Stránka 1 z 2
Napsal: stř 13.03.2013 02:12
od EdyBoyS
Vyplatí se předělávat E36 328i na LPG, nebo jsou to vyhozené peníze??
Jezdím průměrně za 10-11 litrů benzínu a na dlouhé vzdálenosti cca těch 7-8... Při dnešních cenách benzínu je to hrůza...
kolik to bude cca žrát plynu, když si nechám udělat nějakou kvalitní přestavbu?? a kolik to bude cca stát?? můj odhad je kolem 25 tis.
případně jaký typ LPG by jste doporučili??
jo a ještě jedna věc. nevadí, že mám na té 328i sání a vstřiky z 325i?? nebo je lepší uvést motor do origo stavu??
díky za rady
Napsal: stř 13.03.2013 10:13
od Francis
Vstřiky z 325i ?!? Vážně? Nemáš z 325i jen sání?
Vstřiky z 325i jsou shodné s 323i a jsou s menším průtokem než pro 328i.
Napsal: stř 13.03.2013 10:16
od gs500e
jde o to kolik najezdíš..
mám plyn v e46 323i, což je v podstatě ten samý motor, m52ka, přestavba plynu co tam mám stojí 40litrů, italské brc, funguje to perfektně, absolutně bez chyb..spotřebu mám při běžné jízdě 9,5l plynu, spolu s benzínem který to propálí při startování atd. jezdím za 1,9Kč na km, jízdy u mě jsou 50%dálnice, 30%město, 20% prdelní cesty
spočítej si kolik km ročně najedeš, vem si že na benzín máš km třeba za 3,5kč, v plynu za 2kč, přestavba nějakého levnějšího plynu 30tis, to znamená, že pokud najedeš za jeden rok 20000km tak máš plyn zaplacený a od dalšího roku jezdíš už za těch 2kč/km... ale také je třeba počítat, že u toho plynu se platí trošku dražší stk a emise, každý rok musíš jít na revizi plynu za cca 500kč, každých 50tis km se musí vyměnit filtry, atd. atd...
Napsal: stř 13.03.2013 11:09
od Francis
Mám už leta LPG v E36 323ti a mám to stejně jako píše gs500e, jen s rozdílem systému (mám Tartarini).
Spotřeba do 2 Kč/km, najel jsem za ty roky 200.000 km což při úspoře 1,5 Kč/km je značná úspora a o výhodnosti nelze nijak pochybovat.
Sání z 325i M50 mám též. Bez problémů. Budu-li parafrázovat profláknutou flimovou hlášku, tak "na funkci rostlináře nemá vliv"

Napsal: stř 13.03.2013 11:34
od c4mel
napiš členovi jarax dělá přestavby lpg a je tuším taky z olmiku
Napsal: stř 13.03.2013 12:32
od EdyBoyS
Francis píše:Vstřiky z 325i ?!? Vážně? Nemáš z 325i jen sání?
Vstřiky z 325i jsou shodné s 323i a jsou s menším průtokem než pro 328i.
vstriky jsem tu uz resil na foru minule...
320i, 323i a 325i ma uplne stejne vstriky, akorat s rozdilem, ze 325i ma jinou vstrikovaci listu, protoze ma jine sani...
328 ma vstriky prave mensi nez 323, 325 a 320...
Napsal: stř 13.03.2013 13:20
od Francis
Tak to máš nepravdivé informace.
BMW p/n 13 64 1 703 819 (Bosch 0 280 150 440) má průtok 205 cc/min
BMW p/n 13 64 1 730 060 (Bosch 0 280 150 415) má průtok 190 cc/min
první je pro M52B28
druhý je pro M52B25/M50B25
Napsal: stř 13.03.2013 14:26
od EdyBoyS
projezdim cca 4ooo kc/mesicne.
rocne tak tech 10-15 tisic km
spis mesto a mimo obec, dalnice vubec
Napsal: stř 13.03.2013 15:18
od JaraX
montáž vyjde po slevě na 26,
počítej že cca 2-3km pojedeš průměrně na benzín, takže pokud jedeš trasu do 3km, vůbec se ti LPG nezapne, pokud máš webasto, mužeš jezdit na LPG hned.
vstřiky ani sání nevadí, duležitý je aby byl motor na benzín ok, netřepal se, nehoupaly se otáčky apod.,teprve pak má montáž smysl.
návratnost je rychlá, počítej že cca polovina je "náklad", jelikož druhá polovina těch prachů ti zvedne cenu vozu, totiž na tom proděláš cca jen 13 000kč, pokud máš plnou nádrž za 2500, tak 10ti plnych nadržích máš vše zpět.
Napsal: stř 13.03.2013 22:27
od Lucifer
Jaký jsou názory na Magic 3 ? Měl by vyjít na r6 25tis což mám za rok z5. Pokud najezdíš 20tis ročně tak bych do toho určitě šel já taky musím pořešit dohromady financ a pak si pojedu lpg udělat

