Stránka 1 z 2
Napsal: pát 22.03.2013 14:37
od blackjack
Zdravím,
tohle bude rychlovka... Bylo tady toho napsáno spoustu, tak si to jen ujasním.
Pokud mi e36 325td startuje špatně za studena, za tepla (tam trochu hůř) a nejhůř pokud je v nádrži tak 15l nafty... Je problém pravděpodobně v přívodu paliva... Je to tak?
což může být
- bordel / voda v nádrži
- zavzdušněný systém, případně přisávání vzduchu odněkud
- odcházející podávající čerpadlo
Teď mě auto nechalo stát 500m od domova kde mu prostě došla nafta, po natankování jsem zjistil že tam ještě 12l zbylo. Když jsem vyrážel, chytlo to na třetí zatočení po 10s a velmi nedobrovolně... Teď studený a s plnou nádrží to po dvou žhavení chytne do 2s...
Takže by mělo pomoct vyměnit podávací čerpadlo, ideálně vyčistit nádrž jak jen to půjde, zkontrolovat natěsnost u přepadů a prolejt to aditivem TEC.
Vstřikovací čerpadlo je měsíc po repasi a palivový filtr je nový...
Chápu to správně nebo někoho napadá i něco jinýho?
Díky
UPDATE: Podávací čerpadlo nové, relé podávacího čerpadla nové a čerpadlo stále většinu času nepodává. Více na konci tématu.
Napsal: pát 22.03.2013 15:12
od fabledwarrior
Přímo tohle tady opravdu bylo řešeno už.. že máš v nádrži naftu a stejně to dělá že tam nafta není.. nějak se čistil nějakej přepad, už si to přesně nepamatuji, protože nafťáka nemám, ale mám to v povědomí.
Napsal: pát 22.03.2013 15:13
od blackjack
tak přesně tohle jsem nedohledal.. Vím že je tady toho mraky a většinou se to vyřešilo výměnou čerpadla... čištění přepadu by bylo lepší

Napsal: pát 22.03.2013 15:14
od fabledwarrior
Já si zaboha nemůžu vzpomenout, jak se to téma jmenovalo:D Ale přesně tam řešili, že měli 15 litrů v nádrži a už to prostě nejelo a pod sedačkama se to nějak rozebralo a vyčistil se nějakej přepad, určitě nějakej naf´ták to téma za chvíli najde.. byl tam i obrázek kde přesně je chyba, to si pamatuju:D
Napsal: pát 22.03.2013 15:28
od blackjack
no super... tak budu hledat

Napsal: pát 22.03.2013 16:58
od fabledwarrior
Čoveče nemůžu to už najít, jen pořád to s výměnou podávacího čerpadla... že bych si to spletl?

Napsal: pát 22.03.2013 18:43
od Olda H
blackjack píše:Zdravím,
tohle bude rychlovka... Bylo tady toho napsáno spoustu, tak si to jen ujasním.
Pokud mi e36 325td startuje špatně za studena, za tepla (tam trochu hůř) a nejhůř pokud je v nádrži tak 15l nafty... Je problém pravděpodobně v přívodu paliva... Je to tak?
což může být
- bordel / voda v nádrži
- zavzdušněný systém, případně přisávání vzduchu odněkud
- odcházející podávající čerpadlo
Teď mě auto nechalo stát 500m od domova kde mu prostě došla nafta, po natankování jsem zjistil že tam ještě 12l zbylo. Když jsem vyrážel, chytlo to na třetí zatočení po 10s a velmi nedobrovolně... Teď studený a s plnou nádrží to po dvou žhavení chytne do 2s...
Takže by mělo pomoct vyměnit podávací čerpadlo, ideálně vyčistit nádrž jak jen to půjde, zkontrolovat natěsnost u přepadů a prolejt to aditivem TEC.
Vstřikovací čerpadlo je měsíc po repasi a palivový filtr je nový...
Chápu to správně nebo někoho napadá i něco jinýho?
Díky
Klasická stará věc, špatné podávací čerpadlo. Čím méně nafty v nádrži, tím horší starty. Vyměň čerpadlo a je klid

