Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 07.03.2013 00:02
od libor1988E36
Dobrý den, mám takový problém občasné kolísání otáček mezi 800 padá na 600 + vůz nejde pořádně za plynem? nemá někdo podobné zkušenosti? provedené práce, vlnovec mezi airbox sání ke škrtící klapce nový, starý byl přetrhlý, hadice od vlnovce k liště railu také nová, přetěsněno sání komplet ,daný nový odětrávací ventil +nová hadice odvěrávání motoru.Už si nevím moc rady. Dané nové plynové lanko

Jedná se o vůz s motor M43 316i compact, rok přelom rok 95 až 96. A občas prostě pohupují volnoběžné otáčky a vozidlo nejde dobře za plynem. Mě to přijde jako by byl problém na vstřikovačích protože když je vůz zahřátý a šlápnu tomu tak cítím prodlevy ve výkonu motoru takové skokové narůstaní rychlosti?Nesetkal se s tím někdo? Už jsem do toho auta hodně nainvestoval tak už si nevím rady.
Napsal: čtv 07.03.2013 01:21
od starML
Podle mne DISA klapka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 , téma si pohledej tady nebo na slovenském klubu v mojich příspěvcích.
Napsal: čtv 07.03.2013 12:19
od fabledwarrior
Možná čidlo kliky nebo vačky... může to dělat i lambda... zkobtroluj podtlakové hadice k DISE
Napsal: čtv 07.03.2013 22:36
od libor1988E36
vozidlo občas třeba na 4 rychlostní stupeň hodně brzdí motorem spíš je jedno na jakou rychlost zařazenou , ale dělá to i na 5 rychlostní stupeň ten nejvyšší někdy hodně brzdí motorem a někdy míň co sjem vypozoroval,myslím si že to normální jev není(při nesešlápnutém plynu decelerace) hned padá rychlost někdy rychleji někdy to nedělá, tak zkusím tedy kouknout na tu disa klapku už jsem právě na ni koukal jako myslím na ty hadičky z venku ale nic jsem nenašel špatnýho jen pro doplnění vůz má najeto ted poctivých 270tis km.
Napsal: čtv 07.03.2013 22:39
od libor1988E36
Takže tam ted vše co je špatnýho vyměňuju za nové, váha by měla být dobrá pokud ji odpojím tak se vozidlo dusí a nejede a chcípe hned.(to bylo když jsem měl díru v tom koleni sání mezi airbox a škrtící klapkou. bohužel s těmito starými auty zkušenosti nemám s novými ano od roku 2004.
Napsal: čtv 07.03.2013 22:43
od libor1988E36
zkusím tedy někdy tu Disa klapku vyndat, zda na ni něco neuvidím. zatím díky za odpovědi. Já to zatím tedy tipoval spíš na vstřikovače. pokud bude čas zkusím to napíchnout v práci zítra na DIS.
Napsal: pát 08.03.2013 19:59
od libor1988E36
Čus tak jsem to dnes napíchl v práci na diagnostiku a výpis z paměti chyb v DME žádný,vozidlo úplně bez chyb. Takže to vidím na špatnou Disa klapku.Zatím díky za rady

Napsal: stř 13.03.2013 14:40
od libor1988E36
ahoj tak ted mě čeká STK + ME, tak pak už tu klapku vyndám a zčeknu to. Jinak se mi sekal plyn a stačilo vyčištění škrtící klapky a je po problému + čištění velnoběžného ventilu.
Napsal: stř 13.03.2013 14:42
od libor1988E36
Jen pro zajímavost DISA klapka není ovládaná podtlakem ale elektr. ventilem ne jestli jsem koukal správně? protože je na ní ventil s elektrikou?
Napsal: sob 27.04.2013 13:35
od libor1988E36
Tak jsem měl tu DISa klapku vyndanou a pokud ji odpojím od Elektriky, auto dělá úplně to stejné při sešlápnutém plynu a puštění když klesají na volnoběh otáčky zahoupou z 800- 500 třeba 4x pak se zase ustálí i s odpojenou DISA klapkou takže klapkou to určo není,někdy vůz hůř startuje třeba točí 2-3 s někdy chytne hned na poprvé na otočení klíčkem.Něvíte někdo co s tím co prověřit?Díky předem za odpovědi již zmiňované části vyměněny za nové .
Napsal: sob 27.04.2013 16:28
od starML
Tak aby jsi si tady nepsal sám - DISA klapka je ovládaná podtlakem, ten podtlak je řízen elektroventilem a ten ventil řídící jednotkou motoru. Vyzkoušej, jestli klapka reaguje na podtlak a jestli vratná pružina tu klapku vrací, na to stačí nasát ústy. Potom vyzkoušej, jestli elektroventil reaguje, tedy jestli přepíná mezi vakuem a okolní atmosférou, na to stačí 12 Voltů.
Napsal: sob 27.04.2013 21:59
od libor1988E36
Díky za odpověd' elektroventil DISa klapky funguje bez problému vyzkoušeno, pokud disa klapku stlačím ručně (Disa je vyjmuta z vozu) zavřu DISA tak potom se otevře a odfoukne vzduch přes ventil u membrány což by mělo být správně.V Disa klapce problém není hadičky krátky u DISa v pořádku .Ale hlavně jsem tu psal že mě to dělá i s odpojenou DISA klapkou tak je to něčím úplně jiným auto nemá takovej výkon jakej by mělo mít.A volnoběh občas kolísá semtam semtam z 800ot/min na 500.Takže nevím co dál zkontrolovat plno věcí už na motoru je vyměněno a stále stejný.
Napsal: sob 27.04.2013 22:01
od libor1988E36
Já bych to spíš viděl na vstřikovací ventily.
Napsal: ned 28.04.2013 11:30
od aigo
ja bych to videl na ucpany kat...
Napsal: ned 16.06.2013 11:19
od libor1988E36
tak zkusím ještě prověřit katalyzátor ale pokud by to bylo katalyzátorem tak by to dělalo furt, zkusím změřit tlak paliva kolik dává zda nekolísá tlak, protože někdy je auto živí vystřelí a někdy je úplně mrtvý šlápnu tomu a nejede.Někdy déle startuje nahodile , je jedno jestli je studený nebo teplý někdy naskočí hned napoprvé, jednou jsem jel na moravu tak mi jednou motor jako by vynechala hned zase jel normálně, tak jsem koupil nové kabely ke svíčkám bosch + nové svíčky a je to furt stejné,stejný symptom a auto se jako by dusí ale nedělá to pravidelně.
Napsal: ned 16.06.2013 12:31
od _milan_
čus,dost podobnej problem sem měl na e36 320i byla to lambda . navíc nemusí to vždy diagnostika ukázat.. auto sem tam dýl točilo při startu , sem tam vynechávalo , z toho jelo normálně a zachvilu zase prdělo.spotřeba nahoru..vyměnil jsem lambdu a vše gut..