Napsal: stř 13.03.2013 22:47
od JaraX
magic není špatnej, ale jde o to hlavně jak se to udělá, všeobecně doporučuju všecky poláky, tzn Stag, magic, Nevo, elpigaz, hlavně nebrat italy,
ale vše je o plynaři, pokud se nesnaží tak ti zkurví vše.
Napsal: stř 13.03.2013 22:52
od paveld
Můžu potvrdit, stag mi funguje hodně dlouho v pohodě, když do toho nepočítám to, co způsobila špatná práce plynařů.
Jinak teda, já měl za to, že zrovna ten stag je něco Polsko-italskýho, BRC že je z Itálie a Stag je podle něj vyrobená a trochu vylepšená verze z většiny v Polsku. Jinak BRC má kolega z minulé práce a co vím, tak mu cca 4 roky taky funguje bez problémů...
Napsal: čtv 14.03.2013 00:40
od EdyBoyS
Já s autem dálky moc nejezdím, protože když jedu tak nějak normálně, tak jedu dálku za 8-9 litrů... při dnešních cenách benzínu to vychází na 3,3kč na km.... Ujel jsem teď nedávno po obcích na jeden zátah 150km tam a 150km zpět, což by si kde kdo řekl, že je to nic moc vzdálenost... ale natankoval jsem za 1ooo,- Kč a přijížděl jsem domů na rezervu, a to jsem si celkem hlídal spotřebu...
Z toho důvodu na takové dálky seru a rači se nechám vozit... ale mít ten plyn, tak už bych o takovém cestování uvažoval...
Pokud je to cenově kolem těch 25 tis. tak do toho půjdu...
jo a jak je to se životností motoru a svíček?? nekurví to ten plyn nějak??
Kdosi mi furt tvrdil, že auto co jezdí na LPG má životnost motoru max 5 let, pak jde do kytek... tak nevím?
Napsal: čtv 14.03.2013 00:56
od Francis
Klasika, montáží LPG vlastně neušetříš, když teď nejezdíš a až to bude levnější tak jezdit budeš

Jedno vlákno o LPG obecně už tu je, přečti si to a bude ti jasné, že kecy o snížené životnosti jsou pomluvy. Pokud jsou v pořádku lambdy, váha a zapalování celkově, aby motor nejel na chudou směs, tak o životnost strach mít nemusíš.
Napsal: čtv 14.03.2013 01:17
od EdyBoyS
Tím jsem nemyslel, že nejezdím....měsíčně tak ten 1000 km ujedu, možná i víc... ale říkám, že kvůli spotřebě už kupéčko neberu na dlouhé trasy, ale spíš na dopravu z práce domů, za kámošema, na nákup atd... ale abych jel kupéčkem na dovolenou přes celou ČR tak to ani náhodou.... ale mít tam LPG, tak bych se toho nebál
Napsal: čtv 14.03.2013 09:05
od JaraX
není pravda,plyn opravdu snižuje živnotnost, má větší teplotu a všecko tím dostává víc zabrat, třeba takový škoda HTP motory jdou po zaplynování rychle do sraček.
bmw má oproti ostatním automobilkám tu výhodu že má opravdu kvalitní materiály kterým je je to jedno, pokud ted vynechám Nkové motory, tak mužeme řict že motorům Mxx je plyn uplně ukradenej, jediný na čem se podepíše kratší životnost jsou svíčky, já doporučuju měnit po 40-50 tkm na LPG, v žádném případně nevydrží 100tkm jako na benzín.
Napsal: čtv 14.03.2013 09:34
od gs500e
jak řekl jarax, měnit po cca 50tis km svíčky, plus plynové filtry, každý rok revizy a to je vše, motor m52 a pod. je na to bezvadný, prostě držák..
je spousta aut, kde prostě ten plyn ten motor oddělá, kde to nefunguje ani když se sebelepší plynař snaží, ale ty naše 6ti hrnky báva jsou na to ideální
já mám v té e46 323 italský plyn brc, a za mě dostává naprostou jedničku, funguje to bez sebemenších chyb, mám to něco přes rok a najeto 35tis a naprosto bez problému, spotřeba cca 9,5l plynu...snad jediné co bych vytknul je to, že reduktor je umístěn na pravém klobouku a když je víc než -8stupnů a jedu víc jak 80, tak ten ledový vzduch tam proudí a ochlazuje natolik, že se auto samo nepřepne na plyn, musím si to před příští zimou odstínit

Napsal: čtv 14.03.2013 09:54
od paca
EdyBoyS píše:Tím jsem nemyslel, že nejezdím....měsíčně tak ten 1000 km ujedu, možná i víc... ale říkám, že kvůli spotřebě už kupéčko neberu na dlouhé trasy, ale spíš na dopravu z práce domů, za kámošema, na nákup atd... ale abych jel kupéčkem na dovolenou přes celou ČR tak to ani náhodou.... ale mít tam LPG, tak bych se toho nebál
no právě brát bmw na krátké vzdálenosti je blbost, to máš největší spotřebu

právě na delší vzdálenosti máš nejnižší spotřebu, když jsem jel na dovču do chorvatska s 323iT ve čtyřech lidech a s báglama, tak jsem měl průměrnou spotřebu 7,5l/100km
Napsal: čtv 14.03.2013 10:10
od JaraX
každy auto na kratkou vzdalensot žere
Napsal: čtv 14.03.2013 11:08
od Totic
Čili 2x denně studený starty s M52, motačka v provozu po městě a v zimě = 10 -11l spotřeba. Jenže to mě nezachrání ani LPG na 6km krátký pojížďky.
Na to jsou úsporná městská vozítka. Nebo M.H.D. Nebo kolo.