Napsal: pát 22.03.2013 21:47
od blackjack
Podávací čerpadlo je to vpravo co? Mělo by být slyšet při otočením klíčku, nebo startování?
Ale zatím to všechno ukazuje na něj. Jen aby jsme ho nevyměnil a nebylo to někde přicpaný

Napsal: sob 23.03.2013 08:32
od Olda H
blackjack píše:Podávací čerpadlo je to vpravo co? Mělo by být slyšet při otočením klíčku, nebo startování?
Ale zatím to všechno ukazuje na něj. Jen aby jsme ho nevyměnil a nebylo to někde přicpaný

Ano, pravé. Je to věc která se neřeší jen tady ale i na zahraničních fórech a sám jsem tento problém řešil na bývalé E36 (td/s).
Napsal: čtv 18.04.2013 20:34
od blackjack
Tak čerpadlo je vyměněné a opravdu se starty zlepšili, ale...
čas od času se stává, že čerpadlo nejede... pokud na něj připojím natrvdo baterku tak točí, tzn že je ok a přívod el, který do něj jde občas nefunguje...
Může mi někdo objasnit, zda se má čerpadlo točit od otočení klíčku do první polohy až do chcípnutí...
Mám v autě ten čínský imobilizér, který je nasraný snad všude... krom klapky za filtrem, která důsí do odblokování přísun paliva, jsem vypozoroval že odpojuje snad i napájení toho čerpadla...
Nehodlám se s tím srát a pokud by to bylo tak jak myslím, poprosil bych o radu, který kabel někde poblíž má napětí od otočení klíčkem po chcípnutí.. že bych to zapojit "natrvdo".
Díky...
Napsal: čtv 18.04.2013 20:46
od shade741
Co si pamatuju když sem to řešil když jsem měl naftáka 325 TD, tak sem vyzjistil že až od nějakého roku výroby sepnulo čerpadlo před samotným startováním, starší verze začaly točit až při startování samotným, ještě omrkni říd vstřik jestli neprolíná(udajně muze zpusobit zavzdusnění) a všude je to dobře těsný, jestli se zavzdušní a spadne nafta, tak starty budou napytel
Napsal: čtv 18.04.2013 20:51
od blackjack
vím že spíná při otočení klíčku...
a taky vím že občas prostě nejede, protože na těch kontaktech co je zapojený není napětí...
Jde mi tedy spíše o to, na co ho napojit, abych měl jistotu že tam prostě ta šťáva půjde pořád a né jen když si jí zachce, přijde mi to rychlejší, než hledat proč...

Napsal: pát 19.04.2013 14:00
od blackjack
Nevíte někdo ten kablik. Rád bych to dneska odpoledne udělal...
Díky
Napsal: pát 19.04.2013 20:53
od blackjack
Tak jsem se v tom začal hrabat a zjistil sem že to čerpadlo musí fungovat trochu sofistikovanějc...
Podle mě něco musí dávat signál čerpadlu, kdy má tlačit.. Kdyby jelo furt, musí zákonitě shořet... např. když bych pořád žhavil, čerpadlo se točilo a podávalo, ale nestartoval. Na palivovém filtru jsou 3 konektory. Tak usuzuji, že jedno bude řešit tohle...
Na přímo to tedy připojit logicky nemůžu... Zkontroluju relé a půjdu po těch čidlech... Kdyby o tom někdo věděl víc, budu mu vděčný, je to pakárna.
Díky
Napsal: ned 28.04.2013 14:29
od blackjack
Tak už to začíná být vážně divný...
vyměnil jsem podávací čerpadlo (na přímo bezproblémů podává)
vyměnil jsem relé podávacího čerpadla origo z BMW
ale milé podávací čerpadlo stále po většinu času nepodává... Občas se mi ho povede rozchodit, když přijedu nasranej domu, rozeberu zadní sedačku, konektory, relátka, minule jsem měl vyndanou i ŘJ motoru (tu v motorovém prostoru) a ono to prostě začne fungovat aniž bych něco udělal, ale stejně rychle pak i přestane. Minule mi to vydrželo podávat celou nádrž až na dno. Teď už 3 dny ani ťuk...
Nevíte někdo jak pokračovat s hledáním, mě už nic nepapadá...
Co všechno ovlivňuje/ovládá to čerpadlo... Klidně stačí i barvy a piny kabelů kde je kam připojený a vystříhám z něho ten čínský zabezpečovací nesmysl, jestli to pomůže..
Děkuji všem za pomoc.
Napsal: pon 29.04.2013 16:02
od beny-maser
jak si na tom s altíkem?je to přes něj nějak spojený(jestli hlídá otáčky nebo jen napětí),nevím, ale je pokud se ti přestane točit altík podávačka okamžitě přestane točit

