Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 28.06.2012 18:11
od Lucifer
Tak mám jeden dotaz na svym autě teď za poslední týden pozoruji špatné první starty. Ale není to podmínkou někdy se to stane ráno někdy odpoledne někdy vůbec no prostě startuje si jak chce.

Jen upřesním baterka je zánovní 90Ah plně funkční nabitá, startér má nový uhlíky a 100% stav kotvy, točí jak zběsilej. Auto bezproblémů žhaví, nepozoruji ani žádné změny v tahu motoru, jede jako každý TDSo necuká nebere vodu ani olej nic. Dobíjí přes 14V. Spotřeba naprosto v normálu, okresky co jezdím denně 7.5l normální jízdou ve městě do 8mi.

Když chci startovat někdy ráno se stane, že točím třeba auto na 4x než nastartuje. Někdy to neudělá vůbec. Nemá na to vliv ani jestli je motor prohřátej nebo studenej.

Kostru motoru mám vyřešenou po svém, natáhnutej 35mm průřez drátu s měděnýma okama na konci. Jeden konec je pod kostřícím bodem a druhej je pod šroubem, kterým je startér k bloku motoru přitáhnutej. O víkendu jdu do garáže předělávat kostru na původní umístění a to mezi motor a nosník natáhnu ten kabel kterej tam teď mám. Napadá mě čidlo otáček motoru. Nebo co ještě konkrétně ovlivňuje start ? Kdyby to byla podávačka v nádrži tak by to auto přeci za jízdy chcíplo pokud by bylo v nádrži míň jak 20l. Může mít za následek tohle palivový filtr je pravdou, že ten jsem ještě nevyměnil a hodně brzo to napravím :oops:

Ale nemáte ještě nějaký tipy co všechno by to mohlo dělat? Na diagnostiku si sjedu ale než tam pojedu tak to chci okouknout jestli něco nenajdu

Napsal: čtv 28.06.2012 19:18
od beny-maser
já si myslím, že na diagnostiku ani nemusíš, nic ti neukáže, tohle bude spíš mechanickej problém. Podávačku v nádrži bych prověřil! Naftovej filtr určitě vyměnit! Žhaví to? Ale opravdu ne jen kontrolka? Dálší adepti jsou vysokotlaký pístek v čerpadle, pohnutej předvstřik=vytahanej řetěz(stačí jen seřídit),unikající nafta z čerpadla ven nebo do oleje, motor nemá tlaky(tomu ale nevěřím)a ještě jedna věc co jsem měl na mysli, ale tu jsem právě zapomněl, tak mě snad někdo doplní.

Napsal: čtv 28.06.2012 19:33
od Lucifer
No to víš že to žhaví, relé spíná na žhavičkách +12V žhavičky funkční. No jako na čerpadlo jsem měl taky podezření, ale to auto do teď bylo naprosto v pohodě nic mu vůbec nebylo a ze dne na den to začlo takhle zlobit. No ten řetěz kde seřídit ? Čerpadlo suchý A olej nepřibývá je ho furt stejně od výměny, a kdyby neměl motor tlaky tak přeci pojede o něco hůř ne ?

Napsal: čtv 28.06.2012 20:30
od Tompo
Na podávačku nespoléhej, dokud jedešm tak motor nezdechne, ale právě startuje špatně při menším obsahu v nádrži.

Napsal: čtv 28.06.2012 20:42
od Lucifer
Ale i když to dělá bez ohledu na stav v nádrži ? Ať je tam 20l a víc nebo 5l ? Tak to už je teda na odchodu. Co tam na ní odchází nevíš ? Kotva uhlíky?

