Stránka 1 z 1
Napsal: úte 03.07.2012 13:13
od Rico
Zdravim,
je mi to fakt blbý a omlouvám se že otvírám zase věčný téma

Přečetl jsem všechno ale prostě sem se nedostal přímo k odpovědi co potřebuju
Po výměně motoru jsem nalil 5W-40 a začali se za tepla ozývat hydroštely, ani né tak moc, jen při zátěži+plnej plyn.. Nejhorší je to když motor třeba na výjezdu z kruháče vytočim a jedu svižně, pak je ten zvuk příšernej.
Ten motor dlouho stál než sem ho dal do auta a co sem vyčet tak je dost možný že ten olej rozpustil z těch hydroštělů bordel a usazeniny v motoru, proto chci ten olej co nejdřív vylejt a nalejt novej. Ale nevim jestli je pro mě lepší Total Quartz 10W-40 nebo Castrol Edge Sport 10W-60. O cenu mi nejde, jde mi hlavně o to aby to mazalo pořádně když tomu nandám

Díky!
Napsal: úte 03.07.2012 14:19
od j3ykobim
Nejsem žádnej specialista ale 5W-40 je vpoho. Sám ho taky dávám, jelikož má lepší mazací vlastnosti za studena. Pokud ti cvakaj hydroštely tak to 10W-40 zlepší, jelikož je hutší. Já dávám Castrol, tady na klubu se dá sehnat sehnat něco přes 150kč/litr .
Napsal: stř 04.07.2012 23:03
od Rico
A lepší je teda 10W-40 nebo 10W-60??

Napsal: čtv 05.07.2012 01:11
od shade741
Mobil 10 w 40 nejlepší co jsem lil, jinak nevím proč všichni čekáte zázrak když se vám rozezní hydra, že to výměna oleje jen tak spraví

a už vůbec není na místě dávat do auta s vysokým nájezdem a stářím něco lepšího jak polosyntetiku 10 w 40, to se tam rozklepe pak všechno
Napsal: čtv 05.07.2012 11:24
od Rico
Takže Mobil Super 2000 X1 10W-40 by pro mě mohl být nejlepší ?

Napsal: čtv 05.07.2012 12:10
od Beaver
10W40 úspěšně používám ve všech autech a nikdy nebyl problém. S olejama s nízkým prvním číslem se líp startuje a jezdí v zimě, oleje s vysokým druhým číslem líp zvládají vysoké teploty, resp. mažou dobře i za vysokých teplot. Pokud nejezdíš na okruhu, tak olej -40 je postačující bohatě.
Napsal: čtv 05.07.2012 12:15
od Rico
Super, snad tim Mobilem nic nezkazim

díky!
Napsal: čtv 05.07.2012 12:32
od Beaver
Většina těch "značkových" olejů je v pořádku, ten Mobil má výkonstní specifikaci SL což je dostačující bohatě, já osobně leju Valvoline Durablend. Možná bych vzhledem k těm možným usazeninám zkusil Valvoline MaxLife, který by údajně měl být navržený s ohledem na starší motory s vyšším nájezdem kilometrů. A nebo pak Selenia Gold se specifikacím SM, tj. odolnejší vůči zatížení, kdybys tomu chtěl dopřát nějakej lepší olej. Jinak jeden z nejlepších olejů v případě, že to auto furt honíš, je Selenia Racing (10W/60).
Napsal: čtv 05.07.2012 12:57
od Rico
no ono asi když jezdim většinou po městě tak ten 10W60 pro mě moc dobrej neni ne? Jinak bych ho bral hned abych měl jistotu že tam mám to nejlepší.. Takže po městě, když to občas vytočim ale někdy jedu zase v klidu, je pro mě asi nejlepší SELENIA GOLD SYNTH 10W-40 ne? Sem fakt otravnej