Napsal: pon 29.04.2013 19:56
od blackjack
... Alternátor byl měněný, protože starý shořel, "shodou okolností" v momentě kdy se repasovalo čerpadlo a od kdy přestala fungovat podávačka...
Teď jsem se v tom zase vrtal... všechno prošel, vším zahejbal, všechno vyndal a zandal, zase více méně nic neudělal a zase funguje...
Přijde mi jako kdyby to ovlivňoval ten dodělávaný imobilizér...
** Kdyby to byl Altík, jak konkrétně? Protože jestli mi v autě něco drží tak je to baterka, která musí po každý točit 3x 5-7s na startéru a pak jí musí altík dobít protože to takhle táhne už měsíc...
Napsal: pon 29.04.2013 23:14
od blackjack
Čím více nad tím přemýšlím, tím větší to dává smysl...
Může mi zde prosím někdo říct, jak se liší jednotlivé alternátory pro různé motorizace e36... benzín/nafta... našel jsem na netu různé hodnoty Amp...
Podle ETK by mělo být v TD, r.v. 95 Amp.
Zjistím co tam mám já v autě. Měl jsem za to že se do všech e36 dával stejný....
Byl bych vděčný za objasnění

Díky
Napsal: úte 30.04.2013 01:35
od shade741
jak sem říkal, některý verze netočily ani před startováním, strávil sem teť notnou dávku času hledáním odpovědi na tvůj problém, bohužel kloudného výsledku jsem se nedobral. Udajně stím má co dočinění říd. jednotka, která by ho měla zapínat/ vypínat( údajně někde u filtru je čidlo tlaku? bohužel už m51 nemám tak nemohu soudit jen píšu co jsem četl) , někdo tvrdil, že mu to dělala voda která se dostala do prostoru ECU.
Napsal: úte 30.04.2013 08:32
od blackjack

Děkuji všem za ochotu...
voda u ECU není, kontrolováno... Ta je čistá včetně kontaktů konektorů... Vím že podávačka má před startem dávat, protože občas dává a to je pak jiný startování

To čidlo u filtru by mě zajímalo... jsou tam 3 konektory na předehřevu nafty nad filtrem, ale když se mi podařilo čerpadlo rozběhnout, tak nemělo vliv odpojení těch čidel, čerpadlo furt podávalo...
Relé po otočení klíčku cvakne i když čerpadlo zrovna nepodává... Zjistil jsem že čerpadlo tedy ovládá zelený kabel s fialovým pruhem (pod kastlíkem spolujezdce jsem ho nenašel), napětí do něj přes relé v momentě kdy nefunguje nejde, ale relé cvakne

Podotýkám že je relé nové.
Co jsem po hodinách googlení zjistil, že tady ty aftermarket alarmy jsou zapojené ještě pod pojistkovou skříní, tak uvidíme jestli nebude tam něco schovaného. Je to na posrání...
K tomu alternátoru, ráno jsem ho měřil... po startu naskočí 13,8V a kolísá 13.8-14.2... po cca 30s se ustálí na 14.2 rovných a běží....