Stránka 1 z 1

Napsal: pon 02.07.2012 19:17
od zverbo
Cau BORCI - predtym ako nejaky chytrak napise že je tu toho tri rite tak vsetko som už precital aj v sekci 5er. ohladom vymeni motora mi je vsetko jasne ALE

ALE: moj zamer je kupit E36 coupe s KO motorom alebo bez neho to už je jedno a potrebujem vediet ci motor z E39 konkretne motor 2,8i r.v.1998 bude pasovat
A/ do akehokolvek coupe E36 92-98 alebo len konkretny rok
B/ co vsetko je potreba z E39
C/ pasuju prevodovky?

mam motor z pracovnej E39 ktoru rozpredavam ale je mi ho luto predat pretože je v super kondicii a hlavne je po GO ktoru robili v BMW.

DAKUJEM VAM!!!

Napsal: pon 02.07.2012 22:11
od Foldas
motor bude pasovat na všechny převodovky akorat nevim jak držaky motoru. Motorova elektrika a vyfuk jsou jine vana nevim

Napsal: pon 02.07.2012 23:37
od Fx
2,8i 98 může být už doublevanos. Do E36 to dát jde (množství úprav nevím, ale bude jich dost, jak v elektrice, tak fyzicky). Doublevanosy jsou od 9/98 a do E36 krom některých posledních Z3 se nedávaly.

Napsal: úte 03.07.2012 14:15
od zverbo
Motor je Single Vanos!

Napsal: úte 03.07.2012 22:05
od Fx
Pak tam je jednotka imobilizéru EWS3 v režimu EWS2. Doporučuju kvůli elektrice spíš od 1/95, lépe 1/96 - je tam mnohem míň drátování a modernější jednotky. Jednotka imobilizéru v E39 '98 a E36 od 1/95 má jiné uchycení a konektor, u nejnovějších E36 už je vnitřní MCU stejného typu jako u E39.

Napsal: úte 03.07.2012 22:12
od Maysner
Fx píše:Pak tam je jednotka imobilizéru EWS3 v režimu EWS2. Doporučuju kvůli elektrice spíš od 1/95, lépe 1/96 - je tam mnohem míň drátování a modernější jednotky. Jednotka imobilizéru v E39 '98 a E36 od 1/95 má jiné uchycení a konektor, u nejnovějších E36 už je vnitřní MCU stejného typu jako u E39.
ja bych radsi prehazel na motoru elektriku z E36 (vcetne jednotky) a pak bude vsechno sedet jak ma. Kazdej model ma nejakej dratek natazenej jinam - prislusentsvi jako jednotka, aktivni uhli, motorova zasuvka, relatka apod. A v jinym modelu se musi elektrika upravovat. Svihnutych nebo nezadanych M52B20 z E36 je dost a elektrika se vsema cidlama je shodna

Napsal: úte 03.07.2012 22:15
od Fx
Taky pravda, já měl namysli spíš elektriku pod palubkou, tahání čehokoliv k pojistkám nebo z motorového prostoru do kabiny je docela za trest...

Napsal: úte 03.07.2012 22:50
od Maysner
Fx píše:Taky pravda, já měl namysli spíš elektriku pod palubkou, tahání čehokoliv k pojistkám nebo z motorového prostoru do kabiny je docela za trest...
nema smysl, kdyz staci zapojit jen motorovou zasuvku, dva draty na plus k baterce a kostru motoru. Pak jen sparovani jendotky s EWS, kvuli klickum, a zvesela jezdit

Napsal: čtv 05.07.2012 12:03
od zverbo
Jedna sa o skopirovanu SZ od borca ktory ma takuto vymenu zasebou a sam to delal a jezdi.


Jestli ten motor který hodláš použít do e36 je M52 tak ho v pohodě posadíš na jakou koliv převodovku i na 1,6 ale nemusí to zvládnout diferenciál a ani poloosy. Už jsem ti viděl v chodu několikrát. Osobní zkušenost mám s M52b28 posazenou místo M50b20 kvůli siláčům motora( nemusel jsem je dokupovat a mělo hezkou výbavu). Potřebuješ nastrojení motor s kabelovým svazkem a ŘJ a vymeníš jenom kus za kus jako lego, ale nejsnadnější bude když ho budeš mít plně vybavení včetně setrváku, spojky, altíku, klima kompresoru....protože M50 mají jinak usazení altík i klima kompresor....takhle vyměníš doslova jenom motor jako kus za kus...jo a bacha na EWS to potřebuješ z té e39 spolu s klíčem, jinak nenastartuješ a budeš muset zvát kluky aby ty spárovali jednotku EWS s klíčem a ŘJ motoru.

Takže potřebuješ z e39 startovací klíč, jednotku ews a k té jednotce patřící ŘJ motoru. Jde udělat i bai-pas na orig. jednotku co budeš mít v e36, ale to by bylo pro tebe jenom zdržení, takhle ji tma jenom mrskneš a jedeš