Stránka 1 z 3

Napsal: pát 04.01.2013 01:41
od BiGFather
Ahoj lidi,

Me pozadavky :
- cena 150-180 tis.
- manual
- najete kilometry - okolo 150 tis.
- r.v. min. 2003
- benzin - alespon 100koni (na druhou stranu nechci nic zbytecne silneho kvuli velkemu vyuziti ve meste a nakladum na provoz)
- na karoserii az tak nesejde
- planuji jezdit cca 25tis rocne, vetsinu ve meste
- chtel bych, aby auto prezilo alespon 3 roky s co mozna nejmensimi naklady na opravu a provoz

Brouzdanim po internetu a bazarech jsem zjistil, ze se nabizi cca toto:

BMW 316 / 318 / 320i, r.v. 03 a mladsi, najeto okolo 150tis.

Na co si mam dat bacha, na co hledet ? BMW jsem jeste nevlastnil, ale vzdy bylo mym snem..


Diky moc.

Napsal: sob 05.01.2013 10:38
od djmicho
Řešilo se to tu snad tisíckrát :wink: ale ve zkratce:
1)Pokud jste nikdy neměl BMW tak si pozvěte k vybraným kusům někoho kdo se v nich vyzná, 80% ojetých BMWček jsou pasti a utopit se v nich dá mnoho desítek tisíc za opravy
2) nekoukal bych na kilometry tolik jako na celkový stav vozu
3) 316i je holý nesmysl, to auto má málo koní na hmotnost tanku jako je 3er, člověk na dálnici udělá vyšší spotřebu jak s 3-litrem, jízda brzda plyn ve městě je za 10-14 litru :) volil bych 318i 105kw nebo 320i :)

Napsal: sob 05.01.2013 11:09
od BiGFather
Dik za info, ja se radeji ptam, protoze patrim do kategorie "mladej, hloupej, unahlenej" :)

Nejspis se poohlednu po nejakem klubovem kousku.. To bude sance, ze ho par lidi odtud zna a vi treba jak se s nim zachazelo..
Na auto zatim nepospicham, vidim to na jaro/leto..

Kdyz narazim na neco zajimaveho tak to sem hodim.

Napsal: sob 05.01.2013 13:19
od M3maniac
Jak stojí výše, jdi do 318i nebo 320i, jede to pěkně za rozumnou spotřebu a pro Tvůj hlavně městskej provoz je to asi to nej od bmw. :wink: a pozor je si třeba dát jako u každého jiného auta na tech. stav. Na to , jestli nemáš auto svařený ze dvou půlek, na to jestli nemáš najeto 100tkm a záhadně ztracenou servisku a k tomu děravou sedačku. Na to jestli má auto gumy na plátno, jestli je dlouhodobá spotřeba 8,2 nebo 13,9, jestli je servis projetej o - 12000km atd atd. To vše Ti může napovědět jak se k autu předchozí majitel choval a jestli měl na provoz a poctivej servis. :wink: Taky je dobré aby Ti majitel dokázal doložit km, protože v čr je 90% aut utočených...

Napsal: sob 05.01.2013 17:32
od BiGFather
Diky :)

Bude to moje prvni - vlastni - auto (6. rokem jezdim maminou Corsou r.v 02) a zaroven muj prvni nakup vozu :)

Vite o nekom - treba odtud z fora, popr. mate nejakeho kamarada znalce, ktereho bych mohl pripadne v dobu nakupu pozadat a mohl se mnou skocit mrknout na konkretni kus ?

Urcite bych tomu cloveku byl hodne vdecny a samozrejme zaplatil cestu, ochotu a cas, ktery by se mnou stravil vyberem ;)

Napsal: sob 05.01.2013 18:49
od cajoch
tak si nech si přivýzt tuhle od M3Maniaca z Německa...rozumí tomu a je to soudnej chlap...je tu o něm vlákno plný referencí...

Napsal: sob 05.01.2013 19:27
od BiGFather
zrovna na to vlakno cucim :) to nezni vubec spatne, diky za tip :!:

Napsal: ned 06.01.2013 17:31
od BiGFather
Kontaktoval me clovek z e46 klubu, ze si vsiml, ze shanim v dohledne dobe auto..
Co na nej rikate ?

