Stránka 1 z 3

Napsal: úte 09.04.2013 23:00
od babka
dobrý den, chystám se koupit trojku s jedním z těchto motorů. překvapilo mě, že někteří prodávající uváděli u 325i spotřebu oleje 1l na 1500-2000 km a tvrdili, že je to v pořádku. nepřijde mi to u takového auta normální. jakou máte zkušenost s papáním oleje u 325i a 330i?děkuji

Napsal: úte 09.04.2013 23:31
od Poldav6
Je to relativně v pořádku. Motory jsou tím známé, některé si vezmou víc, některé míň. Když se moc netočí, taky žerou míň. Kvalitní olej se dá sehnat za pakatel, tak bych to neřešil. Aspoň je v autě pořád "čistý" olej ;-)

Napsal: úte 09.04.2013 23:51
od Filozof
mám 525i defakto stejnej motor co je v 325i 24v a olej se dolévá tím častěji čím jezdíš sportovně rozuměj nad 4000ot.

Do 140km/h v rozumném řazení a chování se jako běžný člověk v autě dolévám co 3-5tisic km pul litru cca

takže mi to vychází na 1,5-2litry oleje za 15 000km kdy je výměna.

Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ...

auto bude mít brzy 400tis km jen pro přehled :)

Pokud jezdím ostřeji tak na mě blikne výměna oleje mnohem dříve a taky dolévání.

BMW je nastavené pokud jezdíš na pohodu tak klidně 15-17000km výměna oleje pokud jezdíš ostře tak klidně 8000km a výměna oleje.

To dělají často borci v M3 nebo M5 tam mění komplet olej co 5-8tisic km.

takže 2,5ka je skvělej motor ale mění se podle stylu jízdy ... čím více šlapeš tím si vezme více oleje při vyšších otáčkách.

Napsal: stř 10.04.2013 02:46
od tanner540i
Filozof: Podle nazvu tematu se dotaz tyka setivalcovych "N"kovych motoru, ktere nemaji se starymi "M" motory (E36,E46,E34,E39,E38 atd) nic spolecneho.



Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ..


Pri provozu na LPG se vzdy doporucuje ZKRATIT interval vymeny oleje, protoze samozrejme rychleji starne, nez pri provozu na benzin. Vzdy se dostane aspon minimalni mnozstvi paliva i do oleje. Nemuzes posuzovat kvalitu oleje podle barvy/znecisteni. Samozrejme pri spalovani LPG se nevytvari takove mnozstvi karbonu, takze olej vypada cistsi. To ovsem s jeho kvalitou nema nic spolecneho.

Napsal: stř 10.04.2013 07:12
od pavproch
330ixT e91 MR2011 N53B30O0B, nalítáno 80kkm, longlife wolej 0w-30, sežere 1litr od výměny k výměně (cca 25kkm)

Napsal: stř 10.04.2013 17:36
od Filozof
jsem zapoměl že mluvíme o novějším motoru :)

tam je to jasné se dolívá každejch pár tisíc km litr oleje to jsou olejničky :lol:
protože tomu každej dává za uši tak žere olej každej co se točí do ruda .

Napsal: čtv 11.04.2013 21:11
od bmw335
to je trochu divný 1,5l 1500-2000km ne? :lol: já mám 335i a dolívám litr oleje jednou za cca 15tis km

Napsal: čtv 11.04.2013 22:04
od hosma
bmw335 píše:to je trochu divný 1,5l 1500-2000km ne? :lol: já mám 335i a dolívám litr oleje jednou za cca 15tis km


325i, taky tak nějak

Napsal: pát 12.04.2013 12:18
od Aja
325 xi, 110 000 km a bere 1 litr každých cca 3000 km.

Napsal: pát 12.04.2013 15:00
od Sonny
530i N52 a dolivam cca litr na 5000km :D

Napsal: pát 12.04.2013 15:15
od Filozof
Aja a sonny : jakej máte styl jízdy ? jezdíte hodně sportovně ? nebo pohoda a sem tam si jdete zasportovat do rudého ?

Mě to žere jen když tomu častěji dávám pod kotel....pokud jezdím na pohodu tak dlouhé tisíce nic nedolévám.... Vím že jsme u novějších motoru ale i tak mě to zajímá proč je tam taková spotřeba oleje.

Napsal: sob 13.04.2013 11:41
od Aja
Občas tomu dám, tak jako každý :-D ale není to nic běžného. Spíš na pohodu.

Napsal: sob 13.04.2013 15:05
od Totic
Fildo.. otázka co máš za vůz, to co v avataru, nebo se ještě bavíš o E34 525i? Tam totiž byla situace opravdu jiná, to nemusím dolívat ani do M52, tak leda 0,5l/10tis. km Ale to s touto diskuzí nemá nic moc společnýho, protože už u M54 je spotřeba oleje markantně jiná.

Napsal: sob 13.04.2013 17:03
od pavproch
koukám, že mám asi štěstí (prozatím) - jezdím prakticky výhradně dlouhé štreky (mimo dálnice) s průměrem skoro 11.5 (služebák, čili přesná evidence), jinými slovy to vůbec nenechávám zlenivět.... a přesto žere enem litr woleje na 25tis km...

Napsal: sob 13.04.2013 18:40
od Filozof
dolévat litr oleje co 2-3tisice km mi přijde strašný u takto nových motoru jako je N52.

To jako staré motory M50 či M52 jsou na tom líp i po 15-20letech a 400tis km za sebou ? To snad ne.

Napsal: sob 13.04.2013 19:06
od xyron
N52B25 .. tj 2,5i .. cca 1litr oleje na 20.000 km

Napsal: sob 13.04.2013 21:45
od tanner540i
dolévat litr oleje co 2-3tisice km mi přijde strašný u takto nových motoru jako je N52.

To jako staré motory M50 či M52 jsou na tom líp i po 15-20letech a 400tis km za sebou ? To snad ne.


Co ti na tom pripada divne? Podivej se na vykon dnesnich modernich 3litru, vzdyt uz jsou na urovni E36 M3 3.0. Ted uz nikde moc rezervy nejsou (at uz vykonove nebo materialove). Proste je potreba, aby se z toho motoru dostal co nejvetsi vykon/nejmensi spotreba/nejmensi emise, jak to jen jde. A to s co nejmensimi naroky na material a vyrobu. Nikdo dnes nebude vyrabet auta, ktere najedou milion km, to by brzo zkrachoval..

Napsal: ned 14.04.2013 14:52
od Totic
Njn, to je takový to Mnichovský mazáníčko.. Engine potřebuje výplach, aspoň dobrý když je spolehlivej oil ukazatel na palubce, tak to člověk hladinu nemusí chodit kontrolovat. Vozí se litřík s sebou a občas se doleje, stejně jako to třeba děláte u ostřikovačů ;)

Jen by mě zajímalo, jestli jsou na tom dnes tak všechny moderní "vysoko-výkonné" motory.. :?:

Napsal: ned 14.04.2013 15:12
od IlikeU
N54 335i 1l oleje na 2-5000 km dle stylu jízdy.

Aspoň má motor průběžně novej olej.

Napsal: ned 14.04.2013 18:05
od raff007
moje sragora taky docela zere olej.
sice 320i N46B20, ale taky dolejvam 1l tak 2-4000Km, obcas si rikam jestli ten elek. merak ukazuje dobre (taky tam mohli kluci dat klasickej - normalni merak za 20kc aby mel clovek jistotu).