Stránka 1 z 1
Napsal: sob 10.11.2012 16:51
od R4Zzy
Je možné legálně provést upravu E46 328i (M52TUB28) na výměnu motoru za M62B44 ?
Chtěl bych to kvůli srdeční záležitosti na V8 a vzhledu E46 bo E39 se mi absolutně nelíbí

Napsal: sob 10.11.2012 19:42
od xSAFA
Netroufám si říct, že to není možné zlegalizovat, ale troufám si říct, že proces legalizace bude zdlouhavý a dražší než celá přestavba. Tohle není jen výměna motoru ale v podstatě něco jako stavba nového auta neboť zvyšuješ výkon a zároveň měníš provozní hmotnost - jiné jízdní vlastnosti, brzdná dráha apod..., neboť tenhle motor se do e46 nikdy nedával a ani typově se nepodobá žádnému z montovaných. Na úřadě tedy po tobě budou chtít nejspíš doložit spoustu dokladů o provedených testech a ty ti vystaví třeba TÜV nebo Dekra, ale ceny neznám a asi budou dosti vysoké a to ještě nikdo neví, zda to skutečně projde, což bych se hodně obával... Nejlepší by asi bylo kontaktovat právě třeba Dekru a poptat se na jejich zkušenosti s legalizací takovýchto přestaveb, možná ti rovnou řeknou ať na to raději zapomeneš...

Napsal: sob 10.11.2012 21:19
od Francis
Škoda, že pro tebe není srdeční záležitostí E36, vyráběna byla Alpina B8 s 4,6ltr V8

Napsal: ned 11.11.2012 12:12
od Lucifer
Co jsem tak zjišťoval, tak auto musí projít typovýma zkouškama u dekry kde se kontroluje všechno jako např účinnost brzd pevnost karoserie prostě se dělají zkoušky jako by si vyráběl úplně nový auto.
Pokud tohle všechno dekrou projde, tak pak musíš na zastoupení BMW kde ti musí dát razítko, že ti to povolujou a ten motor se tam nikdy od výroby nedával takže většinou si to oni nevezmou na triko. Pak teprve můžeš jít na úřad nechat si zapsat do techničáku přestavbu.
Kámoš si zjišťoval kolik by vyšlo na fábce vyměnit motor za naftu. Jelikož vinko je benzínový tak prohodit do toho naftu by znamenalo taky zkoušky u dekry a u tý dekry se nám zasmáli, že takový zkoušky trvají někdy i měsíce a vyjde to ve finále na 150tis kč jen ty zkoušky. A stačí menší chyba na autě a už děláš ty zkoušky znova a platíš je zase celý znova.
A co se týče E36 přestavět do V8 údajně by zastoupení Alpina u nás v ČR nemělo mít problém jelikož do e36 se ten motor dával. Ale furt tam jsou ty zkoušky u dekry
Jinak B8 je další z mých snů, kterej si jednoho dne budu muset splnit

Napsal: ned 11.11.2012 13:13
od R4Zzy
a co se týče toho dát to na sportovní průkaz s upravama ? přecejenom rallye auta sou na SPZtkách taky a jezdí z RZty na RZtu po cestách.
Musel bych na STK každý rok, ale vyvařit rám, upravit interier a dát sportovní sedačky abych to dostal na sportovní značky by za to možná stálo.
Napsal: ned 11.11.2012 13:20
od Morte
a řešil někdo, jak je to s přestavbou v německu?
mohlo by to tam být levnější a následný přihlášení v CZ by už mohlo být bez problémů...nebo možná ne...

Napsal: ned 11.11.2012 13:49
od MattyX
ušetřím vám spoustu času s přemýšlením co a jak a proč ... NE NEJDE TO

v pripade že nejsi ochotnej dat za papiry vic jak za samotný auto

todle se řešilo bambilionkrát na e30 foru ... vsichni ziji v ilegalitě

Napsal: ned 11.11.2012 15:16
od Lucifer
V německu to tuším jde. Ale nejsem si jist jak rozsáhlou přestavbu ti tam schválí. Pokud to máš schválený z DE tak to do čech přihlásíš

Napsal: ned 11.11.2012 17:14
od BOOST
Vím, že tomu nechcete věřit, ale je to tak, jak je tady už popsáno. Zkoušky u Dekry za minimálně 150tKč, ale problém je, že se musí ke každý takový přestavbě vyjádřit zastoupení BMW a to to nikdy nepovolí. Varianta s německem je úplně stejná, takový auto po schválení na TUV ztrácí typovou homologaci ES, takže legálně takový vůz nelze u nás přihlásit. Nehledě na to, že v Německu už to taky není tak jednoduchý, zavedli test max. rychlosti, kterej se musí udělat na okruhu, což člověk platí. Potom zavádějí omezení výkonu , třeba E30 cabrio max 240PS a od příštího roku přísnější emisní normy. Jedna cesta je, ta funguje všude, stojí to dost peněz a musíte najít správnýho člověka, kterej se pod to podepíše. Neplácám z doslechu, ale z vlastních zkušeností s E30 cabrio s M60B40 V8 s 6q. Podruhý už bych nic takovýho nestavěl, pokud by to nemělo jezdit jen po okruhách a letištích.
Napsal: ned 11.11.2012 17:31
od R4Zzy
Takže jak vidím jediná fakt reálná možnost je to auto postavit, udělat čerstvou technickou s origo motorem .. narvat tam ten druhý motor a jezdit tak abych neboural

což si na triko nevemu tak se spokojím s 6 válcem

dík kluci za odpovědi ..

Napsal: pon 12.11.2012 19:56
od Bufik36
Buď ofiko za moc peněz nebo neofiko a STK tě bude stát o pětibábu navíc no