E46 330d, r.v. 2000, 193 000Km

Kilometraz spise dalnicni.

Majitel je fanouskem BMW, ktery vzdy vlastnil tuto znacku, o auto se stara. Cena 130 000Kc
Vetsina fotek, ktere mi soukromne poslal.

Odkaz na inzerat : http://auto.bazos.cz/inzerat/20509947/E ... Dsleva.php

Znate nekdo popr. majitele / to auto konkretne ? Ne, ze bych lidem neveril, ale vic oci vic vi a preci jen, je to muj prvni nakup :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned 06.01.2013 17:45
od ironpipi
Zeptal bych se ho, proč je předek předělanej na facelift:-)

Napsal: ned 06.01.2013 17:46
od JaraX
330D zrovna není auto ktere by se rovnalo nakladum 318i, ty nafty umí potrapit, ja osobně bych šel do nějake 325i a pořidil LPG,
a ten manual bych si taky ještě rozmyslel, ty bmw automaty sou na takove urovni že o manualu snad nema ani moc smysl uvažovat.

Napsal: ned 06.01.2013 17:50
od BiGFather
Jo ten diesel mne trochu vrta hlavou a hlavne viz muj prvni post, radeji bych benzin a po procteni fora a prispevcich zde idealne 318i nebo 320i...

Nicmene dostal jsem takovou nabidku a nechtel jsem nad ni premyslet sam..

Libi se mi, jak je auto zachovale..

EDIT : JaraX : ja se prave automatu spise bojim.. Je to ale dano pouze negativni zkusenosti s autem, ktere ma automat v rodine.. Otec ma VW Passat, r.v. prosinec 05, 93tis km, 2.0 diesel a uz menil mechatroniku za 35 tisic, pred ni cidlo do prevodovky za 10 tisic, protoze mu auto zacalo cukat pri razeni 1-2-3.. Menil i palivovy cerpadlo, zkratka uz do nej dost vrazil, proto mam trosku "averzi" vuci automatu a dieselu obecne.. I kdyz toto je BMW, samozrejme, nicmene clovek musi brat v potaz vek auta a kilometraz..

Napsal: ned 06.01.2013 18:27
od rooc
jestli to nebude tím.., že tomu passatu chybí před tím 93 dvojka.., nebo trojka :wink:

Napsal: ned 06.01.2013 19:16
od JaraX
VW neni BMW, u benzínových bmw automaty skoro neodcházej, u naftových je poruchovost automatů mnohem vyšší, ale zase si nevybereš, bud ti tam odejde automat, nebo podobně drahej dvouhmotovej setrvačník. automat si řekne o litr víc ve městě, manual zase na dalnici, takže ve vysledku ty naklady sou +- stejny pro obojí. ja bych manual volil jen do druhyho auta na víkendovy projiždky, ale pokud člověk něco najede, tak jedine automat.

Napsal: ned 06.01.2013 19:24
od rooc
to souhlas s jaraxem...v jedné e61 mám manuál...a sem tam mě to sere....ne moc...,ale sere :D

Napsal: ned 06.01.2013 19:38
od paca
tak repas aut. převodovka je kolik? 40tis? spojka+dvouhmota kluci nabízejí za cca 15tis :wink: a za další u dízlu ti může odejít turbo = cca 10tis za repas, pak vstřiky, žhavičky atd.... což jsou další tísícové položky :wink:

ironpipi píše:Zeptal bych se ho, proč je předek předělanej na facelift:-)

jj, to se poptej proč měnil ten předek :wink:

Napsal: ned 06.01.2013 19:57
od JaraX
to bych chtěl vidět tu spojku a dvouhmotu na 330D za 15, samozřejmě origo kvalitu, ne nějakou co vydrží 30 tisic.
a jak říkam, diesela asi radši v manualu, ten ty automaty dost kurví. teda vlastně, diesela radši vubec :D

Napsal: ned 06.01.2013 20:11
od matiz
Jedine automat, sam mam fofrklacek a sere mne neskutecne... Benzin versus ropak, je to loterie, kdyz kapnes na dobry kus tak investice nebudou zadne a bude jezdit za malo. Kdyz nebudes mit stastnou ruku, poseres se z toho a nikdy uz naftu nekoupis...

