Stránka 1 z 1

Napsal: pon 01.10.2012 19:53
od Poldav6
Koupil jsem si 335i, která je trošku upravená (svody, výfuk..), bohužel nevím co přesně se dělalo a proč.. Každopádně dnes se na ní měnily lambda sondy za katalyzátory.

Bylo zvláštní, že ty původní byly na jiném místě než kde mají být. Kabely k nim byly dlouhé asi metr, origo BMW lambdy měly kabely 10cm (cca). Tuší někdo, proč by někdo vařil lambdy na jiné místo, než kde mají být? Ty nové se daly tam, kde mají být...

A potom.. na diagnostice vyskočila nějaká chyba související s váhou vzduchu. Bohužel kód nevím. Faktem ale je, že N54 váhu vzduchu nemá. Tak buhví co to bylo..

Napsal: pon 01.10.2012 21:14
od IlikeU
ahoj o vyfukach jsem cetl hodne a nikdo nedoporucuje menit svody a delat neco s prvni casti vyfuku tam kde jsou lambdy a prvni katalisatory. ze se to pak strasne sere. Proto kdyz mrknes na net tak vyrobci sportovnich vyfuku vyrabi od prvnich katu dotazu.

Napsal: pon 01.10.2012 22:06
od Beaver
Čím blíž je lambda k válci, tím přesnější údaje. Na druhou stranu, čím blíž je k válci, tím vyšší teplota a kratší životnost. Lambdy dál od motoru dýl vydrží a jsou tolerantnější k výkyvům ve směsi, což je pro některé úpravce dobrá obezlička pro ne ideálně naladený poměr AFR.

Napsal: pon 01.10.2012 22:52
od Poldav6
Hm, tak to vypadá, že řešení je docela jednoduché. Ale nevím ještě co z toho vyplývá. N54 má dvě dvojice katalyzátorů, tyhle lambdy se dávají mezi ty dvojice..

Jenže teď jsem zjistil, že první dvojici katů mám vykuchanou. A předchozí majitel zkrátka přemístil lambdy za druhou dvojici. Našel jsem i na zahraničních fórech, že to takhle funguje. Takže tak.

Napsal: úte 02.10.2012 20:36
od Beaver
Jistě, některá jednotka zjišťuje jestli katy fungují tak, že porovnává výstup z lambdy před katem s lambdou za katem. Aby se to obešlo při absenci katu, tak se manipuluje s umístěním lambdy nebo se použije simulátor. V tvém případě umístění za druhý katalyzátor (asi) postačuje, protože pokud to chápu správně, tak dvě lambdy v sérii tam nejsou, jen jeden pár paralelně a druhý katalyzátor to "utáhne". V tomhle ohledu jsou na tom nejlíp auta, který mají lambdy před katalyzátorem, protože co potom spácháš za lambdou už je (skoro) jedno.

Napsal: úte 02.10.2012 22:18
od Poldav6
No... aby to nebylo tak jednoduché, nové lambdy se instalovaly tam, kde mají být. Tedy za místo, kde byl původně první kat (před vykucháním)... Než se začne experimentovat s prodlužováním originální kabeláže atd., zkusili jsme je dát tam, kde mají být.

A ono to nějak funguje.. Kontrolka motoru nesvítí, motoru se možná daří lépe (před tím to hlásilo chudou směs za katalyzátorem). Uvidíme co dál.