Stránka 1 z 1

Napsal: ned 21.10.2012 00:05
od jancerny90
zdravím, chtěl bych si koupit 318 IS rok 1996 ale je nepojízdná, prý jde olej do vody. Co vše by obnášelo opravit to a kolik by to tak stálo? Vyplatí se vůbec ji kupovat? Cena má být někde kolem 17tisíc. Díky Honza

Napsal: ned 21.10.2012 08:37
od Cuky
Pokud seženeš levně jinej motor, tak ano a nebo pokud si to umíš opravit sám, což podle tvé otázky pochybuji. Může to být jen prasklé těsnění pod hlavou, nebo hlava, a nebo v extrému i blok. částku ti neřeknu , ale 5k to nebude ani u vesnického mechanika

Napsal: ned 21.10.2012 10:06
od shade741
Záleží jakou má výbavu, jaký je stav auta celkově atd, jak jiz tu bylo psáno nemuze rict nikdo co to je přesně. Těsnění pod palicí vymění s knížkou jak na to každý, jen se toho nebát. 5ekněme že tísko stojí litr až 1500 a navíc je to 4vál, takže si dovolím říct že do 5 tis by se u mechoše vešel vpohodě, pokud hlava tak sehnat jinou- nějak se to i vaří ale o tom toho moc nevím tam bych to videl tak na 7-9 tis s prací a jinou palicí. Ruplej blok- nějaká hezká propast :lol: ne nejlépe sehnat jinej motor. Takže pokud to není nejaký spešl auto s hezkou kastlí a výbavou nechal bych ho plavat, něco pošetřil a pokukovla po 6tivalech :wink:

Napsal: ned 21.10.2012 23:39
od jancerny90
Tak já nevim no.. každopádně posoudit mužete sami vzhled z venčí.. http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-3/11531739?goFrom=list jinak automechanik nejsem ale jak píše shade kdybych měl návod tak se určitě nebojím :-) O tom taky svědčí to že bych dotoho auta šel ikdyž moc nevím co s tím. Je mi jasný, že těsnění nebude nic složitýho vyměnit ale chtěl jsem znát právě všechny možnosti jako byl třeba ten prasklej blok.. Tak zatim díky.

Napsal: pon 22.10.2012 11:51
od fabledwarrior
To auto vypada celkem hezky, mozna kdyby slevil jeste par tisic, tak bych to stim risknul

Napsal: pon 22.10.2012 12:05
od Calib
Pochybuju, že by to byl zrovna prasklej blok... ale těžko říct...
Každopádně, když to vemeš kolem a kolem, tak sundáš hlavu. Teď ji musíš nechat srovnat, zkontrolovat ventily, ideálně vymněit gufera, vyfrézovat sedla... atd atd... Zrovna jsem to dělal u jiného 4válce a práce asi za 2500,-, gufera ventilů 1000, gufera na vačky pár stovek, těsnění 1500,-. No teď si vem že sundáš rozvody, možná tam bude nějaký problém. Určitě vyměnit při té příležitosti i vodní pumpu a termostat. Plus k tomu všemu potřebuješ nějaké nářadí - minimálně momentový klíč (+1500,- případně půjčit) a gola sadu. Na spoustu věcí jsem zapoměl určitě :-)
Navíc je to ISo - mají určitě více honěné motory než jiné BMW. Takže asi stejně nejdřív sundáš hlavu a pak uvidíš že jsou válce bez honování -> špatná komprese, spotřeba oleje, nejspíš i kroužky atd... pf... Jestli jsi trošku zručný a chceš si spravovat auto tak proč ne... není to náročná práce. Ale finančně to vyjde na dost...
E: jo zapoměl jsem na šrouby hlavy, nevím jestli se u BMW musí kupovat nové (já dělal japonce, ty se většinou používají znovu)
A mimochodem, jeslti se smíchala voda s olejem, tak to taky může znamenat že motor nebyl moc mazaný - chycené šály na klice :-)
Ale jinak je to pěkné auto, já bych do toho šel ale sehnal bych si jiný motor.

Napsal: pon 22.10.2012 23:34
od jancerny90
Díky moc todle jsem přesně potřeboval slyšet.. také jsem to viděl na jiný motor což je investice jak jsem psal tak těch 6000 s tím, že to s tatíkem vyměním. A za tu cenu si taky myslím, že je to pěkné auto. Samozřejmě cenu se budu snažit trošku stáhnout asi jako každej :-) Zatim díky. Honza