Stránka 1 z 1

Napsal: pát 12.10.2012 12:19
od Racebrainer
Zdar chlapi,

od levého zadního kola jdou cítit vibrace a kovové klepání, ty však mizí s přidáním plynu. V momentě, kdy dám nohu z plynu a auto jede setrvačností, tak se klepání znovu projeví. Má to přímou úměru s rychlostí, otáčky motoru a zařazený stupeň nemá vliv. Mám E36 coupé, tak jestli s tím máte zkušenosti tak poraďte, než se v tom začnu hrabat. Děkuji vřele za odpověď :-)

Napsal: pát 12.10.2012 12:29
od fabledwarrior
Co ložisko? Ono sice když umírá tak hučí ale kdo ví...

Napsal: pát 12.10.2012 12:44
od xSAFA
Klepání a eventuálně i vibrace od zadního kola často způsobují vysypané pakny ruční brzdy díky vyhnilému štítu nebo použití nevhodné délky kolových šroubů, ale jelikož to tobě dělá jen mimo zátěž můžeš myslím tuhle variantu vyloučit. Problém bych asi hledal v hnacím ústrojí - poloosa, diferenciál? Jistě ti to říct nemůžu jen tak tipuju...

Napsal: pát 12.10.2012 12:58
od Racebrainer
Dík za názory, diferák bych vyloučil, jde to cítit pohmatem na zadních sedačkách, že to jde pouze z levé strany.

Napsal: pát 12.10.2012 13:25
od shade741
tet se mi to objevilo také, řešil jsem to už před 3/4l rokem, pomohla výměna poloosy jeden z kloubů KO, dříve při zátěži(akcelerace) klepání dle otáček kola, nyní při brždění motorem(i lehkém) klepání zase při akceleraci nic, paknám nic není :wink: takže hurá měním zase polosu :D

Napsal: pát 12.10.2012 13:57
od Racebrainer
Tak to je paráda měnit poloosu co 9 měsíců :-D Nedá se tam vyměnit jen ten kloub?

Napsal: pát 12.10.2012 18:58
od noname
dá, ale je to pakárna :savle:

Napsal: pát 12.10.2012 20:11
od Racebrainer
Koukám na ETK a nikde tam nejsou díly, jen celá poloosa, popřípadě výměna manžety. Takže kdybych chtěl měnit jen kloub, tak bych stejně musel sehnat poloosu a přeskládat to...je tak?

Napsal: pát 12.10.2012 20:16
od Beaver
Proč ? Brání ti něco koupit samotnej novej kloub ?

Napsal: pát 12.10.2012 21:35
od Racebrainer
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25 samostaně kloub není ani v ETK...

Napsal: pát 12.10.2012 22:46
od Beaver
Možná by pomohlo vytáhnout hlavu z prdele (ETK) a mrknout do katalogu aftermarket ND :wink:

316, 318, 318is, 320:
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... z2v5a4e5j4

325:
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... z2v5a4e5j4

dehtové motory:
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... z2v5a4e5j4

Komplet poloosu samozřejmě lze koupit taky (za minimálně dvakrát tolik peněz).

Napsal: pát 12.10.2012 23:34
od Racebrainer
:cry: Potřebuju na M3 :-D To je dost problém, hledám na internetu a je toho jak šafránu...Buď koupím poloosu jetou nebo nezbývá než novou...

Napsal: sob 13.10.2012 17:07
od Beaver
To jsem ale nikde v původním příspěvku neviděl - za předpokladu, že poloosy nepoužívají stejný klouby jako třeba 325 nebo 328 máš skutečně problém.

Napsal: sob 13.10.2012 19:13
od Lucifer
Poloosy jsou rozdílný podle toho co jsem teda slyšel :wink:

Napsal: sob 13.10.2012 19:19
od Beaver
Samotná poloosa může být teoreticky třeba jen zesílená nebo lepší materiál, ale mohla by používat stejný kloub, což by samozřejmě bylo plus v tom ohledu, že by šel nakoupit jako aftermarket samostatně.

Napsal: ned 14.10.2012 13:19
od Racebrainer
Kloub je tam jiný, to ale nevadí. Nebudete možná tomu věřit, ale začal jsem pátrat postupně od té nejjednodušší možné příčiny, tudíž utažení kol...a hle, čtyři z pěti šroubů byly skoro povolené. Stačilo dotáhnout a je po problému...