Stránka 1 z 2
Napsal: sob 13.10.2012 22:27
od romanm
Dobrý den všem, předem se omlouvám jestli se to tu už řešilo, ale prošel jsem vše a odpověď na svoji otázku jsem nenašel.
Prosím o radu, přestalo mi táhnout auto, tak jsem šel po všem možném a dnes jsem konečně objevil příčinu, zakousnutá klapka v turbu v otevřené poloze ( tedy podle projevů a pozice té páky ovládané ventilem. V souvislosti s tím mám dvě otázky.
1. je ta klapka ovládána "přetlakem" od kompesoru ? myslím si to správně, že je tam proto, aby regulovala tlak turba v sacím potrubí ? jakmile dosáhne hodnoty - výše, tak se otevře ta klapka, aby nešly spaliny přes turbínu a tím se sníží otáčky a tak dále.
2. povedlo se to tady někomu rozhýbat ? a jak ? a má to cenu ? nebo musím vyměnit - nechat zrepasovat turbo ?
díky za rady Roman
Napsal: sob 13.10.2012 22:50
od Beaver
ad 1 - ano, regulace a ochrana turba
ad 2 - těžko říct, možná by pomohlo i jen vyčištění (pokud je to zadrhnuté)
Napsal: sob 13.10.2012 23:34
od romanm
2 Beaver - díky za odpověď,
zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařené

Další věcí je, jestli se to neseklo v tom ventilu ?

asi zítra shodím tu závlačku a zkusím jestli se hne tyčka, nebo páka klapky.
Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?
Napsal: ned 14.10.2012 00:18
od oldaf
romanm píše:2 Beaver - díky za odpověď,
zkoušel jsem s tím přepákováním pohnout, zkusil jsem i zlehka poklepat a to vše za podtlaku v tom ventilu ( nasadil jsem na tu hadičku podtlakovou pumpu ) a nic:-( Bojím se za to zabrat, protože je to "jen" přivařené

Další věcí je, jestli se to neseklo v tom ventilu ?

asi zítra shodím tu závlačku a zkusím jestli se hne tyčka, nebo páka klapky.
Kdyby muselo dolů turbo, co všechno se mi může "vysr.." ? co mám čekat za zrady? máte s tím někdo zkušenost?
To není ovládaný podtlakem ale přetlakem, jak víš že je to stále otevřený? To není TDI

od VW. A pokud s tím chceš pohnout tak musíš vynaložit hodně síly abys s tím jen tak pohnul. Ta baňka má sílu jak kráva. Do tý hadičky foukni kompresorem aspoň 1,5baru a musí ta tyčka z baňky vylézt ven.
Napsal: ned 14.10.2012 00:26
od romanm
nahoře to píšu, ano přetlakem aby ho to upouštělo, to jsem si dovodil. A Beaver potvrdil. Stejně tak tam píšu, že tak soudím podle polohy, ale samozřejmě se mohu mýlit, nicméně nemyslím, že se pletu, turbo prostě netlačí a páča je vychýlena dozadu, Podtlak jsem vytvářel, abych ten ventil "vcucl" zpět
jo a díky, zítra to pro jistotu zusím i nafouknout
Napsal: ned 14.10.2012 00:31
od oldaf
Rozhýbávat na obtokovém turbu není co, jediná závada co tě múže na obtoku potkat co se týče regulace je poškozená membána v regulační baňce ale to by auto padalo do nouzáku protože by to přeplňovalo a to bys poznal že by auto jelo o hodně líp ale jen do doby než by to padlo do nouzáku.
Napsal: ned 14.10.2012 00:32
od oldaf
Takže chceš říct že ta tyčka z bandasky je vyjetá ven?
Napsal: ned 14.10.2012 00:42
od romanm
no asi je vysunutá, ale vyjetá bych neřekl. Důvod proč jsem dospěl k tomuto závěru, je ten, že na obrázcích tohoto turba je páčka klapy cca v kolmé poloze, zatím co já ji mám cca o 7 až 10 st. vychýlenu vzad
Napsal: pon 15.10.2012 18:40
od romanm
Tak bohužel pro mne, měl Olda pravdu, klapka je plně funkční a ventil ventiluje

