Stránka 1 z 2
Napsal: stř 07.11.2012 18:55
od m4zzy
Zdravím.
Mám jedno dilema. Koupil jsem si zimní zánovní pneu Dunlop s rozměrem 245/45/R17 na zadek ale moje původní a které tam mají být jsou 245/40/R17. Někde jsem se na jiných fórech dočetl, že by to mělo pasovat. Pneu už mi došlo, vzorek 8mm.
Má s tímhle někdo zkušenost? snad to bude pasovat. Koupil jsem to z toho důvodu, že byly jeté za dobrou cenu a 245/40 sem postarší nesehnal a nové stojí to co jsem dal za obě dvě zároveň.
Napsal: stř 07.11.2012 19:15
od MattyX
pasovat ti budou , v pripade že máš origo kola ET 41 , tak ti nehrozi nic , jen jsi tím uměle zvětšil obvod kola ...
kdyby jsi mel kola nejaky echt vystrčený ven tak to by pak mohlo dělat neplechu , ale jinak naklid

Napsal: stř 07.11.2012 19:20
od m4zzy
Super. Mám origo M3 kolesa. Já mám totiž dycky smůlu, když udělám něco jinak než se má. To, že se mi zvětší trochu obvod to je šumák. A jestli to třeba škrtně s plně naloženým autem na nějakém hupu tak to se taky přežije. Ale aby to neškrtalo pořád.
Napsal: stř 07.11.2012 21:15
od Darel
a má rada zní,že když si nejsi jistý tak profil určuje pouze výšku,tedy spočti a zjistíš že nová pneumatika je o 12 mm vyšší než 245/40/17... což není žádný horor

Napsal: pon 12.11.2012 20:30
od m4zzy
Kola se v pohodě vešly. zatím nikde nic neškrtlo
Napsal: pát 23.11.2012 23:55
od m4zzy
Mno takže po dnešní jízde s plným autem (já + 3 lidi + plný kufr) a stalo se to co sem předpokládal. Bohužel jsem si myslel, že to škrtně třeba jen při větším hupu, ale pravé zadní kolo dřelo téměř pořád, kromě jízdy po hladkém povrchu a v rovném směru. Při normální mimookrskové jízdě se při kolo škrtalo furt, hlavně při zatáčení doleva. Pravé kolo bylo úplně v klidu, jen při větších nerovnostech si škrtlo ale nic hrozného. Nicméňě to pravé mě trochu děsí a jezdit s tím takhle nechci. Když jedu sám, všechno je OK. Je pravda, že při zatíženém autě je místa mezi pneu a blatníkem pramálo. Nějaké tipy? napadlo mě trochu ten lem blatníku z vnitřní strany přihnout, ale nechi abych poškodil lak.
Napsal: úte 04.12.2012 23:49
od bavo
Ahoj,něco ti poradím..
do zadních pružin nacpi tenisáky,měl jsem je tam taky.Je potřeba to vyzkoušet,kolik se jich tam vejde/bude akorát,ale funguje to jako velikej progresivní doraz a nejsou s tím žádný problémy,navíc to můžeš kdykoliv bez nějakejch problémů zas vyndat..třeba se ti to zalíbí natolik,že je tam pak budeš mít furt. Stačí zvednout zadek auta a protlačit je dovnitř rukou mezi nejširším závitem..

Napsal: stř 05.12.2012 00:09
od m4zzy
Tyjo to si ani neumím představit, jestli jak ten zadní podvozek ztvrdne. Nicméně pneumatika dře jen o jakýsi tam plast při zatíženém autě a ne nějak brutálně. Takže to nejspíš tuhle zimu přežiju a letňáky koupím podle TP jaké tam byly minule a bude
Napsal: stř 05.12.2012 00:41
od k5ynd1
Darel píše:a má rada zní,že když si nejsi jistý tak profil určuje pouze výšku,tedy spočti a zjistíš že nová pneumatika je o 12 mm vyšší než 245/40/17... což není žádný horor

blbost.... profil urcuje pomer vysky ku sirce pneu v %. tech 12mm je pravda. teoreticky zjednodusene se da rict, co rika radel, ale spravne je jak pisu. cim vetsi profil -> tim vyssi pneu (vetsi "balon")
Napsal: stř 05.12.2012 03:50
od Darel
to mi vysvětli,co je na mém komentáři blbost... jasně hovořím o výšce pneumatiky
1)to že profil ovlivňuje pouze pneumatiku je jasné, i jsem pneumatiku zmínil..
2) pokud jsi můj příspěvek nepochopil,tak mi vysvětli, co sis myslel po přečtení? že pokud zvětším profil na pneu tak mi ten liťák taky vyroste?
absolutně nechápu tvojí reakci
Napsal: stř 05.12.2012 14:17
od k5ynd1
ne zcela spravne jsi napsal, ze profil urcuje pouze vysku. profil vyjadruje jak jsem psal pomer vysky/sirky v procentech. vysledny efekt je ale i tak stejny jako pises ty

cim vetsi cislo profilu, tim vyssi je pneumatika.
nechci se nikoho dotknout, akorat jsem chtel "opravit" nepresnou formulaci....
Napsal: stř 12.12.2012 10:34
od joko020
ja by som moc tenisáky neskúšal, m3 nieje hodná takýchto riešení, skús origo podložky pod zadne struny, zvýšiš zadok auta a škrtanie prestane
číslo 16
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_strut/
Napsal: stř 12.12.2012 13:31
od m4zzy
Já už s tím nic dělat nebudu. Zkoušel sem jen vyndat tu pružinu abych tam mohl dát podložku ale pružina nešla ven. zvedl sem zadek, sundal kolo a spustil sem zadek zpátky na dřeva tak, aby se pružina dala skoro nadoraz. zavazal sem ju a zase zvedl ale pružina se napružila zpátky jakoby nic. takže už na to dlabu a na léto prostě koupím gumy jaké tam mají bát, páč ty neškrtaly
Napsal: stř 12.12.2012 21:20
od Morte
zadní pružina se dá vyndat nestlačená...
sundej kolo, odšroubuj tlumič a řekni někomu ať Ti šlápne na rameno...pak tu pružinu normálně vyndáš rukama, případně pajsrem...
Napsal: stř 12.12.2012 22:02
od k5ynd1
ja to delal i bez cizi pomoci. jak pises, odsroubovat tlumic (1 sroub), slapnout na naboj a vyndat pero.
Napsal: čtv 13.12.2012 17:03
od m4zzy
No zkoušel sem ten tlumiš povolit ale vubec nešel, takže sem se na to vyprd

Napsal: čtv 13.12.2012 22:46
od Morte
nasaď tam klíč a povol to heverem...

Napsal: čtv 13.12.2012 23:08
od m4zzy
Neparkuješ náhodou na Václavské a nemáš na autě GT křídlo? Jena rudá e36ka tam stojívá
Napsal: pát 14.12.2012 01:17
od Morte
ne ne...křídla moc nemusim...

Napsal: pát 14.12.2012 02:24
od Totic
m4zzy píše:Neparkuješ náhodou na Václavské a nemáš na autě GT křídlo? Jena rudá e36ka tam stojívá
To je jinej místní člen s 323i coupé.. štýlko nízkej posez.
V létě na tom jsou super 18ky" styl 32. V zimě však, jako nešvar většiny čechů, jen 15" plecháče, zastrčený bez podložek jako na tramvajce..
