Stránka 1 z 1

Napsal: úte 28.08.2012 15:18
od DeadSoldier
Zdravim,

chtěl bych se zeptat, jestli má někdo z vás zkušenost s filtry K&N od značky Power TEC? Dočetl jsem se, že jsou pro motor výrazně zdravější a dokonce vylepšují jeho výkon.

Má někdo zkušenost?

Díky

Napsal: úte 28.08.2012 16:22
od BudVlad
K&N je výrobce, Power TEC je asi distributor. Filtr K&N je propustnější, takže teoreticky má zvýšit výkon ale moc od toho nečekej. K&N jsem měl v BMW Performance sání, vyměnil jsem ho za Pipercross který je propustnější. Pro motor to výrazně zdravější nebude.

Napsal: úte 28.08.2012 16:34
od metroken
Já jsem si přečet něco podobnýho, tak jsem hned dal K&N a žádnou zásadní změnu jsem nezaznamenal... Ale pro ten pocit, že si udělal pro motor něco dobrýho je to fajn.

Napsal: úte 28.08.2012 16:45
od DeadSoldier
Dobře, díky za rady.

A nevíš kde bych mohl ten Pipercross za rozumný peníze sehnat?

Napsal: úte 28.08.2012 16:48
od EdyBoyS
že je filtr propustnější je sice hezké, ale pokud máš váhu vzduchu, tak ta si určuje, kolik vzduchu tam má jít a reguluje to škrtící klapka... Takže ono je to spíš takové zvýšení výkonu na oko nebo pro pocit...
Já tam ten filtr mám protože jsem to tak už koupil a jede to uplně stejně jak kámošovo s airboxem, akorát že mu ten motor šlape jak hodinky a mě to od 3 začiná brutálně vrnět - zvuk připomínající ameriku :-D

ale co jsem slyšel, tak prý dostává motor šupy na ventily a zdravé to pro něj určitě není...

Napsal: úte 28.08.2012 17:07
od BudVlad
Pipercross filtr se dá koupit od výrobce v Anglii (http://www.pipercross.net) a nebo na ebay. Levné filtry to ale nejsou (většina závodních aut používá Pipercross). Protože jsou propustnější, propouští i víc prachu. Tyhle filtry se musí olejovat a s tím se musí opatrně aby se olej nedostal na váhu vzduchu, která se musí také občas čistit.
BTW: váha vzduchu (MAF) určuje poměr vzduchu a benzinu. Škrticí klapku ovládá plynový pedál.

Napsal: úte 28.08.2012 21:30
od DeadSoldier
Dobře, takže pokud bych si to schrnul, tak Pipercross je pro profíky, což se mne asi netýká :-) Otázka teda zustává, zda brát znovu papírový (klasika) nebo ten K&N, který je o něco lepší, ale s vyšším výkonem asi moc počitat nemůžu..

Pokud seženu, dám teda asi ten K&N

Díky za rady pánové :wink:

Napsal: stř 29.08.2012 11:45
od DWXak
I ten K&N se musí čistit a impregnovat, je tu spousta hovad, co ho koupí prdnou ho tam jak ho z krabice vytáhli a tím to pro ně končí :D

Pokud kónus, tak odstínit a starat se o něj, jinak to nemá cenu ho tam dávat :)

Napsal: stř 29.08.2012 12:48
od set_
koupil jsem vlozku K&N do originalniho boxu , ne kvuly tomu , ze by to melo zvysit vykon , ale hlavne proto , ze pri vymene oleje ten filtr vytahnu vycistim , naimpregnuju a vratim zpet.Usetrim tak cca 900kc , ktere bych dal za novy papirovy filtr.

Napsal: stř 29.08.2012 17:54
od mequi
No nevím, nechce se mi hledat ale 900kč za vzduchový filtr?
Origo stojí cca 760kč.

Napsal: stř 29.08.2012 20:14
od BudVlad
Pro porovnání propustnosti tady je průřez orig filtrem a Pipercross:

Obrázek

Obrázek