Stránka 1 z 1
Napsal: stř 19.12.2012 22:34
od Wii-Jay
Objevil se mi takový zajímavý a pro servis (zatím telefonicky) nevysvětlitelný problém... Poprvé se mi to stalo včera. Mám BMW 330d xDrive E92 facelift s automatem.
Přijel jsem ke kamarádce a zaparkoval jsem u chodníku na sněhu v mírném kopci (cca 5-7%). Po cca 5 hodinách jsem se vrátil k autu a ono zcouvalo o cca 2 metry z kopce (auto mi sjelo tak, že by nezajel nikdo do vjezdu, kam vím že chvíli po mně v klidu jiný zajížděl bez problému). Trochu jsem nad tim laboroval a zjistil jsem v té tmě, že vzorek od předních pneu se obtiskl jako by se kola točila a ne klouzala!!!
Dnes jsem to volal do servisu, řekli mi že je to technicky nemožné, protože když zařadím "P" na voliči, tak se něco zacvakne v převodovce a hnaná kola (čili všechna) se zablokují přes převodovku a nemůže to ujíždět!
Dnes jsem jel k té samé kamarádce a ještě jsem to sledoval a cíleně jsem zaparkoval ve stejném svahu a kouknul jsem kde přesně stojím. Vrátil jsem se k autu za necelé 2 hodiny a měl jsem auto opět zcouvané o dobrých 2,5m dolu z kopce. Divné na tom je, že zde nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu!
Napadá někoho kde může být problém?
PS: Ted jsem jiz pro jistotu a po ověření problému zatáhnul pořádně ruční brzdu!
Napsal: stř 19.12.2012 23:22
od starML
Poloha voliče automatické převodovky v poloze P je určena pro parkování. Ale neznamená, že je auto zabezpečeno proti pohybu, ale musí se zatáhnout ruční brzda - je to v návodu. Akorát je problém, když mrzne. Servis má pravdu v tom, že se mezi ozubená kola při P zasune kus plechu a tím dalšímu pohybu vozidla zamezí. Ale ten kus železa je dost slabý na to, aby auto udržel ve svahu. Možná někdo před Tebou už parkoval ve větším svahu a ten plech ozubená kola přežužlaly.
Napsal: čtv 20.12.2012 01:12
od Alois
Tak to jsem ještě neslyšel...

Aspoň jsem chytřejší..
Napsal: čtv 20.12.2012 08:09
od Wii-Jay
starML píše:Poloha voliče automatické převodovky v poloze P je určena pro parkování. Ale neznamená, že je auto zabezpečeno proti pohybu, ale musí se zatáhnout ruční brzda - je to v návodu. Akorát je problém, když mrzne. Servis má pravdu v tom, že se mezi ozubená kola při P zasune kus plechu a tím dalšímu pohybu vozidla zamezí. Ale ten kus železa je dost slabý na to, aby auto udržel ve svahu. Možná někdo před Tebou už parkoval ve větším svahu a ten plech ozubená kola přežužlaly.
Díky za odpověď! Pokusim se to takhle předat dál do servisu. Jinak jediný kdo s tím mohl parkovat jsem já...

Mám to od nového auta! Nyní mám najeto 92tis a stalo se to poprvé. Tak dopufám že s tím něco vymyslí!
Napsal: čtv 20.12.2012 09:25
od Francis
Wii-Jay píše:... nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu ...
A co levé zadní, to bylo na ledu?
Blokování převodovky na P znamená, že je mechanicky zablokovaná převodovka, nikoli však diferenciál. Pokud je jedno z hnaných kol na ledu a je vůz na dostatečném svahu (5-7% není rovinka), vahou auta na svahu protočí se hnané kolo na ledu "proti směru jízdy" a auto popojede.
Napsal: čtv 20.12.2012 18:37
od miloshm
Přesně, jak píše Francis - poloha P neblokuje diferenciál. Taky se mi stalo, že jsem měl na kluzkém povrchu ve svahu zařazeno P a auto se pomaličku začalo rozjíždět - jedno zadní kolo se točilo dozadu a druhé dopředu.
Napsal: čtv 20.12.2012 18:54
od xyron
Hmmm zajimave

Chtel jsem napsat "zlatej manual" ale nebudu vas zbytecne provokovat

Napsal: čtv 20.12.2012 19:44
od DC
vůbec je na tom bawor se zadním pohonem blbě co se týče tohodle - dáš P, ruční brzdu a stejně to v kopci může sjet po tom zablokovanym zadku, ale předek není blokován nijak
ani manuální převodovka problém neřeší
Napsal: čtv 20.12.2012 21:23
od Wii-Jay
Francis píše:Wii-Jay píše:... nelze přemýšlet nad možností, že by auto sjelo po ledu, protože obě pravá kola byla na suché vozovce bez ledu a sněhu ...
A co levé zadní, to bylo na ledu?
Blokování převodovky na P znamená, že je mechanicky zablokovaná převodovka, nikoli však diferenciál. Pokud je jedno z hnaných kol na ledu a je vůz na dostatečném svahu (5-7% není rovinka), vahou auta na svahu protočí se hnané kolo na ledu "proti směru jízdy" a auto popojede.
V případě xDrive by měla být blokována všechna 4 kola ne? Zase mi přijde zvláštní, že by se protočila obě kola a zas led tam nebyl, spíš sníh! Asi to zítra zaparkuju do svahu a na dvě hodky si k tomu sednu at vidim co to delá
PS: manuál nepatří do klidného auta na denní ježdění! Ten mám v M3 a jsem vysmátej

Napsal: čtv 20.12.2012 22:50
od Morte
a přesně kvůli takovýmhle věcem vždycky při parkování vytáčím kola k rantlu...

Napsal: pát 21.12.2012 08:33
od Wii-Jay
Morte píše:a přesně kvůli takovýmhle věcem vždycky při parkování vytáčím kola k rantlu...

Na tom místě o kterém jsem mluvil to není možné. je tam snížený obrubník (cca 2 cm nad vozovkou) a půlkou auta se stojí na chodníku

No nic, děkuji všem za rady a po novém roce uvidím co se s tím dá a nedá dělat!'
Napsal: pát 21.12.2012 09:56
od Francis
Wii-Jay píše:V případě xDrive by měla být blokována všechna 4 kola ne?
xDrive funguje jako obrácený Haldex, je trvale poháněná zadní náprava a přední je připojována spojkou dle potřeby. Zlaté časy třech diferenciálů a
trvalého pohonu všech kol jsou pryč.
Netuším, zda při P je xDrive "zapnutý", ale hádám že ne.
Napsal: ned 23.12.2012 14:54
od Koto
xyron píše:Hmmm zajimave

Chtel jsem napsat "zlatej manual" ale nebudu vas zbytecne provokovat

Tohle se stane i u manuálu, pokud nezatáhneš ruční brzdu. Jinak ale taky radši kvrdlam pákou

Napsal: pon 24.12.2012 02:56
od Totic
To pořád na ledu zadokolku nepřibrzdí :/ Je třeba dát pod přední kolo cihlu, řádnej Ytong

Napsal: pon 24.12.2012 09:09
od KKKuba
jasný, tvárnici pod práh a neujede ti to v životě... Navíc pokuď to dáš pod všechny kola tak se ti jako bonus za nějakej čas samy uklidí, bohužel nikdo neví kam...

Napsal: pon 24.12.2012 20:18
od fabledwarrior
Hele, není to docela zásadní nedostatek u takového auta?:D