic jinyho, tak by me behem tech sedmi let co auto mam vysel servis na ctvrt mega!! a za to koupim kurva vymazlenou e46 330i v prvoligovem stavu bez investic
Napsal: pát 03.05.2013 06:27
od fabledwarrior
Jak už tu bylo psáno, někdo má auto na mazlení a tak to tam narve i do starý E36.. ona když je v dobrém stavu, tak co bych to tomu autu nedopřál a ještě víc si ho nevymazlil...
Já jsem na tom bohužel tak, že jsem koupil vrak (první moje auto) a ikdyž jsem pomalu zjišťoval jakej vrak to je, tak jsem měl furt chuť si ho mazlit a kupovat mu originální díly popřípadě co nejlepší neoriginální a ták. Pak mi při výměně předního skla volali ze servisu , že to auto bylo těžce nabourané, že tam to sklo ani nejde dát.. to vás pak veškerý investování přejde, protože víte, že ať tomu koupíte cokoli, stejně to bude těžce nabouraný a člověk co se vtěch autech vyzná to hned pozná.
Tak si potom do takového auta kupte podvozek za 25 litrů a podobně. Já si na tohle vystačím se stavitelným JOMem za 4 a půl tisíce na celý auto.
Napsal: pát 03.05.2013 08:15
od Fx
To všechno souvisí s tím, když auto není v pořádku. I E36 se dá koupit udržovaná a v prvotřídním stavu. Je mi jasný, že když si někdo koupí E36 za pár tisíc, nebude cpát do údržby horem spodem. Ale pak se nedá moc mluvit o BMW. O tom kvalitním autě se skvělými jízdními vlastnostmi...
A věř, že tlumiče za dvacku ještě nejsou drahé. Já jsem si na E36 dával tenhle podvozek:
http://www.profesionalni-autodily.cz/sa ... 30802.html
Kdybych chtěl jít někdy znova cestou snížení, tak nevolím jinak. Měl jsem možnost svézt se různýma autama s různýma podvozkama a některé prostě nefungovaly.
Čtvrt mega za 7 let provozu je možná trochu přehnané, já jsem si spočítal cenu údržby na své E36 za 7 let na cca 120tis. Je to i o tom, kde díly sháníš. Koupit se dá draho i levně, já jdu raději cestou týdenního shánění a za díly pak dám mnohdy i méně než třetinu normální ceny.
Napsal: pát 03.05.2013 08:23
od calif
chápu a rozumím ale nemuzu si dovolit jit takovou cestou mam i jine starosti a prilezitosti k utraceni penez

ale auto mam rad a libi se mi tak jak jede a verim ze i s tema obyč bilsteinama pojede lip jak s tim vyteklym tlumičem, ale urcite dik za vsechny postrehy.
Napsal: pát 03.05.2013 08:29
od Fx
Bilstein je dobrá volba a nevidím jediný důvod proti, obzvlášť s novýma pružinama, ideálně i horním uložením. BTW horní uložení Meyle HD je v hliníku a má nahoře otevřené ložisko, takže jde v průběhu času kontrolovat vizuálně a mazat.
Napsal: pát 03.05.2013 10:36
od Totic
Všechno souhlas a i pevný kvalitní tlumiče se daly vždy sehnat za 10k,- nemusel to být tvrdej levnej čína-stavitelák. Pružiny už buď většinou máte, nebo jsou i kvalitní pružiny za dobrou cenu.
Lucifer píše:Bilstein B6 sada na celý auto tlumiče 14tis po slevě.
Pružiny na e36 originál M packet pro 6ti vál vyjdou na 11tis zhruba.
No tak je vidět kde kdo nakupuje. Pak je jasný, že peníze lítaj šíbrem ven. Za 10700,- lze mít komplet B6. Porovnejte si i SACHS (jakožto origo) co by stály, u dobrých prodejců (tzn. ne v BMW, Kelly a pod.). Pružiny od AP -40, Weitec -30 cca 4500,- sada, hlavně jsou každou chvíly nějaký péra v inzercích za polovic.
Za mě si myslím, že nejlevnějš vyjdou Kayabáče, vydržely mi na M-techu 4 roky. Finančně spíš hodně ovlivní jakou výkonovou řadu člověk bere.
calif píše: pera sportovni takze musej taky pryc...
To znamená, že tam jsou ty úzký jako na staviteláku, nebo máš moc velký snížení?
Napsal: pát 03.05.2013 11:30
od Lucifer
Dávám ceny který na mě vyskočí v BMW ceníku a bilstein B6 jsou od člena harezz komplet celý auto předek zadek
Druhá věc s těma pružinama ukaž mi weitec nebo AP či podobnou značku která na autě vydrží víc jak 150tis KM.
Kamarád má e34 1994 na autě původní podvozek a jelikož se mu nechtělo vyhazovat peníze za pružiny když s autem za rok najede sotva 1000km, tak je nechal uříznout u známýho v servisu. Vím že to je prasárna ale když jsem s tím známý mluvil tak mi říkal že měli vůbec co dělat aby tu pružinu uřízli že snad i hodinu trvalo než řízli flexou jednu pružinu. Udělej tohle s ostatníma značkama a za 10vteřin je pružina uříznutá.
Už to svědčí o kvalitě a sám osobně jestli budu kupovat péra tak jedině v BMW samo že se zkusím domluvit na nějakých slevách abych to nebral za MOC, ale když vidíš tu kvalitu kterou ty pružiny měli i po 18ti letech.
Auto má skutečně najeto nějakých 250tis km poctivých...