Stránka 1 z 2
Napsal: pát 19.10.2012 12:14
od Dave320
Zdravím dnes jsem z hrůzou zjistil, že mě asi uniká olej z motoru nakonec to vypadá, že to uniká zřejmě přes víčko. Nevíte někdo proč nebo jste se s tím už někdo setkal. Víčko samo dám nové ale proč to netěsní, že už by byly ty packy unaveny a netěsnili nebo velký tlak v motoru?
Ještě chci vyměnit olej separátor, taky nebyl asi měněn, může to mít vliv?
Je to E90 320d - 06
Díky všem za pomoc
Napsal: pát 19.10.2012 16:13
od Beaver
Vliv to mít může - u benzíňáků při velkém blow-by plynů kolem kroužků většinou dochází k tomu, že olejová mlha se nadměrně tlačí do sání skrz odvětrávání klikovky/ventildeklu PCV ventilem. Jak to má pospojovný BMW traktor u toho separátoru netuším, ale nějaká forma odvětrání tam je určitě taky. Únik oleje skrz víčko většinou u normálních aut se šroubovaným víčkem nenastává a zpravidla to člověk proto ani nějak výrazně nepozná, pod víčkem totiž bývá krycí plech, který brání výstřiku oleje od rotujících vaček apod.
Napsal: pát 19.10.2012 17:17
od Dave320
Mě právě hlásil BC že je málo oleje, tak jsem šel mrknout, že doliji a jak jsem sundal víčko tak jsem viděl že je kolem něho vylitej olej a po sundání krytu motoru byl ten olej vyteklý navrchu na víku hlavy motoru tam kde jsou vstřiky bylo ho tam dost.
No prý by to mohl dělat ten separátor, když se nemění tak se ucpe, motor se neodvětrává a tlakuje a olej prosakuje přes víčko.
Našel jsem tady už taková problém- :
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... or&start=0
Kde měl stejný problém a vyřešen výměnou separátoru.
Tak jsem zvědav, zda to u mě bude taky tím, separátor objednán u BMW, tak uvidíme.
Napsal: pát 19.10.2012 17:29
od Dan td
Zmen si nazev topicu na vystiznejsi 
Napsal: pát 19.10.2012 17:31
od Dave320
Hotovo, změněno.
Díky
Napsal: sob 20.10.2012 01:51
od Selix
Kdyz jsem se v servisu ptal na ten separator rekli mi, ze u e90 uz to neni reseny jako filtr, ale jako labyrint, a ze uz to tolik nezlobi jako driv tak nevim. Nemuze byt problem treba v tom vicku, v tesneni?
Napsal: sob 20.10.2012 11:10
od Dave320
No sám nevím čim by to mohlo být. Auto jede normálně nekouří tak nevím.
Jednou už se mě stalo že když jsem tomu hodně naložil tak mě to víčko vystřelilo. Taky doufám že to bude špatným, netěsným víčkem.
Už je objednáno tak uvidím a ten separátor udělám taky, dám nový těsnění a vyčistím.
Jinak mě vůbec nenapadá čím by to mohlo být. Zase kdyby byl v motoru velký tlak tak by to teklo i přes měrku ne, ta tam není nějak jištěná.
Napsal: sob 20.10.2012 17:08
od Beaver
Tak doufej, protože pokud to tlakuje (a hlavně pokud to bude tlakovat i po výměně toho separátoru) a ty tam dáš pevnější víčko, tak ten tlak bude muset ven jinudy. Jako vhodná alternativa se nabízí aby vyrazil gufero na klice, což se ti odmění totální ztrátou oleje a následnými akustickými efekty od zadřeného motoru.
Napsal: sob 20.10.2012 18:58
od Dave320
Tak a normálně tam nějaký tlak v motoru je ne?
A odvětrávání je přes separátor nebo má motor odvětrávání jinde? Pokud je odvětrávání pouze přes separátor tak by to ukazovalo na to že ten separátor je nějaký ucpaný, tak by po výměně a vyčištění mělo být vše OK.
No snad to bude jen v tom že je netěsné víčko.
Napsal: sob 20.10.2012 19:11
od Beaver
Tlak jako takový tam může vznikat už pohybem pístů, nicméně pokud se stejný počet pístů pohybuje směrem nahoru jako dolů tak se to vyrovnává. Druhým faktorem je potom blow by kolem kroužků, tomu se nelze nikdy úplně vyhnout a odvětrání je proto nutnost, už jen kvůli tomu, že výfukové plyny působí korozivně a znehodnocují olej. Z toho důvodu se odtahují do sání a následně spolu s případným rozvířeným olejem spalují. Pokud je odtah u BMW vedený výhradně skrz separátor, tak to zřejmě bude skutečně on jako viník nárůstu tlaku v klikové skříni a víku ventilů.
