Pochybuju, že by to byl zrovna prasklej blok... ale těžko říct...
Každopádně, když to vemeš kolem a kolem, tak sundáš hlavu. Teď ji musíš nechat srovnat, zkontrolovat ventily, ideálně vymněit gufera, vyfrézovat sedla... atd atd... Zrovna jsem to dělal u jiného 4válce a práce asi za 2500,-, gufera ventilů 1000, gufera na vačky pár stovek, těsnění 1500,-. No teď si vem že sundáš rozvody, možná tam bude nějaký problém. Určitě vyměnit při té příležitosti i vodní pumpu a termostat. Plus k tomu všemu potřebuješ nějaké nářadí - minimálně momentový klíč (+1500,- případně půjčit) a gola sadu. Na spoustu věcí jsem zapoměl určitě :-)
Navíc je to ISo - mají určitě více honěné motory než jiné BMW. Takže asi stejně nejdřív sundáš hlavu a pak uvidíš že jsou válce bez honování -> špatná komprese, spotřeba oleje, nejspíš i kroužky atd... pf... Jestli jsi trošku zručný a chceš si spravovat auto tak proč ne... není to náročná práce. Ale finančně to vyjde na dost...
E: jo zapoměl jsem na šrouby hlavy, nevím jestli se u BMW musí kupovat nové (já dělal japonce, ty se většinou používají znovu)
A mimochodem, jeslti se smíchala voda s olejem, tak to taky může znamenat že motor nebyl moc mazaný - chycené šály na klice
Ale jinak je to pěkné auto, já bych do toho šel ale sehnal bych si jiný motor.