Stránka 1 z 1
Napsal: stř 27.03.2013 14:36
od commander
Tak zase zvažuju e92 330i. Studuju je jak blbej, a narazil jsem na následující "problém" kterej mi není moc jasnej. Amící o tom ví kulový protože se to u nich lišilo, dokonce ani EN a DE wikipedie se neshoduje.
Jedná se o to, kam se dával N52 a v jaký verzi, a kam už N53 a hlavně, jestli v Evropě N53=efficientdynamics. Já chci e92, a chci N52 protože nechci přímovstřik, a hlavně nechci efficient dynamics, protože to se = elektrický servo, zatím co N52 by měly mít hydraulický servo.
Další fór se zdá, že do e92/91 se dával N52 s 190kw, a n53 s 200kw; zatím co do e92 se dával N52 i N53 s 200kw. tak to jsem z toho blázen.
Dokáže někdo s určitostí říct, jesti:
- je pravda, že N52 má vždy hydroservo a N53 má vždy elektrický servo
- N52 v e90/91 je 190kw, a N52 v e92 je 200kw
- jesli že chci e92 a oba motory maj 200kw, jak poznám, který je který aniž bych v tom jel?
Předem díky.
EDIT: jo a ještě je N52K - což by teoreticky právě mohl být ten motor v e92 330i 200kw bez přímovstřiku. Nepodařilo se mi to ale ověřit.
P.S.: taky zajímavý, že 330i e90/91 mají na palubce aktuální spotřebu, a e92 teplotu vody (zdá se)
Napsal: stř 27.03.2013 15:11
od BudVlad
N53 se začalo dávat do E92/93 koncem roku 2007 pro modelovou řadu 2008. Do USA a Kanady se N53 nedodává kvůli přímému vstřiku. E92/93 se tam stále dodávají s N52.
200 kW N52 se dávaly jen do E83 X3 3.0si a E70 X5 3.0si. Pokud vím tak se do E92 nedávaly.
Efficient Dynamics je option za příplatek.
Jestli má E92 od roku 2008 jen elektrický posilovač nevím, ale s modernism elektrickým posilovačem není nic špatného, dávají ho i do Porsche.
Napsal: stř 27.03.2013 15:50
od commander
mno uvidíme jestli ještě nekdo něco ví, ale nesouhlasím s tím posilovačem - třebas na Porsche 911 teď každý nadává

Dávajího protože to míň žere aby se Brusel nažral, a protože je to levnější. Ne že by byl lepší. Třeba u 335i a M3 e92 zůstal taky hydraulickej, i když ostatní řady přešly (IMO) na elektrickej.
EDIT:
http://tinyurl.com/c8k5kbb
tady je uvedeno že je to N52K, to by podporovalo mojí teorii
EDIT2:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
tady je že právě 200 kw byl v e92. Když se ale přepne do EN, tak tam už není.
Napsal: stř 27.03.2013 16:00
od commander
double post
Napsal: stř 27.03.2013 16:07
od xyron
Souhlasím s BudVladem..
podle mě je ta 200kw verze u 330i E9x už N53 ... N52 200 kw jen v X-řadách....
Napsal: stř 27.03.2013 16:30
od BudVlad
Výhoda elektrického posilovače není jen spotřeba, ale neubírá výkon motoru a citlivost posilovače se dá lépe kontrolovat elektronicky.
Motor N53 je modernější a v mnoha ohledech lepší. N52 je znám s problémem spotřeby oleje, já mám najeto 70K a nebere to ani kapku. U N52 také praskají šrouby hlavy, N53 ten problém nemá. N53 nemá valvetronic, který také není moc spolehlivý. Jediný problém byl s HPFP a to BMW měnilo zdarma i po záruce.
Napsal: stř 27.03.2013 17:37
od scooter_x
Souhlas s rozdělením výše, jen dodám, že nejjistější je zadání VIN do dekodéru a přimo ti to napíše, jestli daný kus má N52 či N53

