Stránka 1 z 2
Napsal: úte 31.07.2012 03:07
od Tazzi
Zdravim,chtel bych poprosit prevazne lidi,kteri bmw znaji a maji s nim nejake zkusenosti.Dnes mi nabidl jeden znamy (znamy,nikoli kamarad) E36 s motorem 2,5TDS 105kw,udajne cipovane na 148kw.Poohlizim se po nejakem aute,s kterym bych denne mohl dojizdet do prace celkem 50 km tam i zpet,+ 2x do mesice 1100 km k pritelkyni na vikend a to vse s rozumnymi naklady.Ten znamy mi tvrdi,ze 325TDS jezdi za 6 litru mesto a 4,5 litru mimo mesto cemuz rozhodne neverim.Proto bych se chtel zeptat,jaka je opravdu realna spotreba tohoto motoru v E36 sedan.Dale pokud by mi nekdo mohl poradit na co si dat pri koupi pozor,co poradne prohlednout a tak podobne.E36 ma na tachu najeto 180 000 km,cemuz ale vzhledove (vnitrek a tak podobne) neodpovida,takze najete kilometry beru jako nedohledatelne.Je po kompletnim vyvareni a maval mi pred nosem fakturou za udajne nove turbo.Proto se ptam zde,vas kteri temto autum rozumite jestli s mym najezdem kilometru ma toto auto s timto motorem smysl.Predem dekuji za odpovedi
Napsal: úte 31.07.2012 13:15
od Beaver
No hlavně si dávej pozor na všechny motory co někdo postihnul pičtuningem. Kvůli tomu pak (mimo jiné) odcházejí i ty turba.
Napsal: úte 31.07.2012 15:39
od Lucifer
TDSo mám rok a za ten rok jsem na průměrný spotřebě cca 7litrů město jezdím kolem 8mi a dálky není problém na 5 se dostat.
Tu spotřebu co si psal ty mu maximálně může ukazovat BC. Chipováno na 148kW jen chipem ? Tak tomu by nevěřil snad ani santa
Když chceš z TDS vytáhnout kolem 150kW tak musíš měnit mechanický čerpadlo aby sis mohl upravovat manuálně dávku jen šroubem a musíš mít určitě větší vstřiky a turbo který nafouká o něco víc než 1,1bar. Tak 1.8bar minimálně.
Jinak pokud ten motor nežere olej ani vodu tak bych se ho nebál, je to doslova tank oproti novějším nafťákům ten motor vydrží hromadu. Kilometry jsou to vedlejší zajímej se o to co bylo na autě měněný a koukni se pod auto sám a na okolí motoru jestli někde něco neprosakuje neprolíná. Taky bacha na starty za tepla musí točit okamžitě a nesmí žhavit pokud je ohřátá voda, pak už někdo oddaluje výměnu vstřikovacího čerpadla.
Ještě před koupí bych sjel do servisu na změření tlaků abys neměl ruplou makovici, ta ti rupne jen pokud studenej motor budeš točit do vysokejch otáček.
Napsal: úte 31.07.2012 15:44
od icecold
no tak jestli to ma bez uprav motoru 148kw tak kazdy rok s vymenou oleje muzes menit i motor

Napsal: úte 31.07.2012 15:46
od icecold
no tak jestli to ma bez uprav motoru 148kw tak kazdy rok s vymenou oleje muzes menit i motor

