Stránka 1 z 1

Napsal: pon 24.09.2012 11:03
od bmw3girl
Ahoj,
po výjezdu z myčky ( stalo se mi to už podruhé ) se mi na palubce rozsvítila kontrola EML a pak motoru. Po vypnutí a zapnutí auta za pár minut už tam zůstalo jen EML ( které ovšem znemožňuje rychlejší jízdu:-(). Po třeím zapnutí a vypnutí už svítí "jen" motor. Nevím,co s tím, přijde mi divné, že pokaždé svítilo něco jiného. Nemůže být vadné čidlo, na které třeba někudy nateklo?? Je pravda, že mám trochu problém poslední dobou s padajícíma otáčkama po startu a dlouhým točením klíče při startování....díky za tipy:-)

Napsal: pon 24.09.2012 11:09
od matiz
Zkontroloval bych tesnost sani a diagnostika te asi nemine.

Napsal: pon 24.09.2012 19:27
od bmw3girl
Diagnostika nepomohla..mají podezření na klapku...chyba se odstranila už měsíc zpátky a teď se to objevilo zas...dnes opět odjezd z práce - kontrolka stále svítí...další start u obchoďáku, nesvítí najednou nic.....další start u mekáče, svítí jen EML:-(...to je nějaký divný ne??:-)

Napsal: pon 24.09.2012 19:31
od libovka
jak jako že diagnostika nepomohla? Musela něco vypsat.

Napsal: pon 24.09.2012 19:40
od bmw3girl
nic moc moudrého ani s určitostí jistého....snad ta klapka...není spíš vadný nějaký čidlo?? je přece nesmysl, aby se kontrolky při každém dalším startu střídaly a zhasínaly...:-(...navíc, na jízdných vlastnostech žádnou změnu k horšímu nepociťuju...(e46 )

Napsal: pon 24.09.2012 22:14
od starML
Jestli to má souvislost s vodou (=myčka nebo jízda v dešti), tak bych jako první zkontroloval, jestli není načatý (=nalomený) některý z kabelů k čidlům ABS. To namočení by v důsledku způsobilo zkrat v kabelu a ŘJ ABS by neměla signál od některého z kol a vyhodnotí to jako ztrátu adheze.

Od ABS se to dozví :
- ASC/DSC (Automatic Slip Control/Directional Stability Control)
- ŘJ motoru a EML (Electronic Throttle Control System/ Motor Leistung) stáhne výkon a v obou případech se mohou rozsvítit příslušné kontrolky

Nějaké chyba by se načíst mohla, ale asi by jsi to musel mít napíchnuté na diagnostiku při výjezdu z myčky a sledovat live data.

V případě, že se jedná o e39, doporučil bych zkontrolovat utěsnění skříně ŘJ motoru a jestli není ucpaný odtokový otvor z této schránky dole. U e39 je problematický odtok vody z čelního okna a se současně poškozeným těsněním skříně ŘJ občas nějaká voda dovnitř nateče. A pokud je ucpaný ten drenážovací otvor dole, tak se ŘJ motoru začne topit a vůbec jí to nedělá dobře.