Stránka 1 z 2
Napsal: úte 05.02.2013 21:13
od ACDC
U E46 328i po studeném startu po cca minutě správných otáček motor zhoupne až málem zdechne, klidně se to opakuje dál cca minuty. Teplé OK, vůbez nezahoupe, nic, žádný falešný vzduch, odlučovač nový, diagnostika OK. Známému klukovi dělá přesně to samé.. Vypadá to, že na chvilku jakoby vypadne celá regulace volnoběhu. Nemoc 328? Nějaké poznatky? dík
Napsal: úte 05.02.2013 21:43
od Totic
Napsal: úte 05.02.2013 21:56
od ACDC
Jo, to vím. Ale problém není nikdy v teplém stavu. Nebo že by ten ventil musel otevřít víc při studeném motoru a dostal se až do bordelu?
Napsal: úte 05.02.2013 22:25
od shade741
vyčisti ten ventil, jak ti to dal odkaz a myslím že bude po starostech

Napsal: úte 05.02.2013 22:30
od ACDC
Dobrá teda. Dík
Napsal: stř 06.02.2013 00:28
od Totic
Jo a jestli to nepomůže (ventil a klapka) tak hledat netěsnosti v sání, které se zahřátím můžou zatáhnout, popř. při tom rozdělání prostříknout váhu vzduchu kontaktolem / čističem na brzdy. Diagnostika třeba naznačí taky nějakou chybu..
Napsal: stř 06.02.2013 00:45
od ACDC
Diag. naprosto čistá. Dokonce 3 diagnostiky OK
Napsal: pát 05.07.2013 21:08
od stenlie
Mám dotaz ohledně tématu . Vyčistil jsem volnoběžný ventil a škrtící klapku a po opětovné kompletaci mi zůstala svítit kotrolka ASC+T Je možné že to hodilo chybu kvůli neodpojené baterce při práci ?
Napsal: sob 06.07.2013 11:31
od metroken
Je to skoro na tuty hadička k odvětrání klikovky co vede do ventilového víka,zkontroluj jí, je z takového měkkého platu a ráda praská zespod.Pak ještě zkontrolovat olejový separátor a hadičky co vedou k němu.

Napsal: sob 06.07.2013 11:32
od metroken
Je to skoro na tuty hadička k odvětrání klikovky co vede do ventilového víka,zkontroluj jí, je z takového měkkého platu a ráda praská zespod.Pak ještě zkontrolovat olejový separátor a hadičky co vedou k němu.

Napsal: sob 06.07.2013 17:04
od balda88
Nechci zakládat nové téma. Chci se zeptat neví někdo kolik má mít volnoběžných otáček zahřátý motor M52B25 po jízdě?
Napsal: sob 06.07.2013 17:44
od odapoz
u M52B25 mam s K&N filtrem (jen vlozka v origo airboxu) bezne volnobeh lehce nad ryskou 500ot/min to bude tak 550, 600ot/min, kdyz byly ted ty sileny vedra tak to bylo obcas kolem 450ot/min
edit: myslim ze v servisnim manualu je uvedeno 600-700ot/min
Napsal: pon 19.08.2013 21:41
od kovaljuk
Nějak se mi nedaří vyřešit problém ohledně volnoběhu, tak se zkusim zeptat tady.
Vím, ohledně volnoběžných otáček je tady toho mrtě, ale v 99% se řeší houpání a chcípání....
Mě to začalo držet volnoběh 1500ot a po delší jízdě to houpalo mezi 1000 a 2000 ot. Jasnej problém, přisává někde vzduch. Bohužel jsem nikde nic nenašel. Nicméně jsem vyčistil klapku a vyměnil volnoběžnej ventil(ten byl fakt v prdeli, ani se nehnul).
Motoru se ale nechce pořád spadnout na těch cca 700 ot

Pokud se auto pohybuje na neutrál z kopce, tak drží cca 1000ot. Jakmile zastavim tak za 5 sekund spadne na cca 850ot

I při přeřazování otáčky na chvilku lehce vyskočí, což dřív taky nedělalo.
Neřešil jste někdo něco podobného?
Napsal: úte 20.08.2013 15:28
od Foldas
kovaljuk píše:Nějak se mi nedaří vyřešit problém ohledně volnoběhu, tak se zkusim zeptat tady.
Vím, ohledně volnoběžných otáček je tady toho mrtě, ale v 99% se řeší houpání a chcípání....
Mě to začalo držet volnoběh 1500ot a po delší jízdě to houpalo mezi 1000 a 2000 ot. Jasnej problém, přisává někde vzduch. Bohužel jsem nikde nic nenašel. Nicméně jsem vyčistil klapku a vyměnil volnoběžnej ventil(ten byl fakt v prdeli, ani se nehnul).
Motoru se ale nechce pořád spadnout na těch cca 700 ot

Pokud se auto pohybuje na neutrál z kopce, tak drží cca 1000ot. Jakmile zastavim tak za 5 sekund spadne na cca 850ot

I při přeřazování otáčky na chvilku lehce vyskočí, což dřív taky nedělalo.
Neřešil jste někdo něco podobného?
na babetě?
Napsal: úte 20.08.2013 21:25
od ACDC
Jenom dodám: volnoběžný ventil vyčištěn. Přesto při startu studeného motoru - i teď v létě - po cca 3 minutách někdy motor zhoupne až do téměř úplného úplného chcípnutí. Ale udrží se. Udělá to jen jednou a jen někdy. Oil separátor měněn. Tohle neudělá volná hadička. Diag. čistá.... Jinak - nemáte někdo diagnostiku autocom (teda asi klon :-)))
Napsal: úte 20.08.2013 21:42
od kovaljuk
Foldas píše:na babetě?
Sis nepřečet název Topicu?
Ne, soráč sem kokot. E36 M52b28

Napsal: stř 21.08.2013 14:44
od Foldas
spadne ti ekonoměr na nulu když jedeš bez plynu se zařazeným kvaltem?
Napsal: stř 21.08.2013 19:32
od kovaljuk
Jj, na pětku vždy. V nižší rychlosti po nějaký chvíly taky. Př.: 60km/h na čtyřku pustim plyn a ekonoměr spadne cca po 15ti sekundách. Pak je i znát, že to začne "brzdit motorem".
Jak řikám, pokud se točej kola tak volnoběch nikdy nespadne pod 950ot. Jakmile zastavíš tak za cca 5 sekund se to ustálí na 800ot (což je stejně moc). Nechápu.
Mě osobně to přijde jako by se ten volnoběžnej ventil nechtěl zavírat. Je pravda, že sem nekoupil novej. Ale z vrakáče na oko krásnej s pěkně se hýbající klapkou...
Napsal: stř 21.08.2013 21:22
od Foldas
nezustava ti viset škrtící klapka? zavíra se uplně?
Napsal: čtv 22.08.2013 21:17
od kovaljuk
No na plynovym lanku vyset nemůže, to mam povolený. A když jsem to měl rozebraný kvůli očistě, tak jsem si nevšim, že by nedoléhala...