Stránka 1 z 1
Napsal: stř 07.11.2012 10:24
od zdraza
Nevíte někdo jaký je postup na výměnu oleje v automatické převodovce na e90 konkrétně 330xd? Vím, že tam je doživotní, ale nějak mi to špatně řadí, tak ho chci vyměnit, ale zas abych tam neudělal víc neplechy :/
Napsal: sob 10.11.2012 15:03
od raging
Být tebou,sám bych se do toho nepouštěl

o automatech je tu toho napsáno dost.Jinak,náplň v automatu je doživotní jen v tom případě,pokud máš v plánu po 160 tkm hodit auto do šrotu.Více se dočteš zde:
http://www.kaps.cz
Napsal: sob 10.11.2012 19:18
od raff007
Pokud ti to blbe radi tak bych rozhodne olej nemenil. Slysel jsem uz docela dost pripadu kdy to lidem cukalo pri dobrzdovani, nebo uz ne uplne nejlip radilo a tak vymenili olej a do 1000km byl automat kaput!! jinak vymena stoji tak okolo 10 tis. Protoze filtr se neda vymenit samostatne, ale musi se menit cela vana a jen ta je cca 6tis). A kdyz to vymenis za desitku a pak se ti vysere automat tak si priprav dalsich 50tis. Pry se vyplati menit olej v prevodovce do 150tis km a za predpokladu ze funguje ok, kdyz to neni uplne ok tak tomu akorat uskodis a pak jeste zahucis s penezma.
Napsal: sob 10.11.2012 21:27
od raging
raff007 píše:Pokud ti to blbe radi tak bych rozhodne olej nemenil. Slysel jsem uz docela dost pripadu kdy to lidem cukalo pri dobrzdovani, nebo uz ne uplne nejlip radilo a tak vymenili olej a do 1000km byl automat kaput!! jinak vymena stoji tak okolo 10 tis. Protoze filtr se neda vymenit samostatne, ale musi se menit cela vana a jen ta je cca 6tis). A kdyz to vymenis za desitku a pak se ti vysere automat tak si priprav dalsich 50tis. Pry se vyplati menit olej v prevodovce do 150tis km a za predpokladu ze funguje ok, kdyz to neni uplne ok tak tomu akorat uskodis a pak jeste zahucis s penezma.
Dovolím si nesouhlasit; já říkám,rozhodně nechat vyměnit u odborníka,který to dělá a disponuje potřebným nářadím! Postup při výměně oleje v automatu není tak jednoduchý,jako u manuálu.Vůbec se nedivím,že se leckterý louda pustí do výměny sám někde ve stodole a výsledek nenechá na sebe dlouho čekat.Převodovka jen díky špatnému postupu při výměně prostě odejde.Viděl jsem automaty z kterých,jen díky tomu,že kolem cca 300 tkm ještě nikdo výměnu neřešil,vytekl totálně černý sajrajt

po správně provedené výměně automat řadil jako po másle.
Pokud je někdo hovado a neumí s automatem zacházet,žádná odborná ani jiná výměna oleje s fitrem nepomůže

