Stránka 1 z 1
Napsal: stř 17.10.2012 21:08
od JohnyM
Myslite ze muzu do E90 330d dat Valvoline Max Life 5W 40? Na
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... nt_advisor to doporucujou jako jednu z moznosti oleje. Ale problem je v tom ze ten olej nema zadnou BMW specifikaci.
Napsal: stř 17.10.2012 22:46
od Beaver
A hajzlpapír s BMW certifikací máš ? Já osobně vůbec nesleduju jakou specifikaci nějakých výrobců to má, nejdůležitější je vždycky viskozita a výkonostní specifikace oleje. Nic víc nemá význam řešit.
Napsal: čtv 18.10.2012 08:17
od JohnyM
Takže ho tam muzu nebo nemuzu dat, nevim jakou má mít pro tohle auto olej výkonnostní specifikaci.
Napsal: čtv 18.10.2012 08:56
od Beaver
Naprostá většina olejů splňuje výkonostní specifikaci aspoň CF (ten MaxLife taky). Neviděl bych v něm problém. Na druhou stranu, pokud jsi do dnešního dne používal jinej olej, neubývá ti a jsi s ním spokojenej, tak není důvod měnit, resp. od Valvoline klidně můžeš použít i SynPower, jelikož ten MaxLife má primárně aditiva pro motory s vyšším nájezdem kilometrů, kde může hrozit nějaký úbytek, průsak apod.
Napsal: čtv 18.10.2012 11:32
od fuserpietro
nema BMW LL-04, urcite bych ho tam nedaval, kdyz uz tak SynPower MST 5W-30
Napsal: čtv 18.10.2012 16:36
od JohnyM
Zapomnel jsem napsat ze uz nemam DPF, tzn. ze ten olej nemusi normu pro DPF. Ale chci davat misto 5W30 5W40. Mam 300k a obcas tomu dam na dalnici za usi, tak bych tam rad dal lepsi olej kterej snese vyssi teplotu.
Napsal: čtv 18.10.2012 19:39
od fuserpietro
myslim ze zadny 5w-40 olej nema specifikaci pro naftove bmw, kdyz uz tak 0w-40, ale s tvojim najezdem je spodna hranica hodne nizka. hlavne to menit po 15tkm
Napsal: čtv 18.10.2012 20:05
od JohnyM
mel jsem namysli 300PS
Napsal: čtv 18.10.2012 20:15
od rooc
tak ho měn po 10k km
Napsal: čtv 18.10.2012 20:38
od JohnyM
menim tak po 15tkm, 30tkm to tam nenechavam
Napsal: pát 19.10.2012 21:04
od D_o_S
Ahoj,
osobne bych s viskozitou vubec nelaboroval, ale jak chces. Jako priklad uvedu treba Hemi 5.7 (coz neni BMW, ale jako priklad to staci) ktery vypina pulku valcu a ma urcenej olej 5w20. Par chytrolinu si taky reklo, ze tam prece nalijou neco lepsiho, tak tam dali 5w40... a mechanizmus vypinani valcu prestal fungovat, protoze pocital s dynamikou 5W20 oleje, a ne 5W40
Takze, jestli jsi odbornik pres oleje, tak tam klidne nalej co chces za viskozitu, ale kdyz se ptas tady, tak asi ne...
Jinak, specifikaci BMW LL04 bych bral, jedno jestli mas filtr nebo ne, BMW urcilo specifikaci a ja bych se ji drzel, ale na druhou stranu, nic o ni nevim.
Jestli Te zajima olej, precti si BITOG fora (Bob is the oil guy), tam je to rozebrany s analyzou od Blackstone, atd.
Co treba takovy TBN, resil si to vubec? (total base number)
Takze bejt Tebou, nemyslel bych si, ze tim, ze do motoru naleju 5w40 bude na tom lip nez 5w30 (ocekavam, ze to je doporuceni vyrobce, alespon to mam u 335i).
Osobne pouzivam ke sve spokojenosti Mobil 1 5W30 ESP Formula. Je to Group IV base olej (mrkni na BITOG), TBN vychazelo ponekud nizsi, ale u Group IV se to pry uz tolik neresi.
Motor hreje o 10C min nez s Castrol Edge 5W30 a prvonaplni (oba meli teplotu 120C, s Mobil 1 mam teplotu 110C)
Napsal: sob 20.10.2012 11:21
od JohnyM
Na BITOG urcite kouknu.
Ale jen k tomu doporuceni vyrobce, Bmw sice doporucuje 5W30 ale taky doporucuje menit po 30tkm a napr. jezdit na runflatech. A ani jedno z tech doporuceni mi neprijde zrovna idealni.
Je pravda ze o olejich toho moc nevim, takze si rad necham poradit. Vychazel jsem z toho ze 5W40 ma lepsi vlastnosti pri vyssi teplote. Major tady taky nekde pise ze pri zvyseni vykonu je dobry "prejit na vyssi tridu oleje".
Zajimal mi me treba rozdil mezi LL-01 a LL-04, krom toho ze LL-04 je pro DPF.....

Napsal: sob 20.10.2012 17:59
od D_o_S
Ahoj,
urcite mas pravdu, ze se nevyplati verit vsemu od vyrobce, vidim to takto:
1) Zkraceni vymen oleje = neni co ztratit, kdyz ho budu menit po nizsim najezdu, teda az na ty extremne nizky, kdy jsem slysel, ze olej nedosahne svych optimalnich vlastnosti (lidi co menej olej treba kazdejch 2000 km) = takze tam je to v pohode
2) Runflaty = tam uz je co ztratit, a to je ostrost pri zatoceni, anglicky crispness, nevim jak to prelozit. Ja je na aute nemam, a zpet uz bych je nedal, ale az budou penize, jdu do M3 podvozkovy konverze. Nekdo treba rika, ze BMW Performance odpruzeni je lip odladeni na RFT nez na normalni gumy. Kazdopadne gumy jsou spotrebni zalezitost, tak neni problem experimentovat. Motor pro me neni.
Kdyz si tam RFT nedas, riskujes pouze to, ze to bude spatne sedet, zatacet, atd.
Kdyz do motoru nalejes spatnej olej, tak riskujes, ze ho znicis.
Proto se citim OK s experimentovanim s gumama, ale ne s olejem, kdyz o tom dost nevim.
Napsal: sob 20.10.2012 23:44
od JohnyM
Koukal jsem na BITOG kde se přímo řeší jakej olej dávat po odstranění DPF a EGR (u Bmw vyžadující LL-4). A jestli to chápu správně tak doporucujou oleje LL-01, ktere nejsou Low-sap. A LL-01 jsou i 5W40.
Napsal: ned 21.10.2012 00:45
od Beaver
D_o_S píše:Kdyz si tam RFT nedas, riskujes pouze to, ze to bude spatne sedet, zatacet, atd.
Kdyz do motoru nalejes spatnej olej, tak riskujes, ze ho znicis.
Proto se citim OK s experimentovanim s gumama, ale ne s olejem, kdyz o tom dost nevim.
Aha, to je výborná logika - radši se zabiju v nějaké zatáčce než abych zkusil jinej olej