Napsal: sob 20.10.2012 19:35
od Dave320
Tak to právě nevím zda to jde jen skrz separátor, nebo je ještě jinde odvětrávání, to bych právě potřeboval vědět zda je skrz separátor či jinudy.
Pokud jde skrz separátor tak je to přesně jak píšeš a je zřejmě neprůchodný.
Napsal: úte 23.10.2012 22:24
od Dave320
Tak jsem teď skončil s výměnou separátoru a zde je závěr zřejmě mého problému. Objednal jsem v BMW nové víčko a rovnou i nový separátor. Sice jsem více sázel že unikající olej jde přes již netěsnící víčko, i zde jsem se dočetl že separátor více zlobil na E46 kde byl válec s filce, který se po čase zanesl a zlobil, U E90 je ji jiný typ, který se nezanáší ale po rozborce separátoru jsem zjistil, že mám ještě starý typ s filcem, který je již tak zanesený že je tak tvrdý jak asfalt.Tak jsem ho vyměnil za nový typ, komplet celý separátor vyčistil, vyměnil veškeré gumové těsnení, dolil olej a vyměnil i víčko, které je taky již trochu jinak řešené a na foto je vidět že staré víčko má packy již trochu ohnuté.
Tak snad to byl ten problém.
Napsal: úte 23.10.2012 22:25
od Dave320
Starý filcový filtr, řádně zanesený.
Napsal: úte 23.10.2012 22:26
od Dave320
Zde komplet sestava, starý a nový filtr.
Napsal: úte 23.10.2012 22:26
od Dave320
A zde foto víček, kde je vidět rozdíl pacek.
Napsal: úte 23.10.2012 23:36
od starML
Podle mne to bude vyřešeno, přes tohle to nemohlo odsávat a muselo to tlačit přes víčko a možná ještě někde jinde. Hlavně si to pamatuj, že ten starší separátor se má měnit při každé třetí výměně oleje. Ten novější se tolik nezanáší, protože tam není tak kvalitní filtrovací element, ale ty šupinky karbonu potom stejně nasaje motor, kudy jinudy než přes turbo. Takže novější ještě neznamená lepší. Ale BMW to vyřešilo tak, že ty staré filtrační elementy už nejsou k dostání, takže zákazník má jasnou volbu - koupí si celý nový s labyrintem, pochopitelně dražší než filcový nebo molitanový váleček.
A pokud se mne zeptáš, proč tato výměna není nikde v seznamu údržby napsána - zase jednoduchá odpověď. BMW předpokládá, že zákazníci vyměňují olej v autorizovaném servisu, tam to v manuálu totiž napsané je. Prostě zapoměli, že v Čechách mění olej v garáži nebo na dvoře. Ámen.
Napsal: úte 23.10.2012 23:44
od Dave320
No podle toho jak ten původní filtr vypadal tak tam zřejmě je od začátku, tudíž ještě nebyl měněn.Jinak jak píšeš, v BMW se ani neptali zda filcový nebo labyrint, prostě mě mají jen ty nové. Já osobně bych radši dal zase ten filcový asi zachytí více ale zda se dá sehnat a kde?
Napsal: stř 24.10.2012 01:20
od starML
Obchodní politiku nezměníš a 90% aut už jezdí s labyrintem. Tak to asi velký průser nebude. Pokud jsi ten starý nevyhodil, tak ho namoč na týden do petroleje, potom ho v tom petráku vyper a zkus profouknout. V nejhorším případě si seženeš tenký molitan a sešiješ jehlou a nití. Lepidlo není do oleje dobré, v novovýrobě se to svařuje elektrikou.
Napsal: stř 24.10.2012 09:26
od Dave320
Tak asi to nebude špatný ten labyrint, ale ten filc byl určo lepší.
A nedá se sehnat ani pro E46 nebo E60? Tam už taky dávají labyrint?
Starý jsem nevyhodil, tak ho zkusím vyčistit ale pochybuji že bych vyčistil i ten filc. Potom tedy dát asi nový filc ale kde sehnat stejný či podobný aby měl stejnou průchodnost jako originál?
Napsal: stř 24.10.2012 19:19
od Beaver
Ten separátor funguje nejspíš podobně jako klasická Oil Catch Can a do těch se jako náplň používá nejčastěji ocelová (nerezová) vlna, resp. hustá drátěnka, na které se olejová mlha vysráží (v případě OCC pak stéká na dno a je potřeba to čas od času vylít nebo vypustit, záleží na konstrukci). Takže pokud by to šlo, tak bych ten filc doporučoval nahradit právě něčím podobným.
A tímto příspěvkem se už finálně s BMW klubem skutečně loučím, neb BMW dnes odjelo s novým majitelem a já mám zase už jen Japonský auta, třikrát hurá
