Stránka 1 z 3

Napsal: úte 12.02.2013 22:12
od pawel-jety
Zdravím, chci se zeptat, nebo spíše ujistit, zda je moje úvaha správná... Mám 320d s ASC a pokud se auto dostává do smyku, jak se správně zachovat?
Co jsem zkoušel, tak přidat plyn je asi blbost. Podruhé jsem zkusil povolit plyn, či sešlápnout spojku, ale v těchto případech bylo auto nekontrolovatelné. Napotřetí jsem nechal plynový pedál ve stejné poloze a auto se po chvíly srovnalo, ač kdyby jel někdo v protisměru, nevím nevím...

Takže pokud nechám plyn ve stejné poloze (nepřidávám, neubírám), je to správně?


PS: jedná se o manuál, 100 kW, pneu Michelin (M+S)

PS2: předem děkuji za Vaše rady

Napsal: úte 12.02.2013 22:28
od ARMAN
nejlepši rada bude vyjet na placek třeba teď na snih a zkoušet zkoušet a zkoušet

řekl bych že zaklad kola natočit směrem kam se řitiš a plynem "nahmatat" trakci kol a až se kola zase chytnou lehce ubirat

Napsal: stř 13.02.2013 00:05
od Totic
Co ti budu povídat, na Youtube toho najdeš plno :idea:

Ale jinax na to kápl, nepřidávat kór u dieslovýho krouťáku, ani nedupat na brzdu. Taknějak jen brzdou polechtat bo brzdit motorem, ASC se už pak postará..

No a kontrovat volantem se musíš naučit na plácku.

Napsal: stř 13.02.2013 09:32
od Zungi
nebude to jenom o pedálech musíš kroutit taky volantem do směru kam to chceš vybrat (dle instinktu) a vyšlápnout spojku
http://www.youtube.com/watch?v=kUKGkL-0cfo

Napsal: stř 13.02.2013 09:41
od TeggyM3
jak se tu psalo.. zajeď si někam na zasněžený plácek, něčím neškodným si vyznač zatáčkü (trať) a zkoušet. To je asi nejlepší způsob jak se sžít s autem a neškodně vyzkoušet reakce auta ;)
PS já mám zkušenost s E36 bez ASC že v mnoha případech je lepší si raději kontrolovaně uklouznout zadkem (pokud samozřejmě víš co od toho auta při jaké akci mužeš očekávat) já jsem si byl kdysi nejistý a potom, co jsem to vzal na plácek a trochu to auto poznal tak jsem si byl i na cestách v zimě jistější. No letos to byla poslední zima s mým mazlem, tak jsem si to letos užíval obzvláště :)

Napsal: stř 13.02.2013 10:52
od fabledwarrior
Přesně pro tohle se u nás na Libereckým kraji před zimou dělá kurz bezpečné jízdy na autodromu Sosnová. Je to za 2 kila, každej si přijede svým autem nebo dostane pujčený vůz (+ je tomu sváča:D). Klasika teoretická část a praktická s instruktorama... je to docela fajn. BMW mám první zimu, tak jsem si tam zajel a ty základy tě naučej.

Napsal: stř 13.02.2013 10:52
od D_o_S
Tak "polechtat brzdu" je absolutni blbost, pokud teda nechces ziskat vetsi naklon/prodlouzit si drift. Tohle prosim FAKT NE, pokud nevis, co delas, dopadne to nejspis spatne. BRZDU pri pretacivym smyku NE, tecka.

Osobne, co se mi osvedcilo nejvic je proste dat kontra a s pedalama si nehrat, alespon v beznym provozu. Teda pokud to chces srovnat co nejdriv.

Pokud chces, muzes k tomu vyslapnout spojku, je ale otazka jestli to stihnes.

Plyn bych taky neubiral, preneses tim vahu na predek a ztratis trakci na zadek.

Napsal: stř 13.02.2013 11:02
od fabledwarrior
Plyn bych taky neubiral, preneses tim vahu na predek a ztratis trakci na zadek.


No taky záleží jak kde jsi.. pokud jedeš relativně pomalu ve městě (třeba se rozjíždíš na křižovatce) a začne ti jít zadek do driftu tak jasný kontra a ubereš malino plyn a ucítíš jak se to auto rovná pomalu samo nebo drží jeden úhel driftu. Samozřejmě je to něco jinýho když jedeš rychlejc v zátáčce a začne ti to ulítávat.

Ale jak tady každej psal, nejlepší je zajet si na zasněženej plácek a zkoušet si to.

Napsal: stř 13.02.2013 11:43
od paca
No já vždycky zavřu oči :roll:

Napsal: stř 13.02.2013 12:37
od Fx
Já jsem se naučil ječet jak ženská, to taky zabírá :lol:

Napsal: stř 13.02.2013 13:27
od fornax
Fx píše:Já jsem se naučil ječet jak ženská, to taky zabírá :lol:

:smich2: Připomněla se mi scéna z filmu Rakeťák, když oznámili, že třetím kosmonautem bude Fred Randall. :onfire:

Napsal: stř 13.02.2013 16:20
od johnyfly1
pri smyku sa treba len modlit aby si mal viac casu na zareagovanie a vyrovnanie vozidla lebo fakt su to sekundy a uz si v dalsom aute :roll:

Napsal: stř 13.02.2013 16:53
od pepino5xx
Potřebuješ uklidnit zadek, aby ti brzdil ale né pomocí brzdy, stačí pustit plyn ale spojku nemačkat, auto ti bude přes kardan brzdit jenom zadní kola, pak nezbývá než to jen ukroutit rukama.
Cvičení dělá mistra, tak šup na velké parkoviště.

