Stránka 1 z 1

Napsal: pon 18.03.2013 13:19
od EdyBoyS
Jakou sílu má ručka u E36 328i a jak vlastně funguje??
Když chci, aby brzdila fakt na fest, stačí koupit kotouče a desky, nebo to brzdí nějak zevnitř o kotouč??

Když zatáhnu ručku z kopce na předposlední či poslední zub, tak auto stojí v poho... Ale když jedu třeba 40kmh a zatáhnu ručku až na poslední zub, tak se vubec nic nestane, akorát začne auto zpomalovat...

Kámoš má na renaultu tak vyladěnou ručku, že když ji zatáhne, tak to flokuje i na asfaltu...

Dá se něčeho takového u E36 vůbec dosáhnout, aniž bych kupoval hydraulickou ručku??

Napsal: pon 18.03.2013 15:09
od vsemick
Ono to bude asi tím že ruční brzda je bubnová..takže se od ní moc čekat nedá. http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=34&fg=40

Napsal: pon 18.03.2013 15:13
od TM
Přesně tak. Ten malej bubínek holt moc brzdit nemůže... Mně to taky brzdí naprd, vyrazili mě kvůli tomu prvně z technický, pak jsem nechal udělat nový pakny a sice je to lepší, ale žádná sláva to rozhodně pořád není...

Napsal: pon 18.03.2013 15:59
od Dabler
jedine reseni je hydraulika + jine zadni trmeny

Napsal: pon 18.03.2013 17:12
od Rade520
Zkus dotáhnout lanka uvnitř v kabině u páky ručky,potom pakny můžou být
sjetý,v bubnu by měl být taky nějaký "samoštel" který nastavuje vzdálenost pakny od bubnu tak kouknot jestli funguje.
Když je všechno v pořádku a nezapomeneš vyšlápnout spojku, tak se za ručku tahat dá (otočky,drift, apod.).

No ale zase pokud máš vzadu hodně široký gumy, tak na to je ručka e36tky slabá.To pomůže jenom hydraulika.

Napsal: pon 18.03.2013 19:10
od vsemick
On tam není ani ten samoštel (jako býval u čistě bubnové nápravy).U sériové brzdy se počítá prostě s tím, že se jednorázově seřídí, mezi servisnímy intervaly bude fungovat jak má, a při servise se vždy doladí.To vše ale bude pravda jen když se s ní bude zacházet tak jak výrobce počítá.Tj. nebude se za ni tahat dokud není vozidlo v klidu a bude užívána výhradně jako parkovací brzda.

Napsal: pon 18.03.2013 20:29
od paveld
Je pravda, že je ručka slabší než u bubnový brzdy, ale když jsem ji měl v pořádku, tak šla i v 80ti zatahnout a kola se zablokovali.

Napsal: pon 18.03.2013 21:16
od Dabler
zatahovanim rucky pri jizde si koledujete o vytrhnuti steftu z krycich plechu kotoucu, ktere drzi brzdove pakny. pak je mozne, ze se vam nekde vysypou a budete mit problem odjet, jelikoz se urvana pakna zacne mlýt mezi kotoucem a nabojem kola. v tom lepsim pripade to bude delat jen neskutecny randal jak by clovek tahal po zemi vyfuk, v tom horsim pripade se vam klidne muze bloknout kolo, kdyz nemate samosvor. podivejte se tyvole na to jak to funguje nez zacnete delat 3,14coviny..

jinak v parkovacce potom co sundas trmen prase a kotouc se skryva v kazdem kole samostav kterym se da taky nastavovat ostrost rucky. nejen utazenim lanovodu v interieru.

Napsal: pon 18.03.2013 21:26
od shade741
stačí sundat jen kolo, díru od jednoho šroubu naštelovat nad ten štelovací pazmek a šroubovákem ho dotahovat dokud se vám to nebude zdát fajn :wink:

Napsal: pon 18.03.2013 21:30
od Dabler
shade741: tohle me nenapadlo zkusit, diky, do budoucna se mi to bude určitě hodit :wink:

Napsal: pon 18.03.2013 21:38
od stenlie
Když je dobře vyladěná ,kola se trhem ručky zablokují. Je to hrozná mrdačka ty pakny vyměnit ,protože většinou nebývají v dobrým stavu pak nastavit lanovody a jde to . Nikdy bych to ale na víc jak 205kách nezkusil ručkou na asfaltu urvat . Jak píše dabler tohle není stavěný na kravení.

Napsal: pon 18.03.2013 21:49
od c4mel
shade741 píše:stačí sundat jen kolo, díru od jednoho šroubu naštelovat nad ten štelovací pazmek a šroubovákem ho dotahovat dokud se vám to nebude zdát fajn :wink:
nemáš náhodou fotku který ten pazmekt na vyladění ručky myslíš? budu dělat brzdy takže se mi to bude hodit...

Napsal: pon 18.03.2013 22:02
od shade741

Kód: Vybrat vše

http://shade741.rajce.idnes.cz/brzda#IMAG0314.jpg

Napsal: pon 18.03.2013 22:42
od paveld
Já samozřejmě vim jak ručka funguje, rozebranou jsem ji měl dostkrát. Za jízdy jsem za ni tahal několik let zpátky kdy jsem ještě měl chutě dělat blbosti. Ten šteft shodou náhod se mi vytrhl před rokem po zaparkování normálně u domu. Normálně jsem se rozjel a začlo to chrastit, pak to chrouplo (šteft se zkroutil a vypadl ven) a už to jen lechce chrastilo. Dojet se s tim dalo... ale je to o náhodě, někomu to určitě může udělat jiný bordel.

Napsal: pon 18.03.2013 22:42
od c4mel
super díky ;-)

Napsal: pon 18.03.2013 23:15
od EdyBoyS
Mě funguje ručka právě akorát na štěrku a na sněhu... ale na suchym ani mokrym asfaltu to nic neudělá... budu ji muset asi dotáhnout + vyměnit ty pakny...

no a jak je teda dělaná hydraulická ručka??
Kámoš si ji dělal na emko ale přišel o zadní brzdy... tzn že páku má napojenou na zadní nápravu a brzdovej pedál na předni nápravu... Ručka funguje krásně, ale problém je v tom, když jede třeba 180 a dupne na brzdy... brzdí jenom předek a auto je pak celkem obtížné udržet na silnici... jak to mají udělané třeba auta na rally??
Existuje nějaký ventil, který by umožnil používat pedálem brzdy na všechny 4 kola a ručkou jen zadek?

Napsal: úte 19.03.2013 11:25
od Dabler
pouzijes jine zadni trmeny, dvoupistkove, tusim ze se tam davaj ze skody 130r nebo neco takovyëho. brzdovy okruh z pedalu bude funkcni i na zadni brzdy ale jen na jeden pistek. na ten druhy je treba udelat brzdovy okruh s vlastnim brzdovym valcem na rucku. asi nejak takhle.