Stránka 1 z 2

Napsal: ned 07.10.2012 18:20
od EdyBoyS
Jak je to s vypreparováním katu na E36 323i či 328i ??
Na plno shopech a firmách s výfukama tvrdí, že rezonátor, přidává výkon, protože líp odvádí spaliny, ale zase v případě, že dám místo katu rezonátor, tak by to mohlo dělat bordel skrz lambdasondy, protože by byl výfuk průchozí a mělo by to "asi" chudou směs??
Někdo říká, že to jede líp, někdo zas říká, že to akorát víc žere a někdo dokonce tvrdí, že na to ten motor není naladěnej a spíš by to zhoršilo jeho průběh a celkově i výkon...

Máte s tím nějaké zkušenosti??
Chci aby to mělo lepší zvuk, mám sériový výfuk a auto nejde skoro slyšet, ale zas nechci aby to řvalo nějak extra, proto nechci dávat nějakou moc uřvanou koncovku :)

Napsal: ned 07.10.2012 18:28
od Beaver
A ten rezonátor nacpe do motoru víc vzduchu a benzínu ? Asi ne Time :) Takže výkon zvýší těžko. Tím pádem ani neudělá chudou směs, protože ECU kus plechovýho potrubí skutečně nemá jak kecat do toho, kolik a jaké směsi se pro motor připraví. A že by ovlivnil zvuk nějak výrazně prvek, kterej je na začátku laufu před tlumičema, to bych se taky nebál, navíc průchozí výfuk by musel být průchozí komplet od začátku do konce, jinak moc průchozí teda není :lol: Ovšem na druhou stranu, jestli tvůj motor netočí 10 tisíc a nebo nemá turbo, tak dělat otevřenej výfuk je jen ztráta peněz, času a výkonu.

Napsal: ned 07.10.2012 18:35
od EdyBoyS
vždyť je obecně známo, že katalyzátor ubírá cca 5 - 10 koní tomu motoru, protože brzdí odvod spalin... nebo se pletu??

Napsal: ned 07.10.2012 19:07
od noname
nepleteš se, jen se to musí udělat jako celek...

Napsal: ned 07.10.2012 20:10
od Beaver
Pleteš se (alespoň částečně). Katalyzátor je restrikce uvnitř výfuku a díky tomu v jakémsi kritickém momentu neumožní motoru podat plný výkon (který se udává v X tisících otáčkách, u 323 a 328 kolem 5500 plus mínus). Zároveň kvůli tomu může motor mít problém jít do otáček, protože je to prostě "špunt". Nicméně, stejně tak působí sériový vzduchový filtr, sériové ventily, sériová vačka a taky ten zbytek výfuku, který obsahuje tlumiče s přepážkama. Takže když kuchneš kat, tak dosáhneš velmi pravděpodobně jen toho, že motor bude mít lehce horší výplach ve spodním spektru otáček a MOŽNÁ trochu získá v horním, to v tom lepším případě. V horším nezískáš vůbec nic a navíc už legálně neprojdeš emisema.

Suma sumárum, pokud chceš jen lepší zvuk, vyměň zadní díl výfuku za něco průchozího a na zbytek nesahej. Jinak rezonátor jako takový je de facto odlehčený tlumič, který má za úkol redukovat rezonance (překvapivě), které vznikají při odstraňování tlumičů (případně teda i těch katalyzátorů), aby to nedělalo tak šílenej hukot a nebolela člověka hlava - časté u turbomotorů, které vyšší frekvence dost pochytají a rozbijí na turbíně a ven pak prochází "basy".

Napsal: ned 07.10.2012 21:54
od noname
same teorie a obecné... v podstatě máš pravdu, ale o to jde, bmw r6 ať už je s vanosem nebo né, je orientován do vysokých otáček, kde se mu bezesporu daří nejlípe, kvůli emisím, hluku a spotřebě se do cesty kladou "překážky" ať už v sacím ustrojí, kde je to zásadně ovlivněno delkou a šířkou sacích kanálů samotného sání, samozřejmě i průchodnosti samotného přívodu a ve vyfukovém ustrojí, kde velmi důležitou roli hraje délka jednotlivých vyfukových svodů, tloušťka potrůbí, samotný kat a konec konců koncový tlumič.

Samotný motor sem vůbec netahejme, kdo chce si může hrát dál.

Vyhozením samotného katu si nic moc nepolepšíš, máš vzádu reflexni koncový tlumič, pokuď máš originál a máš li 323I, máš tam vyfuk z 2.0, který je sám o sobě velká překážka.

Změnou těchto věcí ovlivníme průběh, ale oto nám jde, nejde uplně říct, že zabijem krouťák v nízkých, to je nesmysl. Co stojí za řeč už jsou ale otáčky vysoké, kde samotná úprava sání a vyfukového systému už smysl má a z vlastní zkušenosti, vím, že né zanedbatelnou, jenže se to musí udělat celé, tak jako vzduch přivést, tak jej odvést s nejménším odporem a zachovat tak jeho dynamiku.

Napsal: ned 07.10.2012 22:00
od KKKuba
Hlavně jde o to že ten kat už je starej a zacpanej, proto má smysl ho vyhodit ven. Pokuď je v cajku krom bublání do výfuku to prakticky žádnej jinej efekt nemá...

Napsal: ned 07.10.2012 22:01
od Beaver
No vtip je v tom, že nad 5000 moc často stejně asi netočí, takže i kdyby tak nahnal 5 koní, tak za prvé je soro nevyužije a za druhé to nepozná.

Napsal: ned 07.10.2012 22:20
od noname
zacpané katy jsem viděl pouze v případě špatného, nebo uplně poškozeného motoru, takže těžko říct.... ?

to už je každého věc, jak motor používá, to si musí soudruh ujasnit sám, budu li jezdit do práce, nechám to v seriovém stavu, spotřeba, klid, lepší kultivovanost v nizkých. Nebo si o víkendu zajedu na... kolik výkonu daná úprava na profesionální urovni, nebo alespoň od člověka, který o tom něco ví, přidá výkonu už řešit nebudeme. Je to idividuální a závisi na hodně faktorech... máme přeci nternet, kde osvědčené úpravy, či komplety vyfukových systémů, třeba na vozy M, přinášejí kupodivu ? nemalé vysledky.

Napsal: pon 08.10.2012 00:05
od j3ykobim
EdyBoyS píše: Chci aby to mělo lepší zvuk, mám sériový výfuk a auto nejde skoro slyšet, ale zas nechci aby to řvalo nějak extra, proto nechci dávat nějakou moc uřvanou koncovku :)
Kup si koncak supersprint, eisenmann atd..... a budeš spokojenej :wink:

Napsal: pon 08.10.2012 08:06
od MattyX
nebo od HMS kompletní výfuk :) akorat to budes mit z pulky ceny tvýho auta zřejmě :D

Napsal: pon 08.10.2012 08:14
od EdyBoyS
MattyX píše:nebo od HMS kompletní výfuk :) akorat to budes mit z pulky ceny tvýho auta zřejmě :D
z půlky ceny auta určitě ne... Už v něm tak 150 mám a ještě to bude určitě pokračovat... :D

Napsal: pon 08.10.2012 08:19
od EdyBoyS
No auto mám jak jak na ježdění do práce, tak i na drifty, sprinty, prasení všude kde to jde atd... Jde mi hlavně o to, že když už si chci užít, tak ať to stojí za to a nelimituje mě výkon, který je potřeba.
Mám stejně v plánu přes zimu pořešit motor 2,8 (M52B28) na něj dát sání z M50 a k tomu nerezové svody, tak jsem uvažoval i to tom rezonátoru... ale v tom případě nechám udělat asi komplet výfuk i s koncovkou...

Sice s autem jezdím deno denně do práce, ale je mi to fuk kolik to žere, mám to kousek, nějakých 10km a žere to cca těch 10/100 takže jestli týdně projezdím cestou do práce 10 litrů benzínu, to je 380kč, za měsíc i kdyby 2 tisíce... tak je to zlatý :)

Můj názor je, že když už má člověk BMW s takovým motorem a se samosvorem, tak se nemůže řešit spotřeba... to je to poslední co mě trápí

Napsal: pon 08.10.2012 08:33
od MattyX
EdyBoyS píše:
MattyX píše:nebo od HMS kompletní výfuk :) akorat to budes mit z pulky ceny tvýho auta zřejmě :D
z půlky ceny auta určitě ne... Už v něm tak 150 mám a ještě to bude určitě pokračovat... :D
tak v tom případě ti můžu nabidnout celonerezovej výfuk od svodů včetně koncovýho tlumiče od HMS za krasných 1174E (29350,- :lol: ) doklad od platce dph samozřejmostí 8-) :lol: a zvuk bude jak víno :) na zakazku se může nechat vyrobit elektronickej klapkovej systém :)

