Stránka 1 z 1

Napsal: stř 07.11.2012 01:13
od c4mel
čaute potřebuju menší radu... při zatočení volantu vlevo mi přední levé kolo dře o auto... zpozoroval sem to asi před půl rokem ale nevím jestli sem to začal nějak víc pozorovat ale zdá se mi že se to zhoršuje... je to celkem oprus páč to de celkem dost slyšet takže když parkuju tak se snažím parkovat napravo at se lidi neotáčej co to je za zvuk :D gumy mám 195/65 takže široké nejsou a za měsíc mě čeká technická tak bych chtěl vědět aspon trochu dopředu co to je abych se kdyžtak mohl připravit nějaký ten finanční obnos... mám v mobilu i foto jak je to podřené jenže mi přestalo jít usb k mobilu takže nic :D

Napsal: stř 07.11.2012 03:21
od shade741
nevyskočil ti jen podběh?

Napsal: stř 07.11.2012 07:15
od KKKuba
Jo taky možnost..

Jinak-proč místo ptaní prostě to kolo nesundáš a nekoukneš se co by tam tak mohlo dřít? Myslím že tohle je bmw forum a ne forum jasnovidců, nic ve zlým samozřejmě...

Napsal: stř 07.11.2012 10:56
od shade741
asi tak :D muze tam bejt cokoli, podběhem počínaje zaraženou mrtvou kočkou konče :lol:

Napsal: stř 07.11.2012 11:02
od c4mel
šak sem psal že mi drhne kolo jako pneumatika o auto při zatočení kola :wink: ale zajimavé že pneu drhne jen při zatočení doleva ale doprava ne... prostě mi to dře jak je čidlo abs (nebo aspon myslím že to je ono :D ) tak trochu blíž směrem k řidičovi...

Napsal: stř 07.11.2012 11:06
od fabledwarrior
Čaues, já to mám uplně stejně.. stejněj rozměr gum (měl jsem tam i 205/60/15 a taky drhlo). Drhne to je do leva a fakt je to hnusnej zvuk. Do prava vůbec nic. Když se koukneš na to levý kolo za něj na ten podběh, je tam ten podběh takovej nějakej jakoby vyvýšenej a o to mi to drhne. Mám to tam pěkně oškrábaný.

A příčina? Nevím jak u tebe, ale u mě to je ohlé rameno=/ Je to na mém autě u vidět, že to levé kolo mám trochu posunuté. Zkus si vzít metr a změř si mezeru mezi okrajem kola, předním nárazníkem a na druhou stranu ke dveřím, jestli to máš na obou kolech stejný, já právě ne=/

Napsal: stř 07.11.2012 11:43
od c4mel
haj tak sem to měříl a to levé kolo je asi o 0.5cm posunuté k řidičovi... ale jak je to možné? do patníku sem nikdy nenarazi akorát jednou v zimě a to byla malá rychlost a bylo to na pravé kolo a kanálům se taky vyhýbám takže fakt nechápu jak se to mohlo ohnout... a kdybych šel na geošku tam by mi to asi zjistili že? no a kdybych měnil ramena tak musím i rovnou i siláče a čepy že?

Napsal: stř 07.11.2012 11:57
od Lucifer
Tak starý čepy a silentbloky většinou z ramene nevylisuješ bez poškození.

A i kdyby jo tak ti zachvilku odejdou a budeš to rozebírat a kupovat nový čepy + lisovat nový čepy. Když už tak koupi celý ramena s čepama a silentama vyjdou kolem 5tis bez slevy od Meyle

Napsal: stř 07.11.2012 12:01
od c4mel
tak to já sem počítal víc to by byla celkem dobrá cena :-) no se siláčema sem počítal ale čepy tam mám skoro nové maj najeto tak 5000km ale tak kdyby to vyšlo tak na 5ku tak by to bylo fajn... no sem hold zvědavý na technické no :D rovnou tam přivezu litr slívky a nějaké peníze navíc :D naštěstí ten týpek z technické je vpoho tak ho zkusím nějak ukecat a kdyžtak tam vyměním ty ramena ale tak no moc mě to nepotěšilo

Napsal: stř 07.11.2012 12:01
od fabledwarrior
Já aspoň vím, že si za to můžu sám teda:D

