Stránka 1 z 2

Napsal: stř 02.01.2013 23:32
od tucnak
Ahoj. Jsem tu novej, ale žádnou sekci na představení sem nenašel, tak holt na hulváta začnu takhle :)

Omlouvám se, pokud to sem nepatří.... Kdyžtak to mázněte

Vzhledem k dosluhování současnýho auta (koupě "od kámoše" :/) začínám řešit koupi novýho. Nejsem ještě pevně rozhodnutej pro BMW a proto shánim informace kde se dá.

Rád bych tedy požádal o pomoc s zodpovězením několika otázek :)

Pro ujasnění: chci auto, který se dá řídit a ne milostivě prosit aby ráčilo zatočit, nebo nedejbože akcelerovat. Komfort je nepříliš podstatnej (i když třeba elektrický stahování oken je asi fajn :D) a jde mi hlavně o jízdní vlastnosti. Většinou jezdím sám a nepotřebuju přepravovat velký náklady, takže karoserie nejlíp kupé. Předběžně mi přijde nejvhodnější 323 nebo 325 e36/e46. Roční nájezd není velkej (20-30K by oko) a nijak na autě existenčně nevisim.

1) jak jsou na tom s provozníma nákladama/ cenou dílů/ servisu? Chápu, že se to může pohybovat v rozmezí několika set %, ale jde mi spíš o porovnání 36/46. Bohužel nemám k dispozici technický zázemí abych si dělal většinu věcí sám....

2) Jak moc mění případná zástavba LPG jízdní vlastnosti (vyvážení, výkon,....). O LPG uvažuju kvůli "nudnějším" cestám kdy je potřeba se dostat z A do B.

3) Je reálný sehnat v rámci ČR rozumenj kus okolo 80K ideálně i s servisem po nákupu, nebo je vždycky lepší si dojet do Německa?

4) Našel by se někdo ochotnej mě svýzt/ nechat projet některým z těch aut? Bohužel jsem moc příležitostí neměl, a rád bych se projel/ pokecal s někým kdo má zkušenosti než začnu obíhat bazary a inzeráty. Ideálně okolí Jindřichova Hradce nebo přez víkend Praha. Benzín a kafe rád zaplatim :D


Díky moc za případný odpovědi. Snad naviděnou časem na ňákym srazu :)

Napsal: stř 02.01.2013 23:39
od fabledwarrior
Čaues, základní informace:

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=13548

Co se týče LPG, tak nové sekvenční vstřikování už nesebere žádný výkon.

Být tebou, tak možná do výběru ještě zahrnu 328i.

U E46 sou ty náklady na servis docela o dost větší než u E36.

A koupit za 80k E46..no nevím... koupíš takovou, ale nasypeš do ní většinou hodně a bude to sociál. I tady v republice se dají sehnat pěkné kousky, stačí zkouknout tady na klubu sekci "Prodej - auta".

Napsal: stř 02.01.2013 23:57
od Fx
Na servis jsou oba modely plus minus stejný, jen na E36 jsou o poznání levnější podvozkové věci - E46 má ramena v hliníku, čepy tam lisovat nejdou, takže servis přední nápravy stojí o dost více. Je tam i o dost víc elektroniky, která může zazlobit (jednotka centrálu a světel je taková klasika, ale pozlobit umí i jiné elektronické systémy v tom autě. E36 ti nabídne pocitově sportovnější jízdu (víc vnímáš rychlost), E46 je zas podstatně komfortnější, utlumenější. Je uvnitř pocitově krom vnitřního prostoru podobnější pětce E39.

Osobně z trojek preferuju E36, ale je to spíš citový vztah než krom servisu náprav nějaký racionální důvod. Jestli máš na auto 80tis včetně prvotního servisu, tak doporučuju spíš E36. E46 za tyhle peníze bude ročník 98-99, kde byl problém s vytrháváním zadní nápravnice z kastle. Dá se sehnat i lehce novější, ale musíš zas počítat s jinýma vadama.

Po Praze jsem kdyžtak ochoten pomoct s obhlídkou (měřák laku + diagnostika).

Napsal: stř 02.01.2013 23:59
od tucnak
Díky moc za odpověď. nejsem až tak zběhlej v autech, takže si každý pomoci moc vážim :wink:

Na ty zakladni info o e36 sem už koukal, plus se mi i e36 líbí víc než 46tka:) Jde mi spíš o to, jestli nejsou 36 už "potenciální pokladničky" kvůli průměrnýmu stáří.....

Na ty 328 taky zkusim mrknout, ale povinko me sezere (24 let, praha, bez bonusu) :D

K těm jízdním vlastnostem- jde mi hlavně o reagující plyn (podřazování s meziplynem,...) a rozumný vyvážení/ chování v zatáčče (ideálně lehká přetáčivost bez potřeby do ní auto výrazně nutit), což co sem tady pročetl měly tyhle auta vcelku splňovat.