Ještě další věc, pokud teda vidím, máš E46 320d s ASC, ASC funguje jen v případě pokud máš plyn sešlápnut, pokud pustíš plyn, nefunguje!
Takže pokud smyk, tak nepouštěj plyn.

Napsal: stř 13.02.2013 22:07
od Fw190
ja mel ted bouracku tak, ze jsem podradil na snehu/ledu tim jsem zablokoval zadni kola a uz jsem jen sledoval jak me predjizdi prdel auta :-( vytocil jsem kola do smeru jizdy, ale i tak bylo auto neovladatelne a napral jsem to do stromu :-( nastesti jen tak ve 20km rychlosti. Takze jen plechy asi - zatim je auto odtsavene. To je jen k tomu podrazeni na snehu !!! Ja uz na snehu motorem brzdit nebudu :-(( asi by me pomohlo vyslapnout spojku. Je to ale trosku jina situace nez klasicky smyk. Kazdopadne je to otazka sekund/sekundy a teorie je asi k nicemu. Dulezite je si to vyzkouset

Napsal: stř 13.02.2013 22:44
od Foldas
chyba určitě nebyla v podřazení ale zpusobu provedení :wink:

Napsal: stř 13.02.2013 23:10
od Dabler
:) s tim podrazovanim je to osemetne, kdyz clovek zapomene spravne zapracova se spojkou tak to pekne zatancuje a sokovany ridic nez si uvedomi co se stalo konci mimo vozovku :) zakladem kontrolovaneho smyku na snehu je dobre obuti, mam 225/45 contiwinter a musim rict ze me prekvapily svymi vlastnostmi a mnohdy i podrzely v krizovych situacich. ale je to prevazne o tom mit cit v pedalu na trakci a rychle pracovat s volantem. rychly reflex, instinkt, a souhra s vozem, dobre obuti = uspech k reseni krizovych situacich

Napsal: stř 13.02.2013 23:32
od ARMAN
rada podřazeni na sněhu nebo naledi pro člověka bez zkušenosti je 99% o hubu spiš bych radil řadit vyšši stupeň tam kola chytnou trakci lip a rychleji, žadne bušeni do klaves nenahradi praxi, jakmile nasněži mazej na nějaky plac, parkoviště apod

Napsal: čtv 14.02.2013 01:12
od Poldav6
Je fakt že bez stabilizace bych asi v zimě jezdit nechtěl.. ale tak jako tak je základem plynulost. Ve všem. Zrychlování, brždění, řazení, zatáčení.. A vždy je lepší jet pomaleji než naopak. Mám teď na zadní nápravě okolo 350 koní, v podstatě jakékoliv přidání plynu rozbliká protiprokluz a dá se. Sice je celkem problém se rozjet, ale když už to jede, tak to jede. V zatáčkách se zkrátka vyplatí "pomalu dovnitř, opatrně ven" :-D Taky jsem někde četl, že se vyplatí jet tak, jakobys měl na palubce kelímek s kávou. Kterou nechceš rozlít.

Každopádně je základ vyzkoušení chování auta na parkovišti nebo škole smyku. Je dobré aspoň trochu tušit, jaká akce vyvolá jakou reakci ;)

Napsal: čtv 14.02.2013 08:46
od pawel-jety
No nějaké zkušenosti už mám z 318iS, ale to ASC nemělo a mělo to lehkej zadek... Tam funkovalo ubírání a pomalé přidávání plynu. Točení kol ve směru jízdy beru jako samozřejmost u všech aut, i s náhonem na předek...

Takže s ASC nepouštět plyn, zkusit ho podržet, nebo malinko přidat? Ale s tím přidáváním.... ASC brzdí kolo, které prokluzuje, pokud bych teoreticky přidal, nebude to mít takový brzdný účinek a dostaneu se ještě do většího smyku, nebo ne?
A vymáčknout spojku, to jsem zkoušel s iS-em a v 95% auto jelo dál smykem. U ASC vyřadit spojku by teoreticky mohlo pomoct, jelikož si to jednotka přepočítává s předníma kolama, jestli jsem to správně vyčetl...


Pojedu vyzkoušet na nouzovku, nedaleko od nás jedna je, jen by to chtělo více sněhu, nechci tam nechat gumy... :(

Napsal: čtv 14.02.2013 10:48
od hanz-320d
Hele mam bavo taky cerstve a je fakt dobry si to vyzkouset.. mrkni na facebook na me - Honzinak Štěrba, mam tam ted pridany video z placku, kde jsem si to zkousel.. a poslechni si zvuk.. kdyz jsem sel do smyku (samozrejme jsem mel vyple esp) pustil jsem plyn a auto se srovanalo :wink:
-----------------
bmw 320d E90