Stránka 1 z 2
Napsal: úte 31.07.2012 09:47
od Cawba
Neni to uplne problem, jen mi to spis od zacatku co to auto mam, vrta hlavou...
Pokud jedu z kopce se zarazenym kvaltem (4,5) bez plynu, rucicka teplomeru spadne z poloviny zhruba nekde do poloviny, mozna bliz k te prvni rysce vlevo od stredu.
Otazka je, proc se tak deje?
Auto s teplotou nemelo problem, i v skutecne parnych dnech, pri stani v kolone, vse OK, viska nova, el.vrtule spina. Z vyse popsaneho usuzuji ze i termostat a pumpa je ok.
Pokud ma nekdo jinej nazor, nebo ideu proc se tak deje, sem s ni. Diky
Napsal: úte 31.07.2012 10:01
od Qido
Úplně jsem tě nepochopil.
Ale pokud se Ti děje, že při jízdě z kopce Ti klesá teplota chladící kapaliny, je jasně vadný termostat.
Je pořád částečně otevřený a tak se kapalina až moc chladí. V parných dnesch nemáš problém, protože se Ti termostat uplně otevře a chlazení funguje jak má.
Napsal: úte 31.07.2012 18:10
od bjukemen
..mne na tds sa rucka nepohne stoji stale na jednom mieste

Napsal: úte 31.07.2012 18:32
od beny-maser
neřešit,chlazení pomáhá také chladič oleje pokud máš 2,5 tak je tam samostatný chladič na olej, při brzdění tam jde mot. olej a ten chladí motor, který neohřívá žádná nafta páč brzdíš
Napsal: úte 31.07.2012 19:03
od Qido
beny: ale i tak by na to měl správně termostat zareagovat a zatáhnout se. Teplota se nemá ani pohnout.
Napsal: úte 31.07.2012 19:23
od Lucifer
Já jsem taky jeden z těch kteří mají teplotu jak kámen, jak se tam dostane tak tam zůstane, krom těch mrazů kdy bylo 20pod nulou

Napsal: úte 31.07.2012 19:37
od Tompo
Ručička musí být stále uprostřed, toto ukazuje na vadný termostat.
Napsal: úte 31.07.2012 20:34
od starynovy
taky se přidám, teplota stojí jako..

.. vadný termostat, měl jsem to na felicii dieslu, po výmene tak stála pěkne v polovici i kdyby jedu 120 dolu kopcem bez kvaltu.
Nafta se vstřikuje vždy, i když jen volnoběžná dávka, mechanické/pružinové vstřiky toto neumí, common rail už ano, a tedy dolu kopcem nepapá nic.
Napsal: stř 01.08.2012 07:40
od Cawba
Okej, jak bude cas, vymenim termostat a uvidime...

Napsal: stř 01.08.2012 12:08
od beny-maser
kup novej termostat a až to bude pořád stejný, tak poděkuj tady těm teoretikům co jim auto žere naftu i když brzděj motorem
Napsal: stř 01.08.2012 15:31
od k5ynd1
rucicka se nesmi pohnout. i v mrazech lehkou jizdou po dalnici mi nikdy nepadla. jinak mimo OT: nafta pri brzdeni motorem se tu resila, ale v jinem topicu. cepove trysky nelze provozovat bez nafty. soft a ridici vstrik minimalizuji davku, zmeni casovani. ale vstrikuji neustale. treba i mene nez na volnobeh. to by potom nebyl zadny rozdil, jestli jedu bez plynu z kopce a vypnu klic zapalovani.....

tehdy nejde do vstriku zadna nafta a auto v tu chvili zacne znatelne brzdit

Napsal: stř 01.08.2012 18:46
od starynovy
beny> tak mi ukaž, jak na radiálním VE čerpadle odstavis naftu, ty teoretiku

(aby sme sa rozumeli, davka sa neda ubrat na menej nez volnobeh 6-15mg/vstrek, a zastavit privod nafty nesmies pokial je cerpadlo otacane > vystrieka naftu z obalu, vytlaci zbytok prepadom, a potom co? zadre sa?)
Napsal: ned 05.08.2012 19:11
od beny-maser
tak co kluci ještě furt vám to žere naftu když brzdíte motorem?
Napsal: ned 05.08.2012 19:17
od starynovy
jo, pořád.. taky se mi díky tomu jěšte vstřiky nenadechli vzduchu, a nezadřelo VE čerpadlo.. co tobě?

Napsal: ned 05.08.2012 21:22
od beny-maser
já když brzdím motorem tak mě z čerpadla žádná nafta nejde, vstřiky nevykonávaj žádnej pohyb,proto se mi nezadíraj a nafta se vrací zpět do nádrže, takže já jsem taky spokojenej a ještě ušetřím

Napsal: úte 07.08.2012 06:45
od bjukemen
..tak mas potom zazracne auto a my ostatny mame nejake ine.. VE cerpadlo je mazane naftou bez sa zadrie, a tds zerie naftu vzdy,brzdenie motorom nema na to vplyv
Napsal: úte 07.08.2012 07:12
od starynovy
tak tak, u tds-a má význam brždění motorem jenom jako úspora brzd. platniček dolú kopcem, i když i to je diskutabilní, protože to nějak extra nebrzdi.. možná má beny 525d a jenom mu upadla výložka z kufru

(ano, ano nové ´´déčka´´ to uz umi)
Napsal: úte 07.08.2012 18:13
od Lucifer
Jen ekonoměr ukazuje 0

Napsal: úte 07.08.2012 18:19
od bjukemen
..ekonomer je napojeny na plynovy pedal, ked pustis je nula

a ekonomer je iba silne orientacny spotrebu to neukazuje ani nahodou dobre
Napsal: úte 07.08.2012 18:31
od Lucifer
Ekonoměr ukazuje aktuální spotřebu, on není napojenej jen na plynový pedál , je napojený na jednotku a ta jednotka vyhodnocuje aktuální spotřebu. Aktuální spotřeba je vždy orientační, zkus si pustit aktuální spotřebu na BC a na ekonoměru je to uplně to samý