Napsal: čtv 03.01.2013 01:33
od shade741
Tak hlavně pokladnička může být cokoliv :wink: , zase použiji milionkrát omletou větu: nezáleží na autu, nájezdu, stáří vozu, ale o tom, jaký servis mu byl poskytován během let. Za ťech 80 tyček by byla e 36 celkem slušná :wink: , e 46 za tyhle peníze bych nechal plavat. Ideálka jak tu bylo řečeno by byla 328, živější jak 325 navíc možnost vyměnit sání z M50 motorů pro více výkonu(to platí i pro 323- mají přiškrcené sání, proč a jak to funguje najdeš na netu či tady, sou toho stohy). Takže rok výroby bych moc neřešil, už jen jestli před či pofl, výbavu a FAKTICKÝ stav auta a jestli vše sedí. Nejlépe sám nastudovat či si vzít někoho kdo rozumí e 36kám a je schopnej poznat i chyby v detailech, na který se zapomíná když je auto skládačka a pod. Ohledně povinka jeslti pamatuju dobře tak 325 i 328 mi vycházela nastejno, pac nad určitou hranici už bylo jendo kolik to ma obsah, ale je možn že si to pamatuju blbě. Nebo asi jak která pojištovna :wink:

Napsal: čtv 03.01.2013 02:02
od dede789
Obsahy se dělí do skupin do 2500ccm a nad 2500ccm.... takže 328i vyjde dráž než 325, ale proč řešit tisícovku ročně....té výměny sání nejsem moc zastánce..ten motor má své vlastnosti s tímto sáním a tím že ho vyměníš vlastně úplně změníš jeho potenciál, ale každý ma svůj vkus no 8)

Napsal: čtv 03.01.2013 02:02
od Totic
Jasný za 80,- koupíš myslím si i schopný E36 kupé 6tivál, čili s motorem M52 / M50, pak sleduj jestli je to předface / poface, stav kastle, nemusí mít M-paket, ale aspoň M-technik podvozek, nebo něco sníženého (s rozumem) a to bude sedět jak pekáč na silnici, uvidíš. Když je zrepasovanej - čepy, siláče, tlumiče ok a geometrie seřízená, bude to zatáčet samo ;)

Chce to pročíst si tady témata, problematiku Kupé (např. bezrámové dveře, motorky atd.). Nemám nic proti plynu, ale to bych si dal spíš až do motorů v E46 a s nižším nájezdem.

Napsal: čtv 03.01.2013 11:35
od gs500e
můžu poreferovat ze své vlastní zkušenosti :-)

jako hobby auto mám e36 328 kupé, rok 97, na nižším podvozku s dobrým stavem podvozkových částí je to takové auto pro radost, řídí se nádherně, jak psal FX, je to takové víc sportovnější nežli e46
e36 pro mne citovka :-)

na denní ježdění mám e46 323i sedan, 125kw, rok 2000.. mám v tom LPG a je to perfektní, nemůžu si na to stěžovat, výkon nějak neřeším tak nevím jestli to na lpg jede méně nebo ne, spotřeba super, v přepočtu jako bys jezdil do 5l benzínu ( 1,8kč/km)
e46tka je oproti e36tce víc komfortní, takové jakoby "luxusnější" svezení, víc pohoda, ale zase v tom autě to není takové sportovní, na to je opravdu e36 mnohem lepší

servis je plus mínus stejný, krom té přední nápravy, kde tě výměna vyjde tak 2-3x víc nežli u e36, jinak motor prakticky stejné náklady, tlumiče stejná cena, výfuk stejná cena, díly chladící soustavy taktéž podobné cenovky, ale samozřejmě je tam o něco více elektriky, která může pozlobit, ale myslím si, že když člověk nekoupí nějakej bastl, kde se někdo v elektrice štoural a překopával, tak že slouží dobře a bez problému...

pokud máš 80tis, a chtěl by jsi auto spíš pro radost, tzn. 6ti válec, tak bych koupil nějakou pěknou zachovalou e36 323 nebo 328 a pak třeba časem až pošetříš další peníze tak do toho šoupnout lpg,teda pokud bys opravdu najezdil ročně víc jak 15-20tis km, pokud méně, tak se to nevyplatí

Napsal: čtv 03.01.2013 11:40
od Fx
Díky gs500e za podpoření názoru, jen s tou elektrikou u E46 obecně opravdu problémy bývají - ale opravy zas nejsou přehnaně drahé, jak lichtmodul, tak jednotka centrálu (ta zlobí víc, častěji a je to fakt nepříjemné - auto se samo odemyká a stahuje si okna, kdy se mu zlíbí, nebo naopak se odmítne odemknout apod.).

