Stránka 1 z 1
Napsal: ned 09.09.2012 01:41
od dj_pospa
zdravim,nasel sem tu spoustu temat,ale nenarazil sem na to,co hledam,nebo sem to prehledl. No,jen me zajima, jak poznam,ze je vanos funkcni? bez diagnostiky. kdyz odpojim ten solenoid,udela to neco?jeste sem to nezkousel,ted me to tak napadlo a nechci se tam hrabat ve tme. Zda se mi,ze to zere vic,nez by melo. Spotreba okolo 10 litru ,lehka noha. bmw e36 2.0 rok 1995,coupe. Dik
Napsal: ned 09.09.2012 09:14
od Jamall
10l spotřeba u 2litru není leckdy nic neobvyklého. Vanos by snad mohla prozradit diagnostika vypsáním jiné vady, ale jinak ho poznáš tak, že když je hodně špatní "chrčí" už u stojícího, běžícího motoru. Taky to snad jde pozorovat na otáčkoměru, když "sepne" změní se strmost stoupání
Napsal: ned 09.09.2012 11:15
od paveld
Pokud netěsní O kroužek ve vanosu, chrčet to nebude a fungovat taky nebude jak má. Nevim jak to s jistotou poznat, asi nejlíp podle toho kdy ho kdo naposledy přetěsňoval. Pokud je tam ještě z výroby, tak nemůže těsnit tak jak má. Někde jsem četl že dokonce po 30tkm už je znát že těsní méně, ale to mi přijde jako extrem.
Napsal: ned 09.09.2012 14:13
od Paty
Pokud by Vanos nefungoval tak jak má(teda pokud už nezačíná to se závada jen tak neukáže) tak by ti to vyplivla diagnostika, protože na sací vačku je snímač polohy sací vačky a pokud by vanos vačku nenatočil tak jak má je to chyba.
Usnadním ti to:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... s&start=30
Napsal: ned 09.09.2012 15:01
od shade741
ty tesnení prostě odchází po 80-120 tis kmy udajně, delal jsem to bez demontaze vanosu z vačky, proste sem to na tom nechal, odpadá tedy aretace vaček, menil jsem jak tesnění tak ten vymezovací kroužek mezi ložiska

takže pokud si opravdu nejsi jist zda to nekdo delal udělal bych to, umě rozdíl velice znatelný

Napsal: ned 09.09.2012 17:55
od icecold
Paty píše:Pokud by Vanos nefungoval tak jak má(teda pokud už nezačíná to se závada jen tak neukáže) tak by ti to vyplivla diagnostika, protože na sací vačku je snímač polohy sací vačky a pokud by vanos vačku nenatočil tak jak má je to chyba.
to je zvláštní, mám vanos KO ale diagnostika nevyplivla nic...
Napsal: ned 09.09.2012 18:10
od Paty
Jakej je u tebe pojem KO?
Jde o to jestli natáčí sací vačkou.
Napsal: ned 09.09.2012 19:03
od shade741
pokud už začne rachtat je vysoce pravděpodobné že i těsnění jsou KO, rozrachtává se 180 tis km výše, záleží jak který, na zacházení servisu atd. pokud si tedy vezmeme že životost těsnění je kolem 120 tis km- rozuměj začnou strácet svoji funkci, takže i při 200 tis km muzou fungovat ale už určitě ne naplno, jelikož takový nájezd má zasebou už každá e 36 mimo pár vyjímek, nuzeme předpokládat, že těsnění je včoudu a pokud nebyl minulý majitel zasvěcen je i nevyměněno- což je velice pravděpodobné

Napsal: ned 09.09.2012 19:32
od icecold
Paty píše:Jakej je u tebe pojem KO?
Jde o to jestli natáčí sací vačkou.
Vanos mi řachta..
Napsal: ned 09.09.2012 20:02
od dj_pospa
toz me to nerachta,zkusim to rozdelat a vymenit to tesneni,uvidime

...jen si myslim ze s vanosem by to melo zrat min,proto se ptam

Napsal: ned 09.09.2012 22:59
od Paty
to že ti to řachtá může dělat i tady toto jestli teda máš motor M50
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
Napsal: pon 10.09.2012 11:47
od icecold
hm, prave ze mam M50

ále porad mi prijde ze to neni ono, ale tak vymeni se spojka tak to snad pojede tak jak by melo...