Stránka 1 z 1
Napsal: ned 14.10.2012 21:37
od magic
Zdar lidi,
takový rychlý dotaz, řeším teď jedno 318TDS rv95. V současné chvíli nestartuje, ale normálně motorem motá, ale nechce chytnout, jako by nejelo čerpadlo, nebo něco, ovšem na žduchnutí chytne bez sebemenších problémů.
Nějaké tipy co proměřit, jak abych odhalil záhadu?
Možná bych preventivně proměřil napětí na žhavičkách, čerpadlo atd...
mám multimetr

ale kde a kdy měřit netuším..
Díky za rady a tipy, popř. co otestovat? třeba nějaké relé nebo tak?
Napsal: čtv 18.10.2012 11:17
od magic
někdo něco? nějaké tipy? díky
Napsal: čtv 18.10.2012 13:00
od Paulos
Na to žduchnutí chytne hned nebo se musí chvíly potahat??
Napsal: čtv 18.10.2012 19:30
od Foldas
asi baterka nebo kostra motoru
Napsal: čtv 18.10.2012 19:57
od Lucifer
Tak kdyby byla baterka KO tak to nemůže kroutit motorem nebo se pletu ? Ale chce to měřit během startování, jestli není napětí pod 10.5V pokud jo tak veškerou energii vyžere startér a jednotka je v tu chvíli bez napětí takže nedostává žádný reakce z čidel.
Kdyby byla KO kostra motoru tak by to ani na rozjetí nemělo chytnout a navíc bez kostry by startér taky nemohl točit.
Nebo ty žhavičky zkusit je vyndat napojit na baterku a měly by se rozzářit.
Napsal: pát 19.10.2012 13:32
od Foldas
pokud bude slaba baterka tak ji starter zatíží že poklesne napětí taky to muže být starterem který točí míň a žhavičky jsou v prdeli pak taky nic. špatná kostra způsobí opět menší otáčky starteru
Napsal: pát 19.10.2012 14:39
od magic
baterku jsem dával úplně fungl 85tku myslím, ale tak jsem startoval až jsem ji skoro úplně vybil, takže budu muset dobít.
Každopádně je tam podle všeho fouklé těsnění, nebo puklá hlava, ale chytnout by to mělo.
Co se lana týče, kousek se to táhlo, tak jsem jenom v cca 30km/h hodil 3ku a pustil spojku, chytlo to hned, ale tak na 3válce.
Odkuchával jsem od tam nějaké tlačítko co tam bylo, tak jestli tam někdo nedělal nějaké odpojení čerpadla nebo něco? nevím, proto bych chtěl nějak proměřit otestovat.
Díky
Napsal: úte 23.10.2012 07:20
od magic
a neměli by jste na to někdo čas mrknout? cestu samo zaplatím, nebo přivezu odvezu, ale v jednom se to měří blbě. Dnes dobiju baterii na 100%, jinak, možná bych byl pro i shodit hlavu..., takže kdyby někdo věděl jak to má vypadat uvnitř? abychom věděli jestli je vše ok?
Golu mám, ale nemám momenťák a moc stranových, ale můžu dokoupit Dík
Napsal: úte 23.10.2012 12:56
od Foldas
odkuď jsi?
Napsal: úte 23.10.2012 15:28
od magic
BRNO
Napsal: úte 23.10.2012 15:49
od Lucifer
Sundavat jen tak hlavu

To musíš koupit těsnění nový šrouby a určitě nechat tu hlavu srovnat když už je dole.
To je jednodušší nechat změřit v servisu tlaky ve válcích
Napsal: úte 23.10.2012 22:05
od Foldas
MattyX je z brna zkus se domluvit sním
Napsal: stř 24.10.2012 07:49
od magic
Lucifer píše:Sundavat jen tak hlavu

To musíš koupit těsnění nový šrouby a určitě nechat tu hlavu srovnat když už je dole.
To je jednodušší nechat změřit v servisu tlaky ve válcích
však proto ji chci sundat

nechat otlakovat,srovnat, zavařit, případně vyměnit, těsnění a šrouby beru jako samozřejmnost
Napsal: ned 28.10.2012 02:49
od LiborM
Tak v zásadě se u naftáka měří tlak na válcích, kontrola žhavičů,kontrola vstřiků,čerpadla(tyto 2 věci stojí peníze) Skočené by to být němělo, to by nechytlo na rozmotání. Baterka je dobrá,ale změřit,jestli jde do čerpadla štáva. Kontrola těsnosti naftové nízkotlaké i vysokotlaké soustavy. sebemenší přisávní vzduchu vede k tomu,že to špatně startuje. Těch věcí je dost co se může posrat. Z čeho usuzuješ,že je fouklé těsnění, vaří to do vody,oleje,nebo motor jede na 3-4válce jak chce a nepravidelně?
Napsal: ned 28.10.2012 10:41
od starynovy
to preskocenie by som nepodcenoval, mal som raz problem s 1.9SDI, tiez nestartovalo, ale na roztiahnutie ano.. nakoniec sa zistilo ze je to skocene. Ale Libor to vystihol celkom presne, je toho dost, a a nic podstatne nezabudol.
Napsal: ned 28.10.2012 11:45
od roman320
Zacal bych tema tlakama, precejenom starter neda zdaleka takovy otacky jak 3. zarazena v 30kmh pres ten kvalt to dostane takovy tocky ze ten tlak nestihne az tak rychle utect a staci to na to aby to blbe chytlo...
Napsal: pon 29.10.2012 08:33
od magic
Podle infa, co jsem k autu dostal :
Prdla během jízdy hadice od chladiče, někdo ji zaaretoval, a nalil do chladiče (na horký motor) studenou vodu, tím údajně puklo těsnění a s největší pravděpodobností i hlava. Když jsem na žduchnutí nakopl, šel z výfuku dost bílej kouř, a voda v chladiči mizí.
To jsou asi veškeré poznatky co mám.
Teď akorát nevím jestli má cenu spravovat, nebo pustit na díly. Dle servisů oprava tak 20tkč, a to v případě, že hlava půjde zavařit.
Kdyby někdo udělal za 10tku, tak neřeším, jinou hlavu bych případně taky sehnal.
Auto není shnilé, myslím že je i nebourané, tak je zase škoda ho úplně odepisovat.
Napsal: pon 29.10.2012 08:39
od starynovy
to su nejake velke ceny, zvaranie hlavy by som vylucil hned, funkcna sa da zohnat za babku, trochu si ju vycistis, prekontrolujes rovinatost, pripadne das jemne prerovnat za flasku.. potom uz len staci pocitat prachy za tesnenie, sroby, nemrzku, olej, pripadne zhavice ked uz si tam.. to nebude ani 10 litrov dokopy

Napsal: pon 29.10.2012 16:49
od beny-maser
srovnání a otlakování hlavy mě vyšlo u 2,5tds na 1140kč,vaření je cca 1tis kč jedna prasklina,zavařené místo vydrží stejně nebo i víc jak netknutý,takže není důvod mít strach to nechat zavařit,těsnění 1500kč,olej a filtr 900kč ostatní věcy s výměnou tak nesouvisí,ještě možná šrouby,ale rozhodl bych se podle stavu,jinak osobně je neměním,pouze vybírám ty hezčí z kýble a ještě jsem neměl jediný problém.
Napsal: úte 30.10.2012 08:23
od magic
a teď mi řekněte, kdo mi to v Brně spáchá

) mám nefunkční auto před barákem a nevím kam to strčit aby mě záměrně nesedřeli z kůže.