Ještě jsem si vzpomněl na jednu nemoc E46 oproti E36, a tou jsou chladiče. Pokud budeš E46 kupovat, doporučuju prohlídnout si chladič zespoda, dost často bývá nafouknutý, a pak doporučuju jeho výměnu. Taky to není extrémně drahé, ale vyplatí se dát tam něco lepšího.

Obrázek

Napsal: čtv 03.01.2013 11:50
od Rade520
Za 80t. třeba něco takového v plynu:
http://auto.bazos.cz/inzerat/20674037/B ... pe-LPG.php

Napsal: čtv 03.01.2013 13:14
od gs500e
tady je krásná cena za e46 328, ale otázkou je jestli cena je dána pouze tím, že auto má kosmetické vady nebo jeslti tam zlobí nějaká technika.. chtělo by to vidět, projet atd...
pokud by to auto bylo cajk, tak bych se toho nebál, zbylo by ti deset tisíc na nějaké doladění a případné opravičky

http://auto.bazos.cz/inzerat/20679907/BMW-E46-328i.php

Napsal: čtv 03.01.2013 16:22
od Totic
No tak oba inzeráty přesně znázorňujou tak mě přijde to o čem psal gs500e.

Pěkný M-paket sportovní kupé, navíc s LPG (o kterým je tady zrovna vlákno hned vedle) vs. všední látkový nudný sedan (a E46 sedan JE okoukaná baculatá buchta) :)

Napsal: čtv 03.01.2013 16:58
od fabledwarrior
Přesně na tu E36 kupé jsem se tady už ptal, velice se mi líbila a zkousnul bych i ten zničenej přední nárazník. ALe ten šedivej interiér a zničená kůže na sedačkách.. to se mi fakt nelíbí.. ke všemu v kombinaci s černou stropnicí.. to je vtip? Kdo si takový auto mohl koupit? Někdo kdo nemá vkus? Myslím tím, když bylo nové... bejt tam černej introš, tak je to jiná, ale tohle se mi fakt nelíbí.

Sám teď jezdím v kupé s šedivým zničeným introšem a fakt mě to deptá:D

Napsal: čtv 03.01.2013 17:21
od gs500e
on ten introš je asi o vkusu... táta měl e36tku komplet černou uvnitř, já jsem pak měl e36tku tds a taky komplet černá uvnitř a mě se to nelíbí..

v kupéčku mám kombinaci šedá plus černá a bílá kůže a hrozně se mi to líbí :-)

brácha má sedana e36 z prvních let výroby, kde dávali béžovou palubku plus béžové sedačky a tapce a to bylo fakt blbý, tak jsem tu béžovou doplnili o černé části palubky, plus černé kožené tapce a černé sedačky a vypadá to super :-)

Napsal: čtv 03.01.2013 17:59
od fabledwarrior
Jo máš pravdu, je to otázka vkusu.. mě se prostě ta šedá s černou nelíbí.. vypadá to jak ve feldě... ikdyž je E36 starý auto, tak ten introš je celkem takovej moderní mi přijde.. takovej pěknej.. a když je černej ta je to prostě pecka.. ta šedá to podle mě uplně degraduje no... Co mě se hrozně líbí je černej introš, černá stropnice a bílí kožený sedačky.. to je moc pěkný.... samozřejmě v černém autě.. nebo klasika černý kožený sedačky nejlépe z m3. Takový auto je můj sen no:D Já jsem přemýšlel, že bych si to i dodělal, jenže to je docela síla, ten interiér v dobrým stavu není zrovna nejlevnější, teď práce s vyndáním palubovky a znoba nasazením, vyndání centrálního koberce a nasazení jiného... sehnat všechny plastíky a podobně... to je neskutečné je*ání. Pak když vám pořádně nejdou nasadit tapce, taky opravdu zajímavé. Na to nemám nervy:D

Napsal: čtv 03.01.2013 18:16
od icecold
všechno jde, předělat interier, je tak otázka jednoho dopoledne ;) moc práce na tom není, navíc černých plastu je spousta, klidně je nechávájí za odvoz někdy :wink:

Napsal: čtv 03.01.2013 18:29
od fabledwarrior
Tak to jsi asi podstatně zručnější než já:D

Napsal: čtv 03.01.2013 19:59
od tucnak
Tak diky Vašim názorům je výběr zůženej na e36 :D

...jinak tady na bazaru sou hezky kousky, až budu řešit konkrétní kus tak si asi i vyberu :idea:

jen by me jeste zajimalo, jak to je s predelavkama 320 na 325 atp, viz treba http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=119116

... jak se k tomu stavej na STK, pripadne ve chvili kdy me nekdo naboura a pojistovna bude zvedava?

Napsal: čtv 03.01.2013 20:24
od Kani
Predelavka bude podle me zbytecny bolehlav. Kup rovnou 325.

Napsal: čtv 03.01.2013 20:31
od Lucifer
Jinak k těm vnitřkům sám mám celobéžový interiér a v e36 se to tak často nevidí a nevypadá to vůbec špatně :wink: