Stránka 1 z 1
Napsal: pon 08.10.2012 06:43
od xSAFA
Čaute, po delší době zase problém... Včera jsem jel v docela silným slejváku a projížděl řadou "lagun" v krajnících druhořadých cest. Pak se stalo to, že po příjezdu ke křižovatce a sešlápnutí spojky auto zdechlo, start byl jakýsi špatný auto pár sekund nechtělo natočit pak OK a dojel jsem dom. Dal sem to vysušit do teplé garáže a dnes ráno zkusil... Startér točil v pohodě ale auto chytlo zas až tak po 5 sec kdy zezačátku v podstatě nemělo vlůbec snahu. Pak drží volnoběh v pohodě, ale po přídání plynu se v rozmezí tak 1000 až 2500 otáček nepatrně třepe jakoby nejelo na všechny válce a i při jízdě je patrný v tomto rozsahu značný úbytek výkonu a neochota jet, pak se chytne a táhne krásně. To zdechnutí při jízdě se stává sporadicky vždy při dojíždění někam a sešlápnutí spojky, kdy otáčky spadnou dolů a zdechne to.
Svíčky jsou nové NGK, předepsané, ale je pravda že už před tím se stávalo, že při sešlápnutí spojky začaly otáčky někdy docela výrazně houpat. Nedávno se měnil snímač polohy kliky a snímač vačky je taktéž asi 2 roky starý.
Nevím kdy bude možnost se dostat na diagnostiku, tak se ptám čím začít a zda byste hledali chybu v tom dešti? Případně kam se voda mohla dostat?
Palivový filtr má cca 60 tis km, v garáži už mám nový, zkusím jej vyměnit. Palivová pumpa je asi originál, mohla by to dělat ona? Ale ve vysokých otáčkách je vše OK. Ještě mě logicky napadá špatná cívka, nebo vstřik. Co vy na to?
Napsal: pon 08.10.2012 09:49
od Jamall
kolik mají té svíčky najeto? Je vcelku běžné, že po 8000km jsou kolikrát KO nebo neúprosně zas*rané.
Poté bych se ohlédl ještě po hadicích spojeních se sáním. Tenhle problém chcípání při dojezdu na světla je hodně častí při přisátí falešného vzduchu
Napsal: pon 08.10.2012 09:54
od Beaver
Jamall píše:...Je vcelku běžné, že po 8000km jsou kolikrát KO nebo neúprosně zas*rané...
To je vtip, nebo menis svicky spolu s olejem ?
Napsal: pon 08.10.2012 12:35
od j3ykobim
muj typ že si cucla váha, nebo navlhla. Nebo jak tu píše Jamall, máš někde netěsnost.
Případně jukni na tohle téma:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=14039
Napsal: pon 08.10.2012 18:50
od xSAFA
Díky za reakce kluci. Dnes nebylo čas na to mrknout, snad zítra... Svíčky mají max 3000 km, hadice kolem separátoru a volnoběžáku jsou vesměs měněné jen koleno sání už bylo takové všelijaké a měl jsem v plánu jej objednat tak třeba to bude fakt ono, zkusím na něj mrknout...
Napsal: pon 08.10.2012 18:56
od noname
zdychání M52 - čídlo kliky, váha se projevuje špatným zapalováním pod zatížením mezi 2000 a 3500
s tím bych operoval, pak kde co mohla poškodit voda ? máš kryt pod motorem ?
Napsal: pon 08.10.2012 20:05
od xSAFA
Kryt bohužel nemám...
Jinak sem to zběžně v rychlosti omrknul... Koleno sání je trošku povrchově popraskané, díra žádná, tento stav je již dlouho beze změn. Odpojením váhy se nic nemění, stále nechce chytat hned. Jinak sem to projel a celkově značný úbytek výkonu, jede tak odhadem na 50%. Při přidávání plynu hodně buble do výfuku, do otáček jde s neochotou.
Čidlo kliky je staré ani ne půl roku ale bylo přes kámoše a chtěl sem značkové, nakonec dodán kvůli termínu takový řek bych polo-noname

. Mám na něj taktéž podezření. Zítra asi půjde na diag.
Napsal: pon 08.10.2012 20:53
od noname
odpovídá to na čidlo kliky, ale může to být záludnější...
čidla jedině originál, taky mám bohužel jen špatné zkušenosti, nechtěl jsem sice dobrovolně neoriginál, ale název byl vybroušený, tak ani nevím, co tam mám, jen vím, že mi zase začaly cvakat vstřiky a vykon se odporoučel - vačka

