Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 24.01.2013 21:00
od dejvktm
máte někdo zkušenost kdy poznam že mam vyměnit rozvodový řetěz u M50???

Napsal: čtv 24.01.2013 23:45
od Jamall
je to individuální. Záleží jak se k autu chováš. Když ho používáš jako běžné auto z bodu "A" do bodu "B" platí všeobecné podmínky pro řetězový rozvod. Jestli ho používáš jako BMW tak je doba mezi výměny kratší

Odborník si změří délku řetězu, zkontroluje sedla ozubených kol

Dlouholetý majitel BMW rozvody neřeší dokud není fanšmekr

Napsal: úte 23.12.2014 12:51
od Francis
Přidám se k dotazu.
Skládám z několika motorů jeden. Rozvody mají najeto nejméně 423k km podle tacho. Váhám ...
Vyměnit řetězy a kola za nové a riskovat vmontování neprověřených dílů vyrobených někde na (dálném či nedálném) východě a nebo vyměnit jen kluzné napínáky?
Má někdo ponětí, jak má být řetěz dlouhý (pro kontrolu) a nebo se stačí spokojit s kontrolou vůle v článcích pohmatem?
Má někdo nový řetěz doma? V případě že ano, mohl by mi ho změřit a nebo nechal by mě porovnat s mým 16 let starým řetězem?

Motor je celkově v dobrém stavu, uvnitř čistý, rozvody byly nehlučné před rozebráním, řetězová kola nemají nesymetricky opotřebené zuby, kluzné plochy napínáků nejsou enormě opotřebené (stav odpovídá nájezdu km).
Osobně jsem najel s motorem posledních 203k km, několikrát se projel v Mostě, Sosnové, Vysokém Mýtě, ... Nešetřím ho, ale nejsem prase a chovám se k němu tak, jak od pravověrného řidiče BMW očekávali soudruzi v NDR při konstrukci :-)

Nejde o výši investice, při nákupu nových ložisek na kliku, pístních kruhů a všelijakých gufer a těsnění, ... je suma za řetěz a kola akceptovatelná, ale mám obavy z dnešní výroby a její kvality.

Napsal: pon 05.01.2015 14:21
od Dracon
Měl jsem E34 s M50, kupovanou s nefunkční palubkou, takže najeté kilometry neznámé, ale prý na 300k to vypadalo. Najel jsem s tím ještě 150k a najednou bum, řetěz se přetrhnul. Co mám povídat, potkaly se písty s ventilama, spousta škody nadělané. Tehdy repasovaná hlava s opravami a prací bratru 40kkč to dalo. Prý byly i zevnitř nánosy bordela, takže minulý majitel si nedělal hlavu s včasným olejovým servisem :(
Nevyplývá z toho sice nic, ale měl jsem potřebu svoji příhodu napsat :D

Napsal: pon 05.01.2015 21:36
od Totic
To je příhoda dobrá, ba přímo poučná. "Tak dlouho se jezdí na vodu, až se řetaz utrhne.." 8O

Napsal: úte 06.01.2015 09:12
od _milan_
no a dneska ty motory celý funkční stojí kolem desítky max :D :D :D

Napsal: úte 06.01.2015 09:38
od Francis
Diskuse se rozjíždí, nicméně:

Měnit-neměnit? Pokud ano, kdy?

Délka nového řetězu?

Napsal: úte 06.01.2015 12:47
od Hanz
ja bych to vymenil, ale mel bych uplne stejne obavy jako mas ty... urcite pozjistovat, kdo je prvododavatel a to dat, nic jineho...
dneska ti muze prijit i spatny tesneni na vanu, natoz tyhle plastove kluzaky k retezu...

Napsal: úte 06.01.2015 17:16
od Kindl0sch