Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 21.02.2013 16:01
od Kortys
Prosím o radu s E91 320D 120kw. Nepravidelný chod, (vynechává) jakoby na 3 válce po startu cca 5sec při teplotě pod cca +7 st. Dále problém při teplotě motoru nad cca 74st. a nechání běžet na volnoběh min cca 1 min. začne motor zakopávat. To samé se projeví po opět. startu (teplota musí být opět nad 74st) za cca 1min. motor se přitom někdy i zatřese. Při přidání otáček na cca 1000ot/m. to přestane, nebo je to nepozorovatelné.(toto při té vyšší teplotě začalo dělat až po výměně obou termostatů, měnil jsem je protože se auto ohřálo na max 65st) Vyměněny všechny žhavičky, jednotka žhavení, vstřikovače, čidlo tlaku paliva a regulační ventil tlaku common rail, změřeny tlaky motoru, které jsou OK a přehrán soft celeho auta. Nic nepomohlo.
Korekce na vstřikovačích, pokud jede motor normálně jsou max+-0,5, při zavadě se rozjedou. A druhý problém mám se zrychlením, prodleva, než zabere turbo, začne mi tlačit až od cca 2800ot/min. Toto již vyřešeno, viz níže.
Děkuji Kortys.
Napsal: čtv 21.02.2013 16:18
od Velvetek
K tomu turbu: co live data za jízdy? Tlak turba?
Napsal: čtv 21.02.2013 16:22
od Kortys
Je tam právě zpoždění a začíná tlačit až od 2500-3000ot, a prý by mělo od 1500ot. Turbo se otáčí volně a bez vůle. Toto mě až tolik netrápí, jako to kolísání. Váhu vzduchu jsme zkoušeli, nic.
Napsal: čtv 21.02.2013 16:41
od Velvetek
Mělo by tlačit určitě od 1500. Co regulace turba? Mi neříkej, že pokud jsi byl u Snejka, že by na to nepřišel?
Napsal: čtv 21.02.2013 16:55
od Kortys
Možná je vadná, ale kde ji vzít? Je tam ta elektronická Mitsubishi. Prý jedině celé turbo.
Napsal: pon 18.03.2013 14:24
od Kortys
Tak turbo je již OK. byla ohnutá hřídel na výfukové straně. Stále ovšem problém s těmi studenými starty pod cca7st. Již přehrán sw celého vozu, vstřikovače po repasy, změřeny tlaky motoru jsou OK. Při špatném chodu je i korekce na vstřikovačích velká, pak se to ustálí a vše OK.
Děkuji za každou radu.
Napsal: úte 19.03.2013 14:25
od Lazer91
A po zahřátí má auto normální výkon? Kolem těch 75ti stupňů se otvírá egr ventil.. Palivové čerpadlo a filtr jsou ok?
Napsal: úte 19.03.2013 16:03
od Kortys
Po opravě toho turba už jede normálně, EGR způsobuje kolísání přeci při cca 1700ot/min, ne? Mě zakopává pouze na volnoběh!
Napsal: ned 24.03.2013 15:19
od Kortys
Fakt Vás nikoho nic nenapadá, už nevíme co s tím. Ještě zbývá prý vysokotlaké čerpadlo, ale podle diagnostiky je tlak dobrý.
Moc děkuji za každou radu.
Kortys
Napsal: pon 25.03.2013 13:15
od Kortys
Tak dnes vyzkoušen snímač tlaku paliva a regulační ventil common rail a stále stejné. Ještě upřesním to kolísání při teplem motoru: Opětovný start po cca 1 min. při teplém motoru se zatřese a chytne nepravidelně jakoby na 3 válce a zakopává. Stejné chování je pokud se teplý nechá běžet na volnoběh min. cca 1 min. Toto vše se děje pouze pokud je teplota motoru vyšší než cca 74st. Plus popisovaný nepravidelný chod při teplotě pod cca 7st nad nulou. To jde nepravidelně cca 5-15sec, závislé na venkovní teplotě (čim chladněji tím samozřejmě déle).
Napsal: úte 26.03.2013 18:13
od Kortys
Co čidlo vačky nebo kliky?
Napsal: úte 09.04.2013 10:10
od Kortys
Tak již vyměněno: žhavící svíčky, jednotka žhavení, přívodní kabel k jednotce žhavení, vstrikovače, regulátor tlaku a čidlo tlaku na railu, váha vzduchu, čidlo vaček, řídící jednotka motoru, čidlo teploty, vysokotlaké čerpadlo a lambda sonda. Změřeny tlaky motoru, ty jsou OK, nový soft všech jednotek. Teď jsem ale zjistil, že po natankování plné nádrže je to o dost lepší, někdy to nekolísá vůbec, spíš to zakolísá po opětovném nastartování po pár minutách. Studené starty se ale nezměnily. Tak buď je to tím, že se nafta cirkulací více ochladí, nebo ještě zkusit čerpadlo v nádrži, případně jeho jednotku? Ještě také není vyzkoušeno čidlo otáček na klice, je tam dost blbý přístup.
Není nějaký jiný typ?
Napsal: úte 09.04.2013 20:03
od libovka
Co palivový filtr?
Minulí týden jsem tu řešil podobný problém.Motor chytil na brnknutí a po chvíli se začal dohadovat.V tu chvíli korekce vstřiků ulpně v řiti.Pán se dušoval,že palivák je tam 20tis km a,že mu nic nemůže bejt.Tak mi to nedalo a demontoval jsem ho.Nedal se profouknout 8 barama.Dal jsem novej a světe div se auto maká.
Napsal: úte 09.04.2013 20:21
od Kortys
Je samozřejmě nový MANN.
Napsal: čtv 18.04.2013 14:16
od Kortys
Tak ta plná nádrž na to také nemá vliv, vytankovali jsme ji a už to neudělá. Jedině to tedy bude souviset s venkovní teplotou, oteplilo se akorát v tu dobu co jsem tankoval. Teď se s tím už nedá nic dělat, až na podzim.
Napsal: ned 26.01.2014 19:12
od Kortys
Tak dnes ráno při -6st start OK, okamžitě chod pravidelný. Zvláštní.
Napsal: ned 26.01.2014 21:36
od honzako
ty vibrace dělá řemenice na klice
Napsal: ned 26.01.2014 22:45
od Kortys
To nejsou vybrace, ale nepravidelný chod.
Napsal: úte 04.02.2014 21:24
od honzako
špatná řemenice na klice rozhodí korekci vstřikovačů
Napsal: úte 04.02.2014 22:09
od Kortys
To přeci není možné, pouze při určité teplotě?