Stránka 1 z 1

Napsal: ned 15.07.2012 11:52
od JirkaH
Tento týden jsem byl na technické kontrole a na jámě jsem s technikem zjistil, že by bylo dobré podvozek ošetřit. Skutečnost je taková, že je tam hodně plastů, s různým druhem upevnění. Nemáte někdo zkušenosti s okrytím podvozku? Kde jsou klasické šrouby není problém. Hlavně mě trápí ukotvení plastových krytů jakýmisi plastovými nástrčnými spoji (šrouby). Mám strach, aby mi to nepopraskalo.
Nemáte také někdo zkušenosti se samotným nástřikem? Já použiji prostředky wurth - mechanické ošetření - odmaštění - antikorozní nátěr - základní nátěr - aplikace bitumenu.
Díky za rady....

Napsal: ned 15.07.2012 20:01
od pear
Jestli myslíš takový ty plastový špuntíky s tečkou uprostřed, tak ty uvolníš tak že zamčkneš tu prostřední tečku (je to tyčka) do vnitř. Potom by se měli uvolnit a meli by jít vytáhnout ven.

Napsal: ned 15.07.2012 20:11
od JirkaH
wou - to jsem si ani v té rychlosti nevšiml, že mají nějakou tečku uprostřed - musím se podívat...

Napsal: úte 24.07.2012 07:23
od JirkaH
Dávám do placu zkušenosti s násřikem podvozku.... E91 2006 136 000 km
1) pečlivá práce mi dala zabrat celý víkend a to jsme to dělali ve dvou.
2) hodně plastů, záslepek a různého ukotvení - dá to zavrat (plastové špuntíky je nutno mít v záloze - dochází k jejich znehodnocení)
3) koroze je hlavně na rámu (a to na svárech) - z nějakého důvodu to není pozink. Na podvozku je často jen barva (stačí se podívat na blatníky (tedy na to co je pod plastem)
4) postup....sundání plastů - broušení - mytí - odrzovač - obalení kabeláže a citlivých míst - základní barva - bitumen (prostřeky fi WURTH)

Nedokážu si představit, že bych to dělal za 3000 Kč - často vyskytující se cena na netu. Ta práce jde pomalu (a to jsem nevařil) a cena prostřeků je dost vysoká. Pokud chcete mít jistotu a kvalitně odvedenou práci, musíte do toho jít sami. Po těch 6 letech to vidím jako optimální.

Napsal: úte 24.07.2012 08:04
od Hanz
dle meho total zbytecna prace, pokud to bawo neni bourane, nezrezne... pokud nejaky model rezne na specifickych mistech, timhle to nezachranis (treba spodky dveri u petek a pod)... ze vidis na pomocnych ramech rez kolem svaru neznamena, ze to rezne zevnitr materialu, prekrytim bitumenem to jen zavres, takze to neni videt, reznout to pod tim muze/bude stejne... ale chapu, ze to vypada hezky a clovek ma lepsi pocit...

Napsal: úte 24.07.2012 11:34
od JirkaH
To je věc názoru... a specifikoum každého modelu (kusu) auta. Potvrzení a vyvrácení této tvé hypotézy se může až za několik dalších let. Pokud má někdo auto na 3-4 roky, nemusí to dělat. Kdo jej má na více let může a nemusí...
V době krize automobilky šetří na všem.... dál to nemusím rozvádět.
Každý auto rezne i když je to pozink. Průser těch ochranných plastů je v tom, že sice ochrání před solí, ale když to odkreješ je to z druhý strany nasolený (doslova bílý povlak).
Nejde jen o rám. Máš spoje plechů bodově svěřený a musí ti být jasný, že to jsou kritický místa. který výrobce neošetřil (někde ane, někde nikoliv).
Kdyby auta nekorodovaly, tak by ty firmy na zušlechtění spodků neexistovaly.
Můj brácha má mazdu a kálel na to - nyní mu to po 10 letech žere rez a aby prošel na technický (zadní nevyměnitelný blatník - součást kastle) nasolil již za opravu 9000 Kč - a bude solit dál, protože nemá na nový.
Ale jak říkám, je to každýho věc....

Napsal: úte 24.07.2012 17:26
od roman320
Minulej tyden sem byl v salonu pro fungl novyho boxera (ok, do bmw to ma hodne daleko) a kdyz sem se pod to jenom ohnul tak by bylo asi idealni osetrit to hned na novym, neco tak odflaklyho sem uz dlouho nevidel... aji 20 let stara e36 ma antikorozni ochranu spodku o dost lepsi nez toto. btw si myslim ze kdyby se u te 5er hned na zacatku ty lemy dveri zevnitr zamazly voskem tak by taky nehnily.. akorat by to chtelo delat asi kazdej rok a moc dobre by to nevypadalo no...

Napsal: stř 25.07.2012 09:56
od JirkaH
Věřím... to by ale možná mělo svý důsledky - porušení záručních podmínek...