Ale divné, že tobě se nikde nic nestalo a máš to taky=/

Napsal: stř 07.11.2012 12:16
od c4mel
no právě to mi není jasné jak se to stalo... kdyby to bylo na te pravé straně tak to pochopím ale na levé? to fakt nechápu jak sem k tomu přišel ale tak to už je tedkom jedno... ale díík za radu aspon už vim na čem sem :wink: jen sem trochu doufal že by to mohl být třeba nějak pokřivenej tlumič protože ty sem chtěl měnit tak bych aspon zabil 2 věci ale tak no tlumiče musí počkat

Napsal: stř 07.11.2012 14:36
od Lucifer
Tak si to nech zkontrolovat ať neměníš jednu věc a potom zjistíš že to byla ta druhá

Napsal: stř 07.11.2012 15:34
od mitch17
začlo to dělat samo od sebe nebo si na autě něco dělal..??
Pokud samo od sebe, tak se muselo něco stát...něco odejít..
Když dojdeš na STK tak ti to určitě nákej mechanik za kilo hodí na desky a zjistí jestli nemáš někde vuli....

Pak je možnost, že někdo po výměněn kuláku, udělal geometri, ale pootočil volantem, aby byl rovně.... Což má za následek že ti auto na jednu starnu zatáčí víc a proto ti taky drhne... Spočítej otačky l/p rejdu od jízdy rovně.....

Napsal: stř 07.11.2012 15:38
od xSAFA
Skoro s jistotou bych si troufnul říct, že problém drhnutí jednoho kola spočívá v posunutém řízení. Zkrátka hřeben je šoupnutej více na jednu stranu a je to doštelovaný na tyčkách řízení, takže na geometrii je to OK. Tohle se často stane pří sundávání řízení, volant se dá do roviny ale řízení se nasadí na tisícihran trochu natočené a problém je na světě, při točení na jednu stranu to chytí doraz při točení na stranu druhou to ale už drhne gumou. To samé můe vzniknout pokud někdo sundává volant a nasadí ho blbě a na geometrii to pak srovnají dle volantu. Takže řešením je zajet na dobrou geometrii, kde dají řízení do roviny, poštelují tyčky řízení, povolí volant a dají do roviny a pak doštelují aby byl 100% rovně. Jde to udělat i doma, pokud je člověk šikovnej, stačí zajet na rampu kouknout na tyčky a pokud je jedna zašroubovaná víc jak druhá tak na jedné o určitý otáček ubrat a na druhé straně zase přidat a pak dorovnat volant.

Jinak mě s 225/40 drhnou pneu při plném rejdu na obou stranách ale jen malinko tak to neřeším, origo rozšířené dorazy řízení jsem dával ale nepomohlo to... :)

Napsal: stř 07.11.2012 15:44
od xSAFA
KKKuba píše:Jinak-proč místo ptaní prostě to kolo nesundáš a nekoukneš se co by tam tak mohlo dřít? Myslím že tohle je bmw forum a ne forum jasnovidců, nic ve zlým samozřejmě...
Hele chytrolíne, pokud nemáš co poradit tak si jen čti a nemudruj. Zrovna na tohle se poradit dá a pokud to člověk nezná tak by to těžko zjišťoval. Forum je od toho aby se tady debatilo a řešilo. :roll:

Napsal: čtv 08.11.2012 00:25
od c4mel
no na geo sem byl jak sem měnil čepy a to mi nic nedělalo a objevilo se to před pár měsíci ale to bylo jen občas tak sem to nějak neřešil ale jak sem psal začíná se to zhoršovat... no v autě sem se nehrabal volant sundaný nebyl a ani to při jístě nikde netáhne auto jede krásně rovně... no do 14dní pudu na tu technickou tak uvidím co mi tam řeknou já myslím že to tam zjistí při kontrole a když ne tak se radši ozývat nebudu :D a zajedu ke známému do servisu at se mi na to podívá a zkusí kdyžtak udělat tu geometrii tak vám moc děkuji za rady aspon trochu vím s čím mám počítat a aspon vim že tento měsíc musím šetřit :D až teda budu vědět čím to bylo tak sem napíšu aby případně někdo se stejným problémem věděl čím to bylo :wink: