Stránka 1 z 1
Napsal: pát 24.08.2012 09:26
od paskal136
Mate nekdo nejake zkusenosti z m3 e36 US verze popripade na co si dat pozor pri koupi a zda li to vubec ma cenu kupovat?? diky moc za veskere info
paskal1@seznam.cz
Napsal: pát 24.08.2012 10:04
od MattyX
v podstate uplne stejny auto jako 325i M50B25tu takze zadny extra specifikace tam nejsou na ktery by jsi si mel davat pozor

Napsal: pát 24.08.2012 11:00
od fabledwarrior
M3 US version - verze pro specifický americký trh.Úpravy na motoru: blok shodný s M3 3,0 l , hlava a sání z motoru M50 2,5 l , jen 1 sací klapka, bez laděných svodů. Výkon 179 kW (240 PS) při 6000 ot/min, točivý moment 305 Nm při 4250 ot/min. Kompresní poměr snížen
na 10,5 : 1 , od roku 1995 se montovala i převodovka ZF - 5stupňová automatická.
Fakt zlatá Evropská verze:D
Napsal: pát 24.08.2012 11:40
od Jamall
ty kráso, takže ten obsah/výkon nahnali jenom pístma s ojnicí, nebo? Sem myslel, že jsou motorově stejné
Napsal: pát 24.08.2012 11:52
od fabledwarrior
No asi takhle, můžeš porovnávat:
Napsal: pát 24.08.2012 11:57
od Paty
Hustě, zlatá Evropa...
proto tam amíci davají turba :DD
Napsal: pát 24.08.2012 12:00
od Jamall
takže typ motoru je stejný, jde jenom o sání?
Napsal: pát 24.08.2012 12:02
od fabledwarrior
Hlava sání, jen jedna sací klapka, menší kompresní poměr a je bez laděných svodů, toť vše:D Blok motoru je uplně stejněj jako EU verze.
Napsal: pát 24.08.2012 12:06
od Qido
U 3,2 M3 US myslím už ne. Správně má označení S52B32. Jde to poznat i podle fotky.
http://www.bmwmregistry.com/faq/S52_Engine.jpg
Jinak k tématu. Celkově jednodušší motor než EUR S50 s tím spojené věci. Dost věcí bude totožných z M50/M52. S podvozkem nevím co vyrobili.
EDIT: Aby bylo jasno,VELMI VELMI zjednodušeno:
3,0 US (S50B30US) stejný blok s S50, zbytek z M50
3,2 US (S52B32US) blok z M52 se zvětšeným obsahem, zbytek normál M52
Napsal: pát 24.08.2012 12:13
od fabledwarrior
Ajo v tom máš pravdu ikdyž se podíváš na obsah motoru US e EU 3.2 tak se lišej. Jinak u tý US 3.2 je napsáno: "US verze - blok 3,2 l, hlava a sání opět M50 2,5 l, bez laděných svodů. Původní řídící jednotka motoru Bosch, byla nahrazena jednotkou Siemens s 32bitovou technologií. Tato jednotka umí zpracovat 20 milionů operací za sekundu! Jednalo se o nejdokonalejší řídící systém, který kdy byl v sériovém voze namontován. Kvůli ekonomičnosti provozu a snížení emisí byla zavedena nová 6stupňová převodovka Getrag (modifikovaná z M5), posílený diferenciál s jiným stálým převodem, modifikované přední brzdy a silnější přední stabilizátor."
Jak píšeš: S52B32 (North America only)
Instead of using the 3.2 litre version of the S50, North American models used a 3152 cc version of the M52, called the S52B32. This engine is closely based on the iron-block USA-spec M52 engine.[6]
Napsal: pát 24.08.2012 12:22
od fabledwarrior
jen tak mimochodem, viděl někdo E36 M3 s SMG převodovkou? Docela jsem na to čuměl:D
Napsal: pát 24.08.2012 12:28
od MattyX
jabka a hrušky

americka verze s tou evropskou ma spolecnej tak mozna jen nazev a tim to konci ...
bloky jsou stejný to je jasný (to už imho asi 30let

) klika neni z evropske 3.0 , je to atyp (az S52 ma kliku shodnou jako M54) ojnice jsou atypicky pro US verze , pisty jakbysmet (uz jen i kvuli kompresnimu pomeru)
zjednodusene receno jak jsem psal v prvnim prispevku je to velkoobjemova M50tka jen , hlava ma maly ventily , a vacky nejsou zadná hitparada , az S52 ma ostrejsi saci vacku
Siemensovou elektriku ma i evropska B32 , to uz starej motronic system byl pohřben do kytek a přecházelo se na novej system (bez švábu v jednotce)
co se týče provozu je ten motor daleko ekonomičtější než evropská S50 , která žere jak stará kurva a s namotanýma 200tis km na tachecu se její životnost v motorhodinách už počíta na prstech , takže s klidem bych do americke verze S50 šel

Napsal: pát 24.08.2012 12:36
od Qido
fabledwarrior píše:jen tak mimochodem, viděl někdo E36 M3 s SMG převodovkou? Docela jsem na to čuměl:D
Je jcih poměrně dost. A co čert nechtěl tak většinou takový hezký barvy jako Daker Gelb a Estorill BlauM.
Napsal: pát 24.08.2012 12:38
od MattyX
Qido píše:fabledwarrior píše:jen tak mimochodem, viděl někdo E36 M3 s SMG převodovkou? Docela jsem na to čuměl:D
Je jcih poměrně dost. A co čert nechtěl tak většinou takový hezký barvy jako Daker Gelb a Estorill BlauM.
to je jeste dobry, horsi je ze US verze meli klasickej automat , to smg je aspon takový ploviční zlo ... jinak kdyz to funguje , tak to funguje pomerne dobre

Napsal: pát 24.08.2012 14:42
od Kindl0sch
evropské verze mají ještě double vanos,pokud se nemýlím
Napsal: pát 24.08.2012 15:44
od paskal136
takze dekuji za prispevky a jdu do toho a co se tyce dilu motoru to by nemel byt takovy problem u nas sehnat cokoli nebo se pletu? kazdopadne diky za pomoc
Napsal: pát 24.08.2012 17:39
od EdyBoyS
fabledwarrior píše:jen tak mimochodem, viděl někdo E36 M3 s SMG převodovkou? Docela jsem na to čuměl:D
tady je ta stejná fotka akorát v lepšim rozlišení... na Google je těch fotek mraky

Napsal: pát 24.08.2012 17:42
od LiborM
S50B30 tedy 3,0i je singlvanos a S50B32 tedy 3,2i je dualvanos u EU verze. Americká M3 je v podstatě normální m3,ale má převrtanej 2,8 motor na 3.0, zjednodušeně řečeno, jinak je všechno stejné a stejně drahý jako na EU M3.
Právě že do motoru se ti budou ty díly hůř u nás shánět,protože těch aut je jak šafránu, už do evropským M3 motorů se ty díly blbě shání a když jsou ,stojí balík.