Napsal: stř 27.03.2013 17:47
od commander
dobreu nápad, tak schválně
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
200 kw, coupe, 2007
Type
VIN WBAWC51090PS99201
Type code WC51
Type 330XI OL (EUR)
E series E92 ()
Series 3
Type COUPE
Steering LL
Doors 2
Engine N52K
Displacement 3.00
Power 200

Napsal: stř 27.03.2013 17:57
od BudVlad
Nedá se věřit všemu co je napsáno v inzerátech. To ale neznamená že to nemůže mít 200 kW. Výkon toho motoru se dá zvýšit i na víc než 200 kW.
Napsal: stř 27.03.2013 18:16
od risanica
sorry za OT, ale jedna z veci, co me na me e90 N52 vadi je to, ze toceni volantem je strasne tuhe oproti e46. Mam k tomu aktivni rizeni, coz je super pri parkovani,ale stejne mam rad(vice moje mlada), ze nemusi vyvijet tolik sily na toceni volantu

S tim ale stejne nic neudelam, je tak?
Napsal: stř 27.03.2013 20:30
od commander
to neni z inzeratu ale z vypisu vin decoderu. 200 kw a n52k
Napsal: stř 27.03.2013 21:12
od pavproch
s e92/93 nemám praktickou zkušenost, jeden známý ale má e92 (myslím MR2009) a sem si skoro jist, že tam má N53 + AT
já mám 330ix e91 MR2011 (vyrobeno 19.5.2011) a mám tam N53B30O0B (přímovstřik 200kW), k tomu hydroservo a na palubce ukazatel spotřeby (a žádný ukazatel teploty vody)
co vím sichr, že N53 200kW se dávaly a dávají do 5er
Napsal: stř 27.03.2013 21:17
od pavproch
jo, a efficient dynamics tam nemám (jen přes mou mrtvolu), ani tu euro-sračku "start-stop"

Napsal: stř 27.03.2013 21:23
od commander
a mohl sis ji (Effdyn) přidat příplatkově? Ono taky dost věcí nejde/nedávalo se na x-drive, tak jestli to není tím.
Napsal: stř 27.03.2013 21:27
od pavproch
domnívám se, že nemohl (ale 100% jistý si nejsem, jak píšu tyhlety rádoby "eko" fičury/kurwítka bytostně nesnáším, takže mně při konfiguraci auta ani nenapadlo sa po něčem takovém dívat
Napsal: stř 27.03.2013 21:44
od commander
to schvaluju, já se právě velmi pečlivě dívám, abych to tam neměl
jinak asi budu věřit vin decoderu, inzerci a DE wiki. z e90 post N52 vs N52K
N52K has
1) New engine management software
2) New digital airflow meter
3) New valve cover
4) New connecting rods
5) New exhaust valve stems
6) New electric water pump
7) New camshafts
Napsal: stř 27.03.2013 21:49
od pavproch
jo a ešče k temu, jak poznat N53:
měl sem vede sebe postavenýho svýho brambora a 330i MR2006 (N52) s běžícími motory (obojí dokonale zahřáto intenzivním porovnáváním jízdní zkouškou....

) a po zvednutí haubny bylo možno jednozančně identifikovat N53: mnohem hlasitější, hrubší zvuk....
Napsal: stř 27.03.2013 21:52
od commander
jojo říká se to všude, že ta N53 má horší zvuk... Akorát já mam naposlouchanej tak leda v-tec

Napsal: stř 27.03.2013 22:32
od BudVlad
V Evropě se na 100% od modelu 2008 začaly do E92/93 325i a 330i dávat jen N53B30 (rok výroby nic neznamená, protože koncem roku začnou vyrábět model na příští rok a liší se od auta vyrobeného začátkem roku). Kupoval jsem 2008 E92 328i s N52B30 které bylo podstatně levnější, ale když jsem zjistil že v Evropě bude mít E92 N53, objednávku jsem zrušil.
Efficient dynamics je PITA. Několikrát jsem s tím jel když mi v BMW půjčili auto. Naštěstí se stop/start dá vypnout, ale je to hovadina.