Takže jsem zase znova na začátku
musím nějak ověřit kolik to turbo dává jestli vůbec něco dává a ne jen kvílí

Napsal: pon 15.10.2012 22:18
od Beaver
No ještě to může být "rozbitý" - občas nevydrží materiál turba nelidské teploty a někde něco praskne. Viz ilustrační foto turba ze Supry (prasklé mezi turbínou a wastegate, turbo nedokáže vyvinout plný výkon):

Napsal: pon 15.10.2012 22:55
od oldaf
Beaver píše:No ještě to může být "rozbitý" - občas nevydrží materiál turba nelidské teploty a někde něco praskne. Viz ilustrační foto turba ze Supry (prasklé mezi turbínou a wastegate, turbo nedokáže vyvinout plný výkon):

U benzína se tomu nedivím, to se dá rozpálit tak že ve tmě svítí celá výfukovka. Ale u dízla jsou ty teploty nižší. Docela bych si troufl tvrdit že podle barvy toho karbonu to jezdilo na chudou směs.
Napsal: pon 15.10.2012 23:29
od Beaver
U benzína jsou vyšší teploty ale u nafty je to turbo furt v permanenci. Bo bez turba to netáhne ani vocpoda ani vodnikud jinud

To je ostatně i osud všech nových motorů trpících downsizingem s výkonem nahoněným (malým) turbem - turba tam budou odcházet jak na běžícím pásu.
Každopádně vizuální kontrola toho turba by nebyla případně od věci, můžou tam být v háji lopatky kompresoru nebo turbíny, prasklina apod. A to žádná diagnostika nikdy spolehlivě neukáže. Pokud ti teda neutíká tlak od turba někde hadicema nebo mezichladičem.
Napsal: pon 15.10.2012 23:36
od oldaf
Troufnu si říct že u turba co je na tomhle motoru takováhle vada nehrozí, těhle turb mi prošlo rukama několik desítek kusů a takovouhle vadu jsem ani u jednoho neviděl. Sám na tomhle turbu foukám 1,8baru a bez jakýchkoliv problémů.
Napsal: úte 16.10.2012 00:06
od Beaver
Je pravda, že s ropákama nemám nijak zvlášť hluboké zkušenosti, dotýkám se jich pouze v případě nejvyšší nouze klackem a v gumových rukavicích a do baráku mi to nesmí

Každopádně bych mechanickou vadu turba radši ještě nevylučoval.
Napsal: úte 16.10.2012 10:43
od romanm
dnes půjde ven tak pak dám vědět co to bylo
Napsal: úte 16.10.2012 20:50
od romanm
tak osazeno jiné turbo, a ten můj ropáček zase jede:-) staré není zatím umyté a tak zkoumání, proč se mnou odmítlo spolupracovat se odkládá na zítra. Ještě jednou díky OldoviF za cenné rady a čas.
Napsal: úte 16.10.2012 21:02
od oldaf
romanm píše:tak osazeno jiné turbo, a ten můj ropáček zase jede:-) staré není zatím umyté a tak zkoumání, proč se mnou odmítlo spolupracovat se odkládá na zítra. Ještě jednou díky OldoviF za cenné rady a čas.

Napsal: stř 17.10.2012 00:14
od Thomeeno23
měl jsem stejný problém..spravilo to vyndání turba a pročištění mechanických částí. turbo fungovalo jako předtím.začalo to dělat když auto 14 dní stálo

Napsal: stř 17.10.2012 13:20
od Beaver
Zarezlo

Napsal: stř 17.10.2012 14:59
od romanm
tak příčina je jasná

)) mám, tedy měl jsem speciální úpravu turba, tzv bezlopatkové