Napsal: ned 06.01.2013 20:19
od JaraX
hlavně pokud je možnost jít do LPG, tak bych se na naftu z vysoka..
nafta ma smysl u novych aut 2008 nahoru ktere už nejdou zaplynovat.

Napsal: ned 06.01.2013 21:30
od BiGFather
Diky vsem za cenne poznatky, na vyber mam jeste x mesicu cas, takze se spis tak rozhlizim.. Na druhou stranu bych nerad, aby mi utekla nejaka "bomba" :)

ironpipi píše:Zeptal bych se ho, proč je předek předělanej na facelift:-)

Rikal, ze kdyz ho kupoval, tak auto dukladne prochazel - nosniky jsou puvodni, svary nikde nenasel a po koupi si sundal i predni narazdnik a je vse origo. Pry byly akorat strikany zadni dvere, protoze byly odreny z parkovani.
rooc píše:jestli to nebude tím.., že tomu passatu chybí před tím 93 dvojka.., nebo trojka

Mozne to urcite je, tata dela tu chybu, ze kupuje auto ocima a vzdy narychlo + servisuje v autojarov, kde mu vsecko napalej cenove ... Tata me nicim nikdy nepoveril i kdyz na to sam nema kvuli praci u filmu cas.. Fakt nema kdy tak i servis a nakup auta resi narychlo a pak to tak vypada.. Nicmene passat vypadal jak novej, mel najeto 74tisic, interier a exterier jak novy, vse uplne zachovale. (predesly majitel udajne invalida, majitel banky kdesi na morave), nicmene nakup auto esa, tak bych te ,,krase" taky moc neveril.. Ale nechci tu moc rozebirat OT :)
paca píše:jj, to se poptej proč měnil ten předek

viz vyse
matiz píše:Jedine automat, sam mam fofrklacek a sere mne neskutecne... Benzin versus ropak, je to loterie, kdyz kapnes na dobry kus tak investice nebudou zadne a bude jezdit za malo. Kdyz nebudes mit stastnou ruku, poseres se z toho a nikdy uz naftu nekoupis...

Ja si s tim automatem nemuzu pomoct.. Kdyz ridim naseho passata, tak mi prijde, jakobych v tom aute nic nedelal a nemel nad nim plnou kontrolu.. A zaroven si myslim, ze jsem na automatu potom zavislej a tim padem, kdyz se rozhodne nefungovat, tak jsem proste v haji.. To u manualu az tak nehrozi a pokud se to stane, tak opravy byvaji o dost levnejsi..
Diesel.. krom nizke spotreby a dalnicnimu vyuziti se mi na nem nelibi vubec nic. Na druhou stranu, tento 3er, ktery mi nabizi, se mi jako celek celkem zamlouva..
JaraX píše:hlavně pokud je možnost jít do LPG, tak bych se na naftu z vysoka..
nafta ma smysl u novych aut 2008 nahoru ktere už nejdou zaplynovat.

Pouze ale ve chvili, kdy uz je nakupovany auto predelany ne ? Planuju ho mit cca 3 roky a pak menit, rocne najedu tak 20 tisic, takze si myslim, ze bych si nezaplatil mozna ani cenu predelani..

Napsal: ned 06.01.2013 22:06
od JaraX
nemyslím si,
cena přestavby na LPG je u 4 válce 25k, u 6ti válce 27k,
pokud vemu E46 v ceně 100k, připočtu LPG za 25k, řeknemě 318i, mam spotřebu 8 litru benzínu nebo 9 litru LPG, nájezd 20tkm ročně
tak z toho plyne
ročně benzin 200 x 8 = 1600 litru benzínu za rok = 1600x35= 56 000kč
ročně LPG 200 x 9 = 1800 litru LPG za rok = 1800x17= 30 600
roční uspora tedy 25 400 Kč
tzn že se vám za rok investice do předělání vrátí, za ty další dva roky máte 50k ušetřeno, o cca 10 tkč bude mít ta předělaná E46 vyšší hodnotu při prodeji, takže celkem ušetříte za 3 roky 60 tkč, takže skoro polovinu ceny vozu.
LPG se vyplatí i při nájezdu 5000km ročně, ono to většinou zvedne u dost cenu auta.