Stránka 1 z 2
Napsal: ned 23.12.2012 10:02
od zverbo
Na zaciatok: e46 motor M52B20 110kw r.v.1998 - 310.000km a je po smradovy debilovy a idiotovy
Zistil som nadherne zistenie ze motor zacal zrat olej a chladiacu kapalinu a navyse prestal tahat a spotreba ako tank - vsetci iste viete co to znamena.
Tak som sa rozhodol ze vymenim motor nepisem ako ho mam vymenit alebo co mam spravit - nato mam skusenosti dost
Ide mi oto ze: mam doma motor M52B28 z e46 original a sam som ho repasoval a dalej mam v hale e39 520i na ND s motorom M52B20 a neviem ktory znich tam mam narvat co je pre to auto najlepsie???
Dakujem za rady typy a postrehy - budem to robyt az nabuduci rok tak mozem rozmyslat co urobit
A vsetky spomynane motory su double vanos.
Napsal: ned 23.12.2012 12:10
od paca
tak jasná volba je 2.8 pokud si to auto chceš nějakou dobu nechat

Napsal: ned 23.12.2012 13:19
od zverbo
Ano a je to pre manzelku, kupil som to auto zadarmo ked si to tak zoberem a navise pokial ho nerozseka tak dotedy ho bude mat
Je to vcelku dobre vybavena e46ka a ked si spocitam kolko ma vo finalke vyde tak zato nekupim ani e36ku
Mam doma aj LPG system na R6 bezohladu na motorizaciu /povodne z 330i - predchdzajuca manzelkyna e46ka/ a preto som uvazoval ze tam dam tu 2,8mu este predtym nez odvarila to tesnenie pod hlavou.
Bude asi najlepsie to tam kopnut tak ako to mam postavene a naplanovane.
Tiez som rozmyslal prave otom motore z e39ny ale mam zato ze to neni az take jednoduche.
Raz bol umna manik na ND a ten mal motor z e46 v e39 a hovoril ze to neni prdel ze to nepasuje a to prehadzoval 2,3 za 2,3 a aj tak mu to neslo ako malo.
Napsal: ned 23.12.2012 13:23
od zverbo
Este nez vytiahnem motor z auta tak otazky pre odbornikou:
Mozem nechat povodnu prevodovku?
Mozem nechat povodny kardan?
AAA mozem nechat RJ povodnu z M52B20 na motor M52B28 popripade co mam spravit ked ten motor co mam doma /M52B28/ nema RJ.
Da sa RJ preinstalovat alebo treba RJ z 2,8mi???
Napsal: ned 23.12.2012 13:42
od fabledwarrior
Odborník nejsem, ale řekl bych, že ŘJ z dvoulitra ti nepojede na 2.8l. Takže bych zkouknul bazary a prostě si ji dokoupil.. možná k tomu budeš potřebovat i spínačku a zámky kté jednotce, ale to si nejsem jistý.. to by ti řekl třeba FX.
Napsal: ned 23.12.2012 16:40
od zverbo
Vim ze nebude pasovat, to je logicke jen sem chtel vedet jestli ji muzu zachovat a jen bych ji dal naprogramovat.
Spinacka co ta stim ma??? Prodal sem už x motoru a nikdo nikdy spinacku nebral, jen imobilizer.
Napsal: ned 23.12.2012 17:17
od fabledwarrior
Jo já jsem to blbě napsal, já jsem myslel právě kvůli tomu imobilizéru.
Napsal: ned 23.12.2012 17:32
od zverbo
EWS emulator + cip s klucom + magnet s RJ vsetko z rovnakeho auto je prenosna vec a da sa to dat kamkolvek aj do e36ky a ja to vsetko nechavam povodne v tej e46ke len prehodim motor - predtym ale nahodim povodnu prevodovku ktora je teraz v aute.
Alebo sa mylim a musim aj to dat nakodovat???
Nikto nevie ci mozem zachovat povodnu -RJmotora stym ze ju dam nakodovat alebo preinstalovat - alebo musim zohnat original z 2,8???
Napsal: ned 23.12.2012 21:37
od icecold
co já vím tak třeba M52 (nevím jak TU, ale jednovanos u e36) maji jednotky stejné, jen se liší jeden čip v ECU, myslím že na jednotce z 2.0 by se dalo dočasně jezdit