Napsal: úte 31.07.2012 15:57
od shade741
Ta spotřeba je blbost, ten výkon blbost, dá se dostat chipem tak na 130 Kw víc ani tuk. Ohledne nájezdu je to celkem jedno dulezity je aktualní stav. Nesmí být oblité turbo a hadice z něj včetně intercooleru, auto se nesmí nijak klepat při chcípnutí ani volnoběhu- KO dvouhmota. Neměl by nijak dlouho startovat, za tepla taktéž. Pořádně něchat prohřát a odskoušet. Nesmí být ve vodě olej emulze atd. Zkontrolovat říd vstřik(jediný s káblem) nesmí prosakovat. Pokud je chiplý mrknout na stav zadní nápravy diferenciálu a poloos, jelikož se dá předpokládat že dostalo pokouřit- takové jsem už bohužel viděl. to je tak co sem si vzpomnel tenhle motor jsem měl také
Napsal: úte 31.07.2012 18:08
od bjukemen
dobry motor otec mal tento motor v E39,ale inak ten vykon po cipe ani nahodou s cipom tak ako sa pise 130kw aj to sa musi uz kus na turbe pridat,upravit sa da aj na viac nieje problem aj na 150kw, vsetko sa da len to daco stojí ale po dobroch chipe to bude pekne lietat, ja mam tiez e36 tourong tds m-packet a mam tam chip, egr off. kat off tlak turba 1.5 bar a celkom sa to hybe..ale to nieje podstatne az netlakuje nadrzku alebo hornu hadcu od chladica, nezerie olej a neklepe to ako secka tak chod kludne do toho

Napsal: úte 31.07.2012 21:05
od Tazzi
Dobre,moc vam vsem dekuji za rady a nazory.Jestli do nej pujdu nebo ne jsem si jeste na 100% nerozmyslel,ale diky vam vim,co prohlednout a na co dat majzla.Jeste jednou diky

Napsal: úte 31.07.2012 21:35
od starynovy
za mne taky JO, nechat pár minut pobublat na volnoběhu, pak pomalu vyjet, nenakládat prvních pár km, a žádné praskání hlav, a podobné mýty se nekonaj.. jenom štastnou ruku při výberu.
Napsal: úte 31.07.2012 22:51
od Tompo
To je právě ono - štastnou ruku při výběru... Tyhle auta jsou už dost vylítaný a s údajným výkonem 148kW to zřejmě bude platit dvojnásob. Nicméně v autě může být dost investováno a tudíž bude OK. Ale dnes už málokdo si takové auto hýčká a dopřává mu co potřebuje. Já třeba zjara vrazil do TDSa 30000,- (do motoru), dělalo se čerpadlo, palice byla dole, rozvody komplet atd... Teď mě nejspíš čeká spojka s dvojhmotou, ale dám to tam, páč se mi už po investicích nevyplatí (samozřejmě) prodat, raději to vše doladím... sem se trochu rozepsal... Hodně štěstí při výběru a někoho, kdo TDSu rozumí vem sebou!!!
Napsal: stř 01.08.2012 00:14
od Tazzi
no,jde prave o to,ze tu nikoho takoveho nemam

jako,jsem automechank a rekl bych,ze autum docela rozumim,jen toho moc nevim prave o tomto tipu a bavoracich obecne.Ten znamy mi to nabizi na vymenu za mou 206 (puvodne to melo byt za penize,ale pak se zblaznil do meho auta ktere prodavam z duvodu nedostatku mista).Nejvice me tam strasi prave asi ta spotreba,protoze nejsem snilek,a je mi jasne ze hodnoty ktere mi rekl nejsou ani nahodou realne,a co se tyce pravdivosti zbytku co o autu napovidal,jak moc se tomu da verit,ze,kdyz rika spotreba mesto 6 a mimo metso 4,5,chipem vykon na 148 kw a tak dale a tak dale.Prave proto,jsem vcelku bezradny.
Napsal: stř 01.08.2012 02:31
od jigsaw
Už jenom to, že prodejce očividně lže o výkonu a spotřebě, by ve mně vyvolávalo nedůvěru. Proč si s takovým nájezdem nekoupíš něco na LPG?
Napsal: stř 01.08.2012 03:14
od Tazzi
premyslel jsem o tom,(myslim LPG),325TDS mi bylo nabidnuto,nevybral jsem si ho ja,proto zjistuji jestli to pro me ma vyznam.Ono co se tyce spotreby a i jizdnich vlastnosti,stavajici auto by mi stacilo,ale je problem s mistem

.Puvodne jsme ji koupili a prestavovali pro byvalou,s kterou jsme se rozesli,takze 206tka nakonec zustala me.
Napsal: stř 01.08.2012 11:05
od Sedla89
To už si raději připlat za E46 330D po roce 2002 ve 135kw verzi a máš auto minimálně na 4-5 let ikdyž já osobně bych raději preferoval benzína 325i potažmo 330i. Když by mi někdo řekl takovou volovinu o chipu tak bych se s ním dál nebavil

, pokud by mi neukázal papír o výměně palivového čerpadla, vstříku a všemu ostatnímu, co je potřeba upravit.
Napsal: stř 01.08.2012 12:13
od Tazzi
no,neco takoveho rikal,o tech vymenach,ale jestli jsem ho spravne pochopil,mluvil o vymene techto veci za seriove nove,takze asi i tak si myslim ze je to hloupost.Kazdopadne to nejvice rozrazil s tou spotrebou.Na novejsi nebo lepsi auto nesetrim,pac jezdim do prace 25 km,a s toho je 15 km cesta tak na traktor,prave s tohoto duvodu mi nevadi starsi auto.A ten najezd mam samozrejmne vyssi,psal jsem jn co musim objezdit v tom mesici,kazdopadne je tam i nejaky ten vylet nekam,nebo tak
Napsal: stř 01.08.2012 15:18
od k5ynd1
opet se musel nekdo najit.... kdyz se pta na 325tds, proc nekteri pisi o benzinech nebo 330d ????? jinak jak uz psali ostatni na co si davat pozor. ja mam tds skoro rok a doposud jsem byl spokojen. akorat jsem ho kupoval uz s horsima teplyma startama, no a ted po mnou najetych 25t km se cerpadlo uz odporoucelo. to je opravdu nemoc tech aut. ja mam na tacho 440t km, snad je to i real

dulezity je chod motoru, stav podvozku, prolinani kapalin a tak klasicky. navic auto jeste trpi korozi

Napsal: stř 01.08.2012 15:27
od Tazzi
a kdyztak jednoznacna odpoved na prumernou spotrebu by byla ?

Ono,resit moznosti jineho auta je opravdu mimo misu,protoze jak rikam,o 325TDS tip E36 se nezajimam z duvodu ze by to bylo me vysnene auto,ale z duvodu ze mi bylo nabidnuto.Jinak dalsi info je,ze je to rok 94,jestli to o necem napovi.Myslim,ze kazdopadne vymenou za me auto vcelku prodelam (s hlediska hodnot obou aut,a proinvestovani do uprav 206).Kazdopadne potrebuji vetsi vuz,a uz se mi nechce resit prodej,nakup atp. takze s hlediska pohodli by to pro me bylo asi nejprijatelnejsi.
Napsal: stř 01.08.2012 15:36
od k5ynd1
kdyz se zadari, jedu lehce nad 6l/100. bezne se do 7l vejdu. s vozikem za autem a nakladem 1tuna cesta brno-praha za 8l pri 100-110km/h. verim, ze dalka s prazdnym autem se da dostat i pod 6l, to ale jeste nemam vyzkouseno.
Napsal: stř 01.08.2012 15:38
od Tazzi
dobre,dekuji

takze na dojizdeni po okreskach do prace se da rici ze je to usporne auto,to je mimochodem jenda z info,po ktere jsem se tu snazil dopidit

Napsal: stř 01.08.2012 15:40
od k5ynd1
samozrejme spotreba je zavisla od stavu rozvodu -> predvstriku a veci okolo. dohromady se da rict, ze normalne se pod 6l nedostanes a kdyz budes vyuzivat potencial auta, rucicka palivomeru se bude rychle hybat. zase spotreba se tu take uz nekde resila. rekl bych prumer je 7l. neni to moc auto/motor do mesta. spis delsi trate.