Stránka 1 z 1
Napsal: pon 23.07.2012 11:12
od LiborM
Neřešil někdo z vás aretaci řazení na e36 nebo jiné převodovce převodovce?
Řadička nedrží ve střední poloze a když zařadím volně dopředu, řadí to 5rychlost. Řadící táhlo jde už z převodovky nakloněné uplně doprava, tedy když řadím přetláčím doleva pružinu na 3a4 pak znova přetláčím doleva na 1a2 a znova přetláčím doleva na R. Správně by to mělo být tak, že sbych zařadil 5 musím přetláčet pružinu doprava a to se právě vůbec neděje,naopak to přetláčím doleva na 3a4,kde by to mělo jít jen pohyben dopředu a dozadu.Z boku převodovky jsou 3 otvory s krytkama zajištěné segrovkou a pod nimi by měla být pružinka a čep,které aretují řadící vidličky a ty jsou nejspíš vadné,unavené. Musí se převodovka vytáhnout,nebo se to dá udělat na autě? Případně máte s tím někdo zkušenosti?
Díky
Napsal: pon 23.07.2012 11:22
od Francis
Stalo se to náhle "z ničehož nic" a nebo po zástavbě SMG převodovky konvertované na manuální?
Napsal: pon 23.07.2012 11:42
od LiborM
Je to na normálním manualu 5kv.,do převodovky se nehrabalo. Byla tam předtím veliká vůle,vždycky se řadilo divně,ale po odstranění vůlích v řazení se zjistilo toto.
Napsal: úte 24.07.2012 14:29
od Kalasnikov
Zdar ty 3 kuličky pod krytem aretují vidličky pouze vy smyslu dopředu dozadu. Tedy např neutrál nebo 3 nebo 4.
Ty máš problémy s volbou dané vidličky, rozebrané jsem to neviděl ale podle výkresu bych zkusil tady díly 3,4,5.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
Ty vypadají že by mohly aretovat směr řadícího segmentu, což je pravděpodobně díl 1.
EDIT
Aha ty máš M3 tam to funguje jinak jak se dívám
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
díly 9,10,11,12. Rozeber a zkontroluj opotřebení.
Pokud bude všechno ok tak radící kulisa budou díly 5 a 2 ale to bez demontáže asi nic.
Jestli se na to nepůjde normálně dostat tak by mohlo stačit jenom odpojit kardan, řazení a převodovku popustit.
Napsal: stř 25.07.2012 14:43
od LiborM
Právě, že to mám na M3. Právě o to se mi jedná,jestli to udělám na autě,nechce se mi tu převodovku tahat ven, jen jsem chtěl vědět,jestli to někdo už dělal. Díky za radu. Asi bude nejlepší vyměnit všechny ty pružinky a válečky a mám pokoj.
Napsal: stř 25.07.2012 21:53
od stenlie
Zdravím před rokem jsem prodělal opravu tohodle bazmektu .Úplně to stejné na 5. rychlosti . Jak tady někdo psal jsou to ty válečky . Dá se v BMW koupit celá opravná sada .
Ten valeček se zadírá v hlinikové skříni . Určitě se ti stává že jak se zahřeje olej v převodovce tak to zase povolí . Skřín se roztáhne a zas to chodí .
Je to prý výrobní vada .
Bude to stát cca 2000,- Prý se to na autě opravit dá ale já to štěstí neměl .
Nahoře na převodovce je dekl na 2 šroubky . to sundáš a vidíš přímo ty táhla .
E36 po faceliftu má problém a to ten že tam žádnej dekl není a musí se půlit převodovka aby jsi se k tomu dostal . Můj případ a doufám že tvůj ne ,protože to stálo s dílama nechutnej ranec (6000) a ještě to šlo dlouho hodně z tuha než si to všechno v převodovce sedlo .

Napsal: stř 25.07.2012 23:54
od LiborM
To se mám teda na co těšit. Na M3 taky žádnej dekl není,ale jsou zvrchu 3 okýnka a v nich jsou ty čepy a pružinky.
Napsal: sob 28.07.2012 20:00
od LiborM
Dnes jsem projížděl auto a po pár kilometrech se řadička pěkně narovnala a šlo pěkně řadit. Řešit to tedy ted aktuálně nebudu,protože je to defakto dobrý. Možná kdybych měl důvod sundávat převodovku,tak jo,ale jinak jak si to sedlo,tak dobrý. Jak se trochu převodovka ohřeje,je vše vpořádku a v zimě s autem nejezdím.
Napsal: ned 29.07.2012 11:41
od Kalasnikov
Samoopravovací efekt

Napsal: úte 31.07.2012 22:43
od Tompo
Když už se tu řeší převodovky na E36, zpozoroval jsem během posledních cca 14dní, že mi jde hůře řadit všechny kvalty, ne že by šly přes zuby to ne, ale prostě tam padaj tak nějak dlouho a pomalu, dnes jsem řeba R zařadil až na 3. pokus... A teď, spojka již déle zabírá nahoře, znamená toto, že už prostě přestává rozpínat? Díky, je to R6 TDS