Napsal: pon 08.10.2012 13:07
od EdyBoyS
MattyX píše:
EdyBoyS píše:
MattyX píše:nebo od HMS kompletní výfuk :) akorat to budes mit z pulky ceny tvýho auta zřejmě :D
z půlky ceny auta určitě ne... Už v něm tak 150 mám a ještě to bude určitě pokračovat... :D
tak v tom případě ti můžu nabidnout celonerezovej výfuk od svodů včetně koncovýho tlumiče od HMS za krasných 1174E (29350,- :lol: ) doklad od platce dph samozřejmostí 8-) :lol: a zvuk bude jak víno :) na zakazku se může nechat vyrobit elektronickej klapkovej systém :)
Tak to je moc, na to teď nemám :-D To bych nesměl 2 měsíce nic pít, jíst, ani živit auto, abych na to měl :-D

Napsal: pon 08.10.2012 14:25
od Dacud
mam kamose kterej dela rucne svody, komplet vyfuky, koncovky apod... dela normal z trubek, nerezu a kdyz das zalohu tak i z titanu. tel. 776107286. Je z Brna

kazdej odjizdi spokojen a je to opravdu kvalita! davat tu 30tisic za konec by me mohlo ;-) kdyby jsi mel zajem tak ti muzu zaridit i lepsi cenu ;-)

delal me uz 2x svody a konce a vzdy jsem byl spokojen. kdyz se me zvuk nelibil tak me to vzdy vyladil aby se me to libilo ;-)

Napsal: pon 08.10.2012 21:12
od EdyBoyS
Dacud píše:mam kamose kterej dela rucne svody, komplet vyfuky, koncovky apod... dela normal z trubek, nerezu a kdyz das zalohu tak i z titanu. tel. 776107286. Je z Brna

kazdej odjizdi spokojen a je to opravdu kvalita! davat tu 30tisic za konec by me mohlo ;-) kdyby jsi mel zajem tak ti muzu zaridit i lepsi cenu ;-)

delal me uz 2x svody a konce a vzdy jsem byl spokojen. kdyz se me zvuk nelibil tak me to vzdy vyladil aby se me to libilo ;-)
a na kolik by vysel celej vyfuk krom svodu??
z nerezi

Napsal: úte 09.10.2012 00:12
od DWXak
Ten vejfuk musí taky fungovat :D Není to jen o tom, že ti někdo podle oka naohejbá trubky aby se vešly tam kam se vejít mají a tím to končí

Napsal: úte 09.10.2012 00:20
od Dacud
EdyBoyS píše:
Dacud píše:mam kamose kterej dela rucne svody, komplet vyfuky, koncovky apod... dela normal z trubek, nerezu a kdyz das zalohu tak i z titanu. tel. 776107286. Je z Brna

kazdej odjizdi spokojen a je to opravdu kvalita! davat tu 30tisic za konec by me mohlo ;-) kdyby jsi mel zajem tak ti muzu zaridit i lepsi cenu ;-)

delal me uz 2x svody a konce a vzdy jsem byl spokojen. kdyz se me zvuk nelibil tak me to vzdy vyladil aby se me to libilo ;-)
a na kolik by vysel celej vyfuk krom svodu??
z nerezi
vse je jen na domluve... nevim kolik si rekne takhle od oka... myslim si ze kdyz mu zavolas a stavis se za nim tak se domluvite... bych tam zajel taky a rekl bych mu at ti to necha za lepsi cenu a da se s nim domluvit... kazdej od neho odjizdi maximalne spokojen. dela vyfuky uz 15let a jeho otec jeste dele... taky zalezi jestli tu nerez chces vylestit, kolik rezonatoru, jak velkej konec, jakou koncovku... opravdu je nejlepsi se domluvit na miste na vsem

Napsal: úte 09.10.2012 00:24
od Dacud
DWXak píše:Ten vejfuk musí taky fungovat :D Není to jen o tom, že ti někdo podle oka naohejbá trubky aby se vešly tam kam se vejít mají a tím to končí
jeho vyfuky funguji... a muzu ti rict ze misto toho abych kupoval supersprint a podobny nesmysly tak si necham udelat vyfuk od neho a jeho otce a muzu ti zarucit ze supersprint se muze jit zahrabat...