Stránka 1 z 1

Napsal: pát 05.04.2013 09:41
od k5ynd1
ahoj kluci,
mám 325tds a mechanické čerpadlo. auto má 470t km, tak jsem si říkal, že spojka bude k.o. -> proto mi na vyšší kvalty spojka proklouzne (v záběru). tak jsem spojku (lamelu, setrvák i přítlačák jsou ok) vyměnil. zjistilo se, že spojka byla už měněna (než jsem auto koupil, tedy alespoň před 50t km). lamela byla spálená a na šroubech co drží setrvák byl mastný zaprášený film (něco málo někudy asi prolíná). vše jsem očistil, odmastil, osmirkoval dosedací plochu na setrváku i přítlačáku, dal druhou lamelu. výsledek je takový, že prokluz je snad ještě horší. klouzla mi i na trojku něco přes půl plynu a pod 2t otáček. když jsem auto koupil neklouzala, potom se udělal chip, tak to začalo občas na pětku. potom se dala mechanika, takže prokluz i na 4ku. s tou mechanikou mám najeto cca 30t km a odtaháno hodně těžkých nákladů. při normální klidné jízdě i s vozíkem neklouzala, pouze když jsem mu dal za krk, plnej od nízkých otáček, prokluz pod 2t otáček.
co může být špatně? že by moc velký krouťák na 228mm spojku? proč je to ale s dobrou lamelou ještě horší? přitom po výměně pedál zabírá ve spodnější části chodu.

Napsal: pát 05.04.2013 13:12
od Foldas
máš přitlačak v hajzlu

Napsal: pát 05.04.2013 14:14
od kamikaze5100
Přesně, maš vhaji přitlačak. Nechapu jak muže někdo měnit jen lamelu. Navic ta nova je ještě tlustějši než ta stara, takže ten přitlat to nedava ještě vice. Doporučuju okamžitě nejezdit a udělat to.

Napsal: sob 06.04.2013 18:10
od k5ynd1
lamela byla za postovne. bral jsem to tak, ze kdyz to bude ok, tak me to vyjde na nula nic. pokud ne, tak mam nahradni lamelu, kterou muzu nechat preoblozit hdskem, aby byla jistota, nez kupovat novou za podobny prachy. komplet spojka pritom nemuze mit tolik najeto. ze by ten pritlacak odesel tak brzo -> kdyz se dala mechanika a kroutak mnohem vetsi a v nizsim spektru?

Napsal: ned 07.04.2013 22:23
od Foldas
někdo najezdí na spojce statisíce km někdo par tisíc proto když mi klouže spojka tak ji vyměním celou a nejen jeden díl. To že dáš kvalitnější obložení utahaný přitlačak nespraví

Napsal: ned 07.04.2013 23:08
od Huska
možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Napsal: ned 07.04.2013 23:54
od Foldas
tds používa klasicky přitlačak pokud se nepletu

Napsal: pon 08.04.2013 08:50
od Francis
Unavená pružina na přítlačáku není nic neobvyklého. Vyplatí se nešetřit, a vždy měnit celou sadu a ne jen lamelu.

Napsal: pon 08.04.2013 16:05
od DawletE30
Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.

Napsal: pon 08.04.2013 16:57
od beny-maser
DawletE30 píše:
Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.

některý e39 to maj, ale většina tds má klasiku přítlačák,
podle mě to bude spálená lamela,i když má dobrou tloušťku tak má spečenej povrch a ten pak klouže,chce to sportovní obložení jinak to bude klouzat furt

Napsal: pon 08.04.2013 20:35
od Huska
Foldas píše:tds používa klasicky přitlačak pokud se nepletu


jestli má TDS klasický, tak se omlouvám za mystifikaci .. já měl benzíňáky M52 a tam se musel nastavit

Napsal: pon 08.04.2013 20:39
od Huska
DawletE30 píše:
Huska píše:možná nevíš, že pokud používáš starý přítlačák, tak se musí nejprve seřídit na novou lamelu :wink: .

Podle mě se nemusi, kdyby to tak bylo tak by ani spojkovy pedal ani nesešlapl.


právě, že když se nenatočí zpět, tak se chová normálně, ale spojka klouže ... osobní zkušenost :-/
nicméně pokud má TDS klasický jak píší kluci výše, tak je chyba jinde

Napsal: pon 08.04.2013 22:03
od Foldas
stavitelny přitlačak je až u novějších m52 podle etk ma tds v e36 klasicky 228 mm který je třeba v m50 motorech. takže když budeš dělat spojku tak sežeň setrvák z m52b28 který má 240mm průměr