Stránka 1 z 1
Napsal: pon 04.03.2013 15:26
od Jonki
měl bych dotaz když při zahřátém motoru ve volnoběhu otevřu víčko od oleje (kde je dolévá), tak začne motor haprovat. Je to normální?

Napsal: pon 04.03.2013 15:55
od onlybimmers
presne tak je to spravne

Napsal: pon 04.03.2013 16:02
od Jonki
jo? já myslel že to je nějaká závada, protože na tom víčku se mi zdálo že bylo trošku bílého slizu..

Napsal: pon 04.03.2013 16:42
od xSAFA
Je zima, emulze na víčku je zcela normální. Mizí až po delší cestě a po každém dalším studeném startu tam prostě bude, nic nenormálního a zbytečný strašák...

Napsal: pon 04.03.2013 16:44
od fabledwarrior
Taky jsem se z toho vyděsil a pomalu jsem auto vezl na skok ze skály:D
Napsal: pon 04.03.2013 16:59
od xSAFA
Je pravda, že některé motory BMW konkrétně zkušenost s M52 mají tendenci té emulze na víčku tvořit více než je běžné u některých jiných aut. Bude to nejspíše umístěním výdechu odvětrání klikové skříně. Dost nových uživatelů se toho lekne (nebyl jsem vyjímkou). Pokud má člověk pocit, že emulze je přespříliš a nechce zmizet ani po delší projížďce doporučuji kontrolu a případně vyčištění systému odvětrání a olejového separátoru (výměna je nejlepší řešení). Po těch letech různého druhu provozu bývá trubka odvětrání a i samotný separátor takřka neprostupně ucpán ztvrdlou emulzí, která se při provozování na kratší trasy nestíhá rozpustit. Při případném totálním ucpání separátoru nebo hadice odvětrání pak hrozí poškození motoru. Je ale pravda, že o tomto scénáři sem zatím slyšel jen 2x. Jednoduchá kontrola je odpojení trubky odvětrání za tepla na ventilovém víku po delším projetí, musí být zcela průchodná, cokoliv jiného značí začínající problém...

Napsal: pon 04.03.2013 17:05
od fabledwarrior
Mě se to stalo teďka na M42, ale zjistil jsem, že za to může KO termostat, že se mi motor neohřívá a tak se správně neodpařuje z oleje voda a dělá mi tam tu emulzi. Jinak hadici na odvětrávání klikovky jsem nedávno dával novou, protože stará byla zpuchřelá, tak by měla být OK. Nicméně za chvíli se chystám na výměnu toho termostatu, oleje a filtru a doufám, že to pomůže.
Napsal: pon 04.03.2013 19:50
od Jonki
ještě jednou se vracím k té otázce je to normální když teda při zahřátem motoru ve volnoběhu otevřu víčko na dolevani oleje a motor začne jít hodně nepravidelně ale po chvíli se to ustálí? a když ho zavřu tak to udělá to samé. kamarad který dělá v servise mi teď psal že by to dělat nemělo. tak teď nevím

Napsal: pon 04.03.2013 20:08
od vsemick
Je to normální.V bloku motoru pumpují písty pořád vzduch sem a tam a hadice co z něj odvádí páry přez odlučovací ventil v něm vytváří nepatrný podtlak.A když vyndáš víčko tak se rozhodí tlak jak v bloku motoru tak v sání, a než se s tím nějak srovná volnoběžný ventil tak motor blbne.
Napsal: pon 04.03.2013 23:09
od ACDC
Motor začne v podstatě přisávat vzduch mimo regulaci volnoběžným ventilem..