Napsal: čtv 28.06.2012 21:41
od shade741
měl sem rozebrané benzínové čerpadlo a naftová podavačka nebude o moc jiná, ty uhlíky vydřou do toho komutátoru malý himaláje a někdy to jede a někdy se to sekne a pomuže technické poklepání. Jinak u meho ex TD před startem nenatlačilo, začlo až dyž se roztočil startér co sem se dopátral je rozdíl mladší vs starší rv. Stačí malá netěsnost nafta spadne podoavačka dobře nenatlačí a hned startuješ dýl- říd vstřik přepady, u filtru atd. Filtr vymenit a pokud nastartujes podavačka nepodavačka auto už nechcípne

Napsal: čtv 28.06.2012 21:54
od Tompo
starší ročníky spínaly až při startu, mladší již při poloze 1 - kontrolky, nejhorší je, že ikdyž ji slyšíš (nejlépe je slyšet, když natankuješ a pak zapneš klíček), tak to neznamená, že tlačí, jak má.

Napsal: čtv 28.06.2012 22:16
od Lucifer
Tak jsem to byl okouknout a podávačka funguje bzučela alespoň neměl jsem teď čas na zkoušku jestli natlačí něco do petky ale určitě to zítra při nejhorším pozítří vyzkouším. Rovnou u toho vyměním ten filtr, tak jsem schopnej si udělat repas tý podávačky i kdyby byl komutátor vydřenej né uplně na kost tak by stačily uhlíky, ale co jsem někde četl tak do tý podávačky je něco se dostat. Jinak ještě mám podezření na sračky v nádrží bůhví co se tam kdy předemnou tankovalo. Jinak ta nafta nepadá koukal jsem už na hadičku když mi někdo startoval jestli tam nejsou bublinky. Zkusim ještě u toho všeho ten litr tý nafty s půllitrem vifu a nechat to bublat jen na to ať se to pořádně pročistí.

Jen pro info ta podávačka má tlačit 0.5bar takže žádnej velkej tlak

Zítra to okouknu jinak konektor byl naprosto čistej a suchej a 12V tam šlo hned po otočení klíče do žhavení.

Napsal: pát 29.06.2012 10:31
od fornax
to podávací čerpadlo je v nádrži nebo pod autem?

Napsal: pát 29.06.2012 13:16
od Tompo
je v nádži, v pravé půlce po směru jízdy

Napsal: pát 29.06.2012 13:31
od fornax
Díky :D

Napsal: pát 29.06.2012 20:16
od Lucifer
Tak měli jste pravdu podávačka je KO, auto startuje někdy se čerpadlo probere a natlačí z nádrže někdy zase stojí dneska jsem se na to koukal.

Tak se omlouvám za takovej rozruch :D Ale já očekával elektrickou závadu někde na motoru jako jsou čidla.

Ještě zeptám se jak je řešený to čerpadlo v tom je nějakej zpětnej ventil ? Že mi teď padá nafta ? Vidim dost velkou bublinu v hadičce mezi čerpadlem a filtrem, dřív se tam ani neukázala, nebo to jsou přepadový hadičky netěsný?

Napsal: ned 01.07.2012 11:51
od shade741
zkontroluj všechny hadice prvně, mě to chcalo asi na 5ti místech z přepadu, navíc zavzdušnit se to udajne muze i skrze netěsný říd, vstřik a přepady

Napsal: ned 01.07.2012 12:05
od Lucifer
No ale kdyby to někde chcalo tak spotřeba poleze nahorů a já furt jezdím do 7mi litrů :wink:

Přepady budu měnit v tejdnu teď jsem nestihl koupit hadici. Jinak v kellyně mají tu palivovou hadici je na to dobrá tahle nebo radši koupit jinou někde jinde ?

Napsal: ned 01.07.2012 15:40
od Tompo
přepadovky normálně v káždém diesel servisu a hlavně nezapomeň na čepičku na poslední vstřik.

Napsal: ned 01.07.2012 17:03
od shade741
když není čepička stačí kousek hadice a vrut :lol: odskoušeno drží

Napsal: ned 01.07.2012 18:34
od Lucifer
Tak místo tý čepičky by mělo snad vydržet cokoliv :lol:

Napsal: pon 02.07.2012 20:19
od Tompo
Nebudu zakládat nové téma, TDS se to týká, zvedal jste někdo tlak na turbu? O