Stránka 1 z 2
Napsal: pon 27.08.2012 15:30
od JaraX
řeším tu upgrade topení pro všechny co maj máloválce nebo naftu bez webasta, připadně LPG. nové auta mají skoro všechna elektrické přitápění.
možnosti upgradu topení sou dvě
- přímý ohřev vzduchu
- ohřev vody
přímý ohřev vzduchu se dá řešit např topením z pežota 406, apod, je to takový malý radiátorek, který se vrazí do topení přímo za radiator, radiatorek hřeje prakticky hned a auto topí do minuty. investice do 1000kč a montáž podle druhu auta taky nic hroznyho.
lepší řešení je ohřev vody, ja to řeším hlavně kvulí LPG v compactu kde se v zimě při mrazech přepne LPG až tak po 6km, což je dost proti takové E32 kde jedu na LPG hned za 100m jízdy. uspora při denním ježdění do práce je pak celkem velká.
do E46 320d, X3 2.0d a dalších se dával elektrický prutokový ohřívač, ten zvládne vodu ohřát celkem rychle, a hlavně pokud se tento ohřívač hodí přímo před reduktor, je možné hned jet na LPG.
montáž je pak otázkou 5 min, nařízne se hadice od reduktoru, vloží se ohříváč a připojí se napájení.
ovšem kluci v BMW to maj moc dobře vymyšlené a a řídici signál je PWM modulace, která moduluje výkon toho topení, nestačí tedy pustit jen 12V do vstupu a hotovo.
Sháním proto člověka co by byl schopen vyrobit, připadně sehnat modul který by dělal následující:
PWM modulaci signálu pro topení závislou na napětí v siti vozidla, aby při velkém poklesu napětí snižil PWM modulaci třeba na 20procent, připadně při vyšším napětí třeba 95 procent (to je maximum co ten modul umí, pokud by to bylo třeba 99 procent tak se topení vypne).
vhodné by bylo doplnit modul i potenciometrem pro vlastní možnou regulaci (snížení) výkonu topení.
Napsal: pon 27.08.2012 17:18
od Francis
Budu se podílet na vývojových nákladech výměnou za hotový návod jak něco takového sestrojit.
Napsal: čtv 30.08.2012 23:19
od Koto
Ahoj,
tak něco takovýho ti klidně vyrobim, to je brnkačka.
Akorát si nemyslim, že bude stačit řídit to PWM jenom v závislosti na napětí palubní sítě.
Asi bude dobrý hlídat i teplotu vody a pokud už bude dost teplá (třeba 80°C), tak to přihřejvání vypnout, ať zbytečně netopí.
Napsal: pát 31.08.2012 07:30
od Francis
To ano, teplotu vstupní vody by to mělo zohlednit.
Napsal: pát 31.08.2012 10:16
od matiz
Jelikoz se Koto nabidl prvni, tak kdyby to naaahodou nevyslo, tak jsem druhy -))) Ale uprimne receno moc casu ted nemam... Jsem schopny zajistit i profi vyrobu. Boze, takova kokotina -))) Ale prihreju si svoji polivcicku, moje auto zacne topit az po nekolika cca 6 km? Slo by nekam jednoduce namontovat nejaky elektricky radiator?? Ropaci maji tusim taky elektricky vyhrivany, takze jde teplo hned, nebo asi spis.
Napsal: pát 31.08.2012 16:26
od Jamall
Chlapy, když už tu řešíte topení, tak se vám sem vetřu. Snad mě za to neukamenujete. Mimochodem proč nezapojíte do obvodu nezávislé topení?
Co žene teplou vodu do hadice pro box topení? Rád bych do své e36 dodělal tlačítko jako mají novější bmw. Při vypnutém zahřátém motoru se nechá něčím poslat zbytkové teplo do chladiče topení...ale co tu vodu u e36 tlačí/žene?
Napsal: pát 31.08.2012 17:04
od darklord
Vodna pumpa

Napsal: pát 31.08.2012 22:02
od Jamall
takže když motor neběží, nedostanu do topení ani prd...jsem si říkal zdali tam přeci jenom není něco dalšího co by usměrnilo vodu směrem k topení. Vůbec totiž netuším jak tam voda koluje, když je termostat zavření, co se tam odehrává...umíte to někdo opsat kudy koluje? Nebo nemáte nějaké hezké video na youtube?
Napsal: pát 31.08.2012 22:34
od Lucifer
No počkej jak to myslíš aby to teplo zbytkový šlo do chladiče uvnitř klimaboxu ale proč by to tam kolovalo ? To bych musel k tomu mít zaplý stacionární aby se to teplo dostávalo v zimě třeba do kabiny nebo v tom autě sedět a mít puštěný topení, ale v etk jsem vyhrabal tohle
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Ale v podstatě ventil topení by ti to měl teoreticky zavřít když chcípneš auto a vypneš klimu takže by se ti ani tak voda neměla dostat do topení, leda že bys nějak udělal jednotku k tomu čerpadlu aby nechával zapnutej i ventil topení a potom by ti to kolovalo po celym systému než by se stihnul zavřít termostat na chladiči, napojit na čidlo aby to třeba pod 40°C vody už vyplo a samozřejmě hlídání baterky

Napsal: sob 01.09.2012 17:05
od Jamall
odpověď je snadná. Tato vychytávka se využívá, když čekáš na rodinu a pod. Víš že manželka se vrátí za 15minut, tak si to tlačítko zmáčkneš a bezstarostně luštíš křížovku v teple
Na firemním už jsem ji pár krát využil a je to paráda
Napsal: sob 01.09.2012 17:40
od Lucifer
Taky jsem si to myslel že to je pro tohle dobrý

Tak ono by se tam dalo zapojit jakýkoliv čerpadýlko na 12V který by bylo schopný čerpat vodu kolem do 100°C a nějak vymyslet to zapínání čerpadýlka

Napsal: sob 01.09.2012 18:27
od Vlasta
Origo je tam čtyřcestnej ventil a vodu žene čerpadlo ve webastu
Napsal: sob 01.09.2012 20:51
od starynovy
co to vyriesit ako Audi? v prirube na bloku su nasrobovane 3 ci 4 zhaviace sviecky.. jednoducha vyroba takehoto kastliku, ovladanie: zapnut po uspesnom starte, a vypnut po disahnuti urcitej teploty vody.. brnkacka, navyse su sviecky lahko dostupne, a chladene vodou asi aj cosi vydrzia. Otazka je ci mate sajn kolko W tepelneho vykonu ma webasto, alebo spominany prietokovy ohrievac.
Napsal: sob 01.09.2012 21:07
od Lucifer
Ale tady jde o kolování vody když neběží motor a to zbytkový teplo pouštět do kabiny

Napsal: sob 01.09.2012 21:10
od starynovy
Jo aha, ja som myslel ze je to viac o tom ohriat vodu co najskor aby to skor topilo.. ja neviem, ale nema E34 pomocne el. cerpadlo vody ktore zenie obeh niekolko desat sekund po vypnuti? (vypnem motor, tak este nejaku dobu bzuci).. ak je to tak staci si toto cerpadielko zohnat a je to vyriesene.
Napsal: sob 01.09.2012 21:17
od Lucifer
No já jsem nahorů dával odkaz z etky na elektrický čerpadýlko na vodu stojí okolo 4tis a to co bzučí bude větráček kterej nasává vzduch z kabiny a prohání ho přes čidlo uvnitř panelu klimy, takhle je to u e36 a u e34 to taky musí být pokud to auto má klimu

Napsal: sob 01.09.2012 21:19
od starynovy
klimu som nedavno zdemontoval, kde najdem ten vetracik

ale k teme, vazne, kolko ma ten prietokac Watt? ten napad so zhaviacimi svieckami by som rad uplatnil na svojom voze.
Napsal: sob 01.09.2012 21:25
od Lucifer
Větráček je uvnitř panelu klimy u e36 alespoň teda u e34 ho najdeš někde pod žebrováním jako je u e36 panelu digiklimy vedle displeje. K tomu průtokáči pokud ho chceš na příhřev tak ideální ale taky musí bejt nějak rozumě spínanej tebou protože pokud budeš mít zaplej příhřev na krátký vzdálenosti tak třeba potom nenastartuješ protože se ti to nestihne dobít
A hlavně ho nemůžeš použít u neběžícího motoru to by ti vymlátilo baterku za půl hodiny, proto jsou webasta spalovací
Napsal: sob 01.09.2012 21:25
od Vlasta
Webasto má 4 nebo 5 kW
Napsal: sob 01.09.2012 21:29
od starynovy
safra to je hodne, jedna sviecka moze mat tak 200W, ale je pravda ze ten el. prietokac nebude tak silny ako webasto, brat z palubnej siete 5kW nieje prdel zejo, altik ma 1,3 zhruba. (viem, vodou chladeny v sedme aj 3 8O ). Luci> toto vsetko mi je jasne, ja len chcem aby sa motor skor prehrial na studenom volnobehu, a pri pojizdeni po meste, tudiz to bude bezat len ak bezi motor, teda z alternatoru, a len ak je teplota pod 60°C napr.