Stránka 1 z 2
Napsal: úte 26.02.2013 10:52
od fabledwarrior
Zdar, tak jsem šel dnes zkontrolovat olej v mém IS M42 a když jsem vytáhl měrku oleje tak jsem se zhrozil, byla pokrytá tou hnusnou žlutou emulzí, tak jsem otevřel víčko pro olej a tam to bylo taky a je toho tam celkem dost=/
Hledal sjem to vlákno kde se tohle řešilo, ale znějakýho nepochopitelnýho důvodu mi vyskočí jen první stránka hledání a když chci jít na druhou tak mi to napíše že nebyla nalezena žádná témata, proto jsem založil nové vlákno, omlouvám se.
Moje otázka zní, jak je to možné? Já jsem myslel, že se takhle projevuje prasklý těsnění pod hlavou a že do oleje teče chladící kapalina, ale mě chladící kapalina neubejvá. Teče mi jen olej a to zřejmě z netěsné olejové vany, tam to mám hodně poblitý. Tak kde se tam ta emulze vzala? A myslíte si také, že to je těsnění pod hlavou? Díky=/
Ještě bych doplnil, že mám poslední dobou problém s ohříváním na provozní teplotu, resp. se auto nikdy neohřeje, teplota vystoupá pouze nad modrou kostičku a dál ani prd... myslel jsem že to je jen termostat, ale může to s tím mít souvislost...
Napsal: úte 26.02.2013 11:30
od pragdejf
motor se poradne neohreje, proto se nemuze odparit voda z oleje. kup termostat, vymen, poradne to projed (tak 200km) a emulze zacne mizet. a nebo po 200km vymen olej a mas svatej klid.
Napsal: úte 26.02.2013 11:38
od fabledwarrior
Fakt? Takže není prasklé těsnění?
Napsal: úte 26.02.2013 16:58
od beny-maser
ne, není to těsnění pod hlavou,
máš špatnej termostat, nemáš provozní teplotu motoru.
Napsal: úte 26.02.2013 17:16
od fabledwarrior
To se mi ulevilo, díky, vše mám objednané a hned to vyměním. Nechci riskovat.
Napsal: úte 26.02.2013 18:32
od Totic
Ale taky, jestli ti netěsní wana vlhkost se může dostávat dovnitř tudy a kondenzovat.
Napsal: úte 26.02.2013 18:56
od fabledwarrior
Tu chci přetěsnit u té výměny termostatu.
Napsal: úte 26.02.2013 20:13
od ironpipi
V tomhle chladným počasí pokud jezdíš couračky je ta emulze normální...
Napsal: úte 26.02.2013 20:40
od fabledwarrior
No jezdím prakticky téměř jen couračky... vyjedu a do 5ti minut vypínám motor a vyjíždím zase tak druhej den a podobně no..=/
Napsal: úte 26.02.2013 22:07
od KKKuba
tak při couračkách se emulze občas dělá, ale jenom nahoře, ne na měrce. Každopádně pokuď se ten motor neohřeje tak je možný že se udělá i na měrce, jestli neubejvá voda a nepřibejvá olej tak vyměň ten termostat(práce na chvilku) a pak uvidíš sám...
Napsal: úte 26.02.2013 23:43
od mitch17
...a prohlídni hadice od víka motoru a dál....
ten kondenzát se muže udělat i tam a pak z toho houpe volnoběh nebo motor škube, jak to žere rosol z vody...
Napsal: stř 27.02.2013 13:52
od fabledwarrior
myslis to odvetravani klikovky? kouknu na to, jina hadice tam asi uz neni.
Napsal: úte 05.03.2013 16:00
od fabledwarrior
Mám ještě jeden dotaz, když chci vyměnit termostat na M42 musím sundat i vrtuli? Je vtom nějaká zrada? Díky
Napsal: úte 05.03.2013 16:32
od Foldas
určitě sundat už kvuli přístupu vrtule je 32 klíč a je tam opačny závit
Napsal: úte 05.03.2013 17:44
od fabledwarrior
Foldas: Jo díky moc.
Tak teďka jsem zjistil, že mi olej neteče z vany, ale z klikovky...=/ Je to horší nebo lepší oproti vaně?
Napsal: úte 05.03.2013 18:04
od paveld
Nevim co je horší... ale taky mě to gufero čeká.Koukni sem:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=gufero
Napsal: úte 05.03.2013 18:14
od fabledwarrior
Tak podle toho co říká, to šlo hladce ale nedočetl jsem se tam, jestli musel sundat rozvody nebo tak? Mě straší kamarád, že řemenici nevyndám bez sundání rozvodů, to snad ne ne? :-O
Napsal: úte 05.03.2013 19:01
od paveld
Rozvody určitě ne

Napsal: úte 05.03.2013 19:46
od fabledwarrior
Vážně? Já jsem to nikdy rozebraný neviděl, takže fakt netuším.
Ale jestli dobře chápu:
Vypustím olej
Sundám řemeny
Sundám vrtuli
Odšroubuju řemenici
Potom sundám ten přední kryt řetězu (malý i velký? abych kdyžtak koupil ta těsnění pod tím)
A pak bych tam už měl to gufero vidět?
Napsal: úte 05.03.2013 23:47
od paveld
Podle mě je to gufero v tom krytu rozvodů, tak proč je sundavat?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ng_case-2/
Vypouštět olej je zbytečný, ten je dole ve vaně.