Napsal: pon 24.12.2012 08:51
od djmicho
Takže jednotku mužeš zachovat jen se musí přehrát program
Převodovka na 2.8 je jiná a má jiný kardan (myslím, že je kratší)
už to někdo řešil

Napsal: pon 24.12.2012 09:44
od zverbo
Napsal: pon 24.12.2012 11:22
od zverbo
Takze skvele, musim zohnat aj prevodovku a kardan z 2,8mi no bomba.
Napsal: pon 24.12.2012 11:39
od zverbo
Asi hodinu som HLADAL v sekci 3er VYMNENA MOTORU a vajca, vsetci len nezmyselne menia V8 alebo take tie malinke. Nikdo R6 za R6 silnejsi.
Nenajde sa nikto kto to robil osobne???
Ked mam mat tieto problemi ako kupovat prevodovku a kardan + preinstalovat RJ a stym volat nikoho kto mi to urobi to tam radsej kopnem ten motor z e39, je to sice len 110kw ale je kompletny a nemusim nic kupovat
AAA nevie nikto ci bude pasovat KARDAN???
Napsal: pon 24.12.2012 11:58
od fabledwarrior
Tyo ale přitom swap R6tky tu dělalo spousta lidí, ale v E36 no=/
Ten kardan z E39.. nebude náhodou delší? Když je E39 delší než E46?
Napsal: pon 24.12.2012 12:23
od beny-maser
a když tam necháš původní převodovku nebude to jemom živější? R6 a R6 bude mít tu přírubu stejnou, nebo se pletu?
Napsal: pon 24.12.2012 22:32
od 3llf
zkus to ještě tady
http://e46.bmwklub.cz/

a kdyby jsi tam nic nenašel, tak zkus kontaktovat na E46 klubu člena Jerremi, ten ti poradí, taky to tak zamýšlel

Napsal: úte 25.12.2012 09:57
od zverbo
Dovolil som si do nazvu topicu pridat slovko SWAP vsade na forach to je tak som to pouzil aj ja - dakujem za pochopenie.
Napsal: úte 25.12.2012 11:12
od zverbo
Napsal: úte 25.12.2012 12:53
od Totic
Právě, že pokud je to pro manželku, tak tam spíš stačí dát dvoulitr, kus za kus žádná komplikace a hlavně papíry budou sedět. Tu 2,8i dobře prodáš i v celku v inzerci.
Napsal: úte 25.12.2012 12:58
od jerry159
mě se stal podobný problém.... koupil jsem e39 523i s vadným motorem (prasklá ojnice na 6válci) a sháněl jsem motor....když sjem po měsící sehnal ...tak jsem jel za týpkem do třince... označení motoru sedělo ptal sjem se ho je z e39 a on že jo a tak jsem ho vzal...v garáži jsme vytáhli motor z mého a co se nestane...na 6 válci jak byla ruplá ojnice rupla tak šikovnbě že rozbila i přírubu převodovky...tak hned druhý den jsem jel do třince zase pro převodovku

...přijedu a zjistím že má jinou...tak na to koukám a on mi řekne no to je z E46

a i ten motor je z E46

tak jsem podekoval obvolal par lidi a nic nezjistil o tom jestli tam převodovka pujde... takže nakonec prý zavolal kamarádům do bmw ostrava a tam mu řekly že to sedne do e39 ...tak fajn vzal jsem to a jel domu...
Přijedu a kuzlisa řazení o 2cm jinde než má být + držáky převodovky...
takže jsem jel do Sokolova pro převodoku a sehnal z e39 ...zkráceno a podtrženo- motor musel být odstrojen sání, vana jiná,držáky altík klima servo všechno prostě a zustal holej motor s hlavou...dat věci ze stareho motoru a převodku a cele do auta...když jsme auto měli v cajku startovalo a všechno bylo jak má...tak zjistím že na převodovce jsou držáky a jeden je víš a jeden je zmáčklej...z toho jsme si vyvodily pootočená převodovka a je to tím že v E46 oproti E39 je jinak pootočený motor (uložený do boku) a stalo se to že jsme museli trochu ohnout od kulisi převodovky táhlo řazení a všechno jinak v cajku