Napsal: čtv 05.07.2012 14:06
od xor
Nejsi otravnej, ale nemáš dost informací a je dobře, že se ptáš. V diskusi je to u každý řady BMW a většinou úplně mimo. Neustálý míchání pojmů viskozita, "kvalita" oleje, polo/syntetika, blabla, čest výjimkám, který zmíní API klasifikace a BMW certifikace.
Dyť už i na bmwklub.sk na to přišli
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 93-45.html
Nebo se ptejte rovnou odborníků tady
http://oleje.cz/forum/viewforum.php?f=1
(Edit: kdyby to zapadlo na těch zmíněných stránkách, nejdřív prosím přečtěte tyto články a pak se vrátíme ke kontrétní diskusi o olejích pro BMW
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare )
Nečekejte od oleje zázračné vlastnosti (stejně jako nesmysly o palivech Shell, který testy vyvrátily), které napraví dezolátní stav vašich motorů, lajdáctví při nevyměňování filtru oleje společně s olejem a marketigový výmysly výrobců jako "long life" výměny.
Před nedávnem jsem koupil 540iA, takže na ní preventivně budu měnit olej (filtr netřeba zmiňovat, to je automaticky), koupím ten, který splňuje požadavky výrobce, má výbornou cenu a nechám ho tam maximálně 10 000 km, čímž udělám službu motoru i případně dalšímu majiteli, pokud se auto rozhodnu někomu prodat. Jo ten olej je Cinol 5W40.
Napsal: čtv 05.07.2012 14:22
od Rico
Tak snad už mám jasno, udělám výplach na volnoběh a pak naleju selenii gold 10W40, snad to přestane cvakat

Napsal: čtv 05.07.2012 14:38
od xor
Už ti to psal shade741, když ti odešly hydroštely, tak ti olej nepomůže (ok, částečně ano, ale to je dobrý tak na to, když chceš auto zítra prodat nebo našetřit na výměnu hydroštělů, abys nevypadal jako kokot s cvakajícím motorem před kámošema a babou

. Mechanicky to ničemu nepomůže.
Napsal: čtv 05.07.2012 14:49
od Rico
To je asi pravda.. Vůbec nemám představu kolik by to tak stálo? cca
Napsal: čtv 05.07.2012 14:55
od beny-maser
a co třeba ceník v levo nahoře je ETK tam najdeš ceny za vše co by jsi mohl potřebovat.
Napsal: čtv 05.07.2012 15:00
od Rico
ani netušim kolik tam těch zdvihátek je a jak složitá je práce proto se ptám

Napsal: čtv 05.07.2012 20:23
od Beaver
Co ventil, to jedno zdvihatko.
Ten 10W60 je pro tebe stejne dobrej, akorat asi nevyuzijes jeho teplotni rozsah - ten olej proste vydrzi mazat i v teplejsim motoru aniz by ztracel vlastnosti (oleje 10W40 napr. v namahanych turbomotorech neni dobre opakovane prehrivat, degraduji a prestavaji mazat a to dokonce i po te, co opet zchladnou a je lepsi jim zkratit interval vymeny). Ta Selenia 10W60 je celkem oblibena u nas na Supraklubu jako dobry olej na ktery je spoleh i u motoru se zvysenym plnicim tlakem, upravama atd. Takze bych ho doporucoval spis kdyz hodne tocis motor a davas mu proste zabrat.
Napsal: čtv 05.07.2012 20:58
od beny-maser
jenom bych doplnil, zabrat = letiště nebo okruh, město ani dálnice do toho nepočítej, protože dřív přijdeš o papíry než znehodnotíš 10w-40,
jinak v ceníku to je i s obrázkama, takže přesně vidíš kolik tam čeho je a co budeš muset sundat než se na to dostaneš
Napsal: čtv 05.07.2012 23:33
od Rico
čet sem o tom pár věcí a párkrát se psalo o tom že to někdo jen vyndal, vyčistil, naplnil novym olejem a dal zpátky a byly zdvihátka v pohodě.. Je to možný? Asi to radši nechám dát někam do servisu, třeba tam nejsou špatný úplně všechny hydra ne?

Napsal: čtv 05.07.2012 23:38
od shade741
ok napíši ještě jednou babský rady a zázraky jak opravit špatné hydro? ne děkuji, to mi dřív z vylitýho oleje vyroste nový auto

všechny špatný bejt nemusej ale řeknu to takto- pokud jich je pár KO zbytek bude následovat v rychlém sledu, tak si to přeber sám
Napsal: pát 06.07.2012 14:27
od xor
2Rico: a když ti teda za chvíli začnou klepat další hydroštely, tak zaplatíš práci servisu znovu? Vyplatí se to?