Napsal: čtv 24.01.2013 13:20
od zdraza
Ví někdo o někom na liberecku co by to uměl udělat nebo spíš už s tím má zkušenosti?? A nebo na co to vyjde v bmw?
Napsal: čtv 24.01.2013 14:43
od Velvetek
zdraza píše: ale nějak mi to špatně řadí, ... :/
Co znamená špatně řadí? Zkoušel jsi nechat smazat adaptace? Máš auto chipované? Co to má najeto?
Olej určitě měnit. Nemění se v např. v případě, že má aut. převodovka už hodně za sebou (300 -400tis km), nějak funguje, ale ví se, že se olej dříve neměnil. Tam už je potom lepší opravdu neměnit (pár takových jsem viděl...)
Napsal: čtv 24.01.2013 17:21
od zdraza
Špatně rádi znamená, že když jedu normálně s lehkou nohou, tak to docela trvá než to preradi a docela to i vytaci.. Dělá to teda hlavně za studena. Jinak auto má najeto orig. 165 a je chipnity od bitpower..
Napsal: čtv 24.01.2013 17:32
od Velvetek
Pod pojmem "špatně řadí" bych si předstoval kopání, nepřeřazení apod... takže to chtělo trochu lépe popsat.
Pokud ale řadí jemně, tak to nebude olejem (vyměnit ho ovšem můžeš i tak při těchto km).
Do kolika to točí? Všeobecně ten automat řadí dle toho, jak se s ním jezdí. Takže pokud jezdíš více ostřeji, tak pak i při klidnější jízdě řadí ve vyšších otáčkách než se na tu klidnou jízdu naučí. Ovšem nevím, co Ti s tím můžeš dělat ten chip...
Zkusil bych smáznout ty adaptace.
Napsal: čtv 24.01.2013 17:46
od zdraza
Tak ostřeji s tím jezdím, to je fakt.. Radi to tak při 3000 a čím je to teplejší, tak min.. Zkusím to teda někde nechat smaznout a uvidí se.
Napsal: čtv 24.01.2013 20:03
od zdraza
Tak ostřeji s tím jezdím, to je fakt.. Radi to tak při 3000 a čím je to teplejší, tak min.. Zkusím to teda někde nechat smaznout a uvidí se.
Napsal: pát 25.01.2013 00:20
od kawazx6r01
Měnil jsem olej v automatu na E91 320d, vana na ebayi cca 2500 (vcetne filtru), olej na ebayi cca 2000Kč,práce cca hodinku. Takže za 5500Kč.
Napsal: pát 25.01.2013 00:35
od kawazx6r01
Napsal: pát 25.01.2013 21:06
od zdraza
320d má jinej automat.. Je tam tqky "celoživotní" náplň? Jaký byl postup výměny?
Napsal: pon 04.02.2013 00:42
od lubomt1
raging píše:raff007 píše:Pokud ti to blbe radi tak bych rozhodne olej nemenil. Slysel jsem uz docela dost pripadu kdy to lidem cukalo pri dobrzdovani, nebo uz ne uplne nejlip radilo a tak vymenili olej a do 1000km byl automat kaput!! jinak vymena stoji tak okolo 10 tis. Protoze filtr se neda vymenit samostatne, ale musi se menit cela vana a jen ta je cca 6tis). A kdyz to vymenis za desitku a pak se ti vysere automat tak si priprav dalsich 50tis. Pry se vyplati menit olej v prevodovce do 150tis km a za predpokladu ze funguje ok, kdyz to neni uplne ok tak tomu akorat uskodis a pak jeste zahucis s penezma.
Dovolím si nesouhlasit; já říkám,rozhodně nechat vyměnit u odborníka,který to dělá a disponuje potřebným nářadím! Postup při výměně oleje v automatu není tak jednoduchý,jako u manuálu.Vůbec se nedivím,že se leckterý louda pustí do výměny sám někde ve stodole a výsledek nenechá na sebe dlouho čekat.Převodovka jen díky špatnému postupu při výměně prostě odejde.Viděl jsem automaty z kterých,jen díky tomu,že kolem cca 300 tkm ještě nikdo výměnu neřešil,vytekl totálně černý sajrajt

po správně provedené výměně automat řadil jako po másle.
Pokud je někdo hovado a neumí s automatem zacházet,žádná odborná ani jiná výměna oleje s fitrem nepomůže

Dobre si to napísal !
V ziadnom automate nie je v žiadnej automatickej prevodovke dozivotný olej a takisto žiadna výmena oleja v automate mu nepohorší, ale len zvýši životnosť
Ak ho mení neznalý človek alebo neznalý servis, na 50% dá v rámci šetrenia alebo neznalosti nesprávny olej, málo alebo veľa oleja atď...
Napsal: pon 04.02.2013 01:48
od kawazx6r01
Postup byl dle navodu BMW....takze postupne dolejvani, ohrivani dle diagnostiky na pozadovanou teplotu, zase dolejvani, atd.....proste tak jak to ma byt