Napsal: pon 08.10.2012 21:37
od Foldas
nedostala se ti voda ke svíčkam?
Napsal: úte 09.10.2012 17:39
od xSAFA
Takže dnes proběhlo načtení závad v servise pomocí běžné diagnostiky a 0 závad... Tak nějak jsem to čekal. Spíš mám pocit že je chyba v té diagnostice než že by tam nebyla závada ale i to je možné... Tak pár dalších poznatků.
- za studena to natočit je opravdu problém a až na několikáté se povedlo ale musel sem to zezačátku hodně držet plynem jinak by to hned chcíplo další starty po zahřátí sice špatné ale chytlo to dycky na první delší pokus
- úbytek výkonu je opravdu dost znatelný na 3 do kopce se tomu moc nechtělo navíc je vidět že spotřeba se rapidně zvedla
- proběhl jsem hlavní hadice sání a rovněž veškeré podružné, netěsnost vylučuji
- proběhla kontrola kabeláže a konektoru čidla otáček, zdá se být v pořádku
- zkoušel jsem měřit odpor na čidle dle manuálu Bentley, kde se uvádí odpor cca 1280ohm ale nenaměřil jsem nic, nicméně mám pocit, že někde někdo psal, že i u nového čidla nenaměřil nic - takže netuším jaká je vypovídající hodnota takového měření?
- někdo mě říkal, že by to mohla být i špatná pumpa, zatím jsem netestoval a v podstatě ani nevím jak když normálně chodí po zapnutí klíčku běžný zvuk čerpadla, nezdá se že by měl problém natlakovat systém
- zvažuji objednat to čidlo otáček (nějaké značkové) a rovnou to vyměnit, když už to mám nachystané, otázkou je zda to není zbytečné vyhazovaní peněz za nejistou závadu. Na druhou stranu v Přerově pořádný servis není a jezdit s tímhle někde dál se mi moc nechce, kdyby to náhodou byla tato závada bylo by to elegantně vyřešeno... Tak nevím přesvědčí mě ještě někdo další že by to mohlo být ono?
Díky všem za ochotu pomoct

Napsal: úte 09.10.2012 17:40
od xSAFA
Foldas píše:nedostala se ti voda ke svíčkam?
Svíčky jsem ještě nestihl kontrolovat, resp. jsem pujčil klíč známému ale že by se tam dostala voda pochybuji u M52 by to byl docela problém
Napsal: úte 09.10.2012 22:40
od Foldas
na kontrolu jestli je tam voda stačí vytahnout cívky. Vodu nikdy nepodceňuj. Zkus odpojit to čidlo kliky jak se to bude chovat bez něj
Napsal: stř 10.10.2012 20:40
od noname
odpor na něm musíš naměřit tak nebo tak, je duležite si dobře nstavit měřák.
Tím, že ti to dělá i za studena, bych už netvrdil, že to bude na 100% klika, motor by bez ní měl normálně běžet a po zahřátí, kdy do hry vstupují udaje z čidel, motor se špatným čidlem zdechne.
Napsal: stř 10.10.2012 20:47
od Foldas
hallův snímač můsiš měřit osciloskopem aby si viděl co se děje
Napsal: čtv 11.10.2012 00:53
od Totic
Mě teda chybu čidla kliky DIS diag vždy načetla. Měnil jsem ho před 2 roky, teď nedávno jsem jel v dešti a začalo to taky stejně, celkem haluz.
Ale podle toho chování i diag mi to bylo už jasné. Jede to pod výkonem tak na 60% ? Měnil jsem i celkem popraskané koleno sání.. a tah je zase znatelný..

Napsal: pát 12.10.2012 08:09
od xSAFA
Tak problém vyřešen, vyměnil jsem čidlo na klice a pohoda. Problém byl ve špatném zatěsnění samotného snímače, kde se kolem kabelu dostala dovnitř voda. Koupil jsem VDO Siemens, kde je to provedeno maličko jinak, tak snad bude klid. Ale překvapilo mě že na něm není jediný identifikační údaj, že se skutečně jedná o tuto značku a jak už tu bylo napsáno popisek na konektoru i čidle je znečitelněn, přitom snímač jsem koupil ve značkovém obchodě v originál zalepené krabici s hologramem, takže o značkový snímač půjde určitě. Až si vzpomenu a najdu doma fakturu od toho předchozího snímače, napíšu co to bylo za značku (údajně dodávala Autocora) já chtěl hned na začátku VDO, který jsem už před několika lety dával na vačku a bez problému...
Jinak to s tím měřením Hallova snímače souhlasím s Foldasem a podle mého mají v Bentley chybu, nebo měly nějaké M50/52 i jiný typ snímače? Zajímavé že o měření toho na vačce se tam už nepíše nic...
Napsal: pát 12.10.2012 18:17
od noname
fajn že ti to takhle vyšlo, to by odpovídalo tomu divnému chování, že byl problém na vodoči a klamalo to motor, jinak bohužel stím, že čidlo není popsané asi nic nenaděláš, já koupil čidlo v origo krabičce a názvy na čidle byly vybroušené
OT: na funkčnost čidla nepotřebuješ osciloskop, stačí na něm změřit odpor, případně si manualně točit motorem a sledovat změny, jestli vůbec reaguje