Stránka 1 z 2
Napsal: ned 01.07.2012 20:05
od martin328
zdarec vsichni,mam prosbu, nechal jsem u 328 e46 vymenit olej a od te doby je za tepleho motoru slyset cvakani,jakoze treba hydrostely?nechapu co se mohlo stat pred tim to nedelalo,je mozne ze tam ten mechanik nalil nejakej nekvalitni olej?dik za pripadne rady
Napsal: ned 01.07.2012 20:35
od icecold
to je možný tím, že jsi nalil řidší olej. například že předtím se tam lila polosyntetika (10w40) a mechanik ti tam nalil plnou (5w40).. jaký olej se tam lil předtím a jaký tam máš teď?

Napsal: ned 01.07.2012 20:53
od martin328
jaky olej tam byl predtim tak to fakt netusim,auto jsem nedavno koupil a bylo dovezeno zvenku..,rikal jsem mu at tam nalije polosyntetiku a on ze jo, ze bere sudovej olej ale jaka znacka to je to nevim urcite to neni nic moc kvalitniho,tak fakt nevim bojim se aby neco neodeslo
Napsal: pon 02.07.2012 01:31
od shade741
ono dnes je norma celkem ok ať výrobce jaký chce, pokud se v tom chceme šťourat tak rozhodně rozdíl najdeme

tady to vidím tak, že nový olej rozpustil usazeniny/ nebo má rozhodně jino viskozitu jak starý a začly cvrkat hydra. Mě například po výměně oleje začal rachtat vanos na e 36, pokud máš zájem auto dále využívat rozhodně to musíš řešit
Napsal: pon 02.07.2012 09:08
od martin328
urcite to resit musim,takze jak mam postupovat dal vypustit stavajici olej a nalit novy?jaky olej bude tedy lepsi polo nebo plna syntetika?
Napsal: pon 02.07.2012 16:25
od Ondra07
Řeším velmi podobný problém na e46 328i, vyměnil jsem olej po koupi vozu. Původní olej neznámeho původu a po zahřátí cvakaj hydra, ale jen opravdu mírně. Nikdo mě s tím nedokázal poradit, průser je, že mám motor s nájezdem 400tis. km, takže už nemohu čekat zázraky. Motor však jede solidně, celoročně si veme 9l/100km a v zimě jezdím krátký vzdálenosti + celý léto jede klima. Oleje nevzal zatím ani kapku (od výměny cca 6000km).
Nikdo mi nedokáže odpovědět co tam mám příště nalejt, jestli 5W-40 aby hydra měli co chtěj, nebo 10W-40 aby měl motor co mu víc sedí, s tím najezdem. Ale říkám, nevzal ani kapku, takže možná by 5W-40 ještě ustál.
Na jakost oleje si dávám bacha, nelil bych tam žádnou sračku. Teď tam je Castrol Magnatec 10W-40 a cvaká to jen po zahřátí, ale když zavřu haubnu, není nic slyšet. Možná bych příště zkusil jiného výrobce (přebalovače) olejů

Napsal: pon 02.07.2012 23:17
od martin328
tak tomu rikam solidni najezd km,taky jsem patral co tam mam nalejt ale nikdo mi to nedokazal presne rict, byli i taci ze rikali ze je jedno jestli polo nebo plnou syntetiku to se mi ale nezda, nonic vypustim tu sracku co my tam nalil a koupim plnou syntetiku a uvidim.
Napsal: pon 02.07.2012 23:54
od fabledwarrior
Achjo.. a já teď potřebuju vyměnit olej u svýho a také nevím, co tam kdo předtím nalil a když koukám, co ztoho leze za problémy, tak se m do toho vážně nechce=/. Jinak někde jsem četl, že lidi tam nalili víc oleje než tam má být, zalili ty hydroštely a byl klid. Ale co je na tom pravdy a jestli to je škodlivé nebo tak.. to fakt nevím.
Napsal: úte 03.07.2012 00:01
od shade741
nalít kvalitní 10w40 polo, těm motorům chutná po větším nájezdům asi nejlépe, nevymejšlel bych tady bůh ví co
Napsal: úte 03.07.2012 00:04
od fabledwarrior
A já tam chtěl nalej 5W40 s normou od BMW...
Napsal: úte 03.07.2012 00:19
od shade741
používám jedině 10w40 do m50, nemyslím si že ten motor vyloženě potřebuje řídší olej či plnou syntetiku. Pokud si dřív lil 10w40 nepřecházel bych na řidší a vpohodě pokračoval. Jinak ktomu přelití oleje nad míru to si snad někdo dělal vyložene prdel že?

Napsal: úte 03.07.2012 09:54
od martin328
tak jsem mluvil s tim mechanikem co mi menil ten olej a rekli mi ze jezdi pro olej do Polska,takze to bude asi tim...,koupim kvalitni 10W40 a jsem zvedavej jestli bude nejaka zmena,jestli ne tak se zblaznim

Napsal: úte 03.07.2012 10:32
od paca
"
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku.
Takže kupte kvalitní olej 5w40 nebo 10w40 doporučený pro BMW

Hlavně nedoporučuji neprověřený a levný Castrol, který se do ČR vozí z Polska

Napsal: úte 03.07.2012 11:19
od martin328
jeste malickost jak poznam ze je doporuceny pro Bmw?
Napsal: úte 03.07.2012 11:23
od paca
v popisu oleje je většinou napsáno - BMW LongLife
např.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1287
Napsal: úte 03.07.2012 11:40
od martin328
tak super dik za info, snad se to tim olejem vyresi

Napsal: úte 03.07.2012 12:48
od Ondra07
paca píše: Takže kupte kvalitní olej 5w40 nebo 10w40 doporučený pro BMW

Hlavně nedoporučuji neprověřený a levný Castrol, který se do ČR vozí z Polska

Díky za rady, zatím teda budu premýšlet o 10W-40 (polosyn.) myslím, že tyto termíny nejsou ještě minulostí (u každého oleje to výrobce uvádí). Chápu to tak, že syntetika je čistá chemie, polosyn. obsahuje i přírodní (minerální) látky. Polosyn. má díky tomu kratší životnost. Což mi vůbec nevadí, ročně najedu do 10tis. km. A jednou za rok vyměním a pohoda.
S tím Castrolem jste me překvapili, že je Castrol přebalovač vím, ale že to jsou předražení poláci, to mě dostalo. No nic, koupím buď olej BMW, nebo Mobil 1.
Napsal: úte 03.07.2012 13:10
od TM
Olej "originál BMW" = Castrol
Ten příspěvek o castrolu z Polska jsem nějak moc nepochopil

Napsal: úte 03.07.2012 13:18
od paca
TM píše:Ten příspěvek o castrolu z Polska jsem nějak moc nepochopil

Už jsi koupil něco kvalitního co bylo vyrobeno v Polsku?

Napsal: úte 03.07.2012 18:06
od TM
paca píše:TM píše:Ten příspěvek o castrolu z Polska jsem nějak moc nepochopil

Už jsi koupil něco kvalitního co bylo vyrobeno v Polsku?

No nic si nevybavuju, to je fakt

Nicméně nenapadlo mě, že Castrol taky vyráběj i v Polsku, pokud to tak je, pak to dává smysl

Na druhou stranu mě teda nenapadlo, že nemusí být castrol jako castrol...