Stránka 1 z 1
Napsal: pát 26.04.2013 17:06
od Michaelesko
Zdravím, možná to bude hloupý dotaz,ale mám prvně BMW a když nastartuju tak se ručička na ukazateli teploty okamžitě dostane na bílí střed budíku a ani se nehne. Je to normální a nebo je stím nějaký problém? u jiných aut se pohybovala normálně v modré zoně a až po např. delší jízdě po městě se šplhala nahoru...
Napsal: pát 26.04.2013 19:07
od fabledwarrior
Má to být stejně jako u jiných aut, začíná na modrém (v tomhle teple často třeba kousek pod půlkou modrého pole) a stoupá do roviny... zkontroluj si čidlo teploty motoru.. nevím jakej máš motor, ale co vím, tak jsou zasunutý 2 v bloku motoru pod sáním, jedno je pro ŘJ (bývá modré) a druhé pro ukazatel budíku (bývá černé).
Napsal: sob 27.04.2013 01:39
od shade741
A jakž že vehikl to bmw je? předpokládejme že nejběžnější je e 36
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=116886 stačí mrknout do fag
tam je to rozepsané celé, ješte odskoušej test budíků ( viz google či youtube dashboard test e 36) pak jdi poo již zmíněných čidlech atd
Napsal: sob 27.04.2013 16:08
od Michaelesko
jo, je to e36 rok 99 1.8 benzin. Ten test sem udělal a v pořádku. Podle toho odkazu by mi to ukazovalo přes 80 stupňů, tak kouknu na ty čidla,ale stejně na nich nic nevykoukam, takže nejspiš rovnou vyměnit..
Napsal: ned 28.04.2013 11:25
od Michaelesko
Tak dneska od uplně studenyho motoru po třech kilometrech 106 stupňů...tak to asi čidlem nebude..Nevite co mohlo odejit, že se tak zahřívá?

Napsal: ned 28.04.2013 18:37
od shade741
no když říkáš že budíky sou ok, ručka není posunutá nebo tak něco, tak při studeným motoru musí zákonitě ukazovat studenej motor pokud tomu tak není tak bych řekl, že čidlo je zmatený a posíla nesmysle jinak nevím. Pokud by ti budík ukazoval dobře a zahříval se rychle a přehříval může to bejt např termost kterej neotevírá, vrtule vodní pumpy viscospojka posmrti případně kombinace atd
Napsal: čtv 02.05.2013 19:10
od Michaelesko
tak jsem nechal vyměnit termostat a vodni pumpu plus řemen. No a absolutně žádná změna. Po párset metrech ručička začne stoupat a zastaví se až přesně uprostřed budíku a tam zůstane,zatím sem nejezdil žádnou větší dálku,max do 20km, tak nevim jak by se to chovalo. Nemáte někdo tušení v čem by mohl být problém??
Napsal: čtv 02.05.2013 22:29
od shade741
počkej že to začne stoupat po pár set metrech je celkem normální, zezačátku si psal že se tam dostane okamžitě

nastartujus tudený auto je to na začátku modrýho- po pár stech metrech to začne stoupat a zahřívá se na provozní teplotu a ano má se zastavit cca přesně na půlce. divný by bylo že třeba po 200 m by to bylo už někde u půlky.
Co to teda teť dělá? U studenýho auta je ručka kde? Klidnou jízdou je zahřátý na půlce za jak dlho/km
Napsal: sob 04.05.2013 06:45
od Lucifer
Máš tam dost vody ? A odvzdušněno ?
Napsal: ned 05.05.2013 14:07
od Michaelesko
u studenyho začina na modrym, trvá zhruba kilometr než se dostane na střed. Tam zustava po celou dobu jizdy. Kapaliny je dost,ale je to dost smrdlavej humáč

,takže dnes plánuju vyměnit .Pak dám vědět co to dělá. Taky sem četl,že vrtule by se u klidnyho motoru neměla dat otočit a nebo velice ztuha, což bude asi ten problem,protože vrtule de zlehka...
Napsal: ned 05.05.2013 20:16
od Oldman
Vrtule se má točit a pomáhat chladit chladič,teda při otevřeném termostatu jestli se točí nebo netočí u studeného motoru je jedno,protože kapalina cirkuluje v motoru,chladič je termostatem uzavřen...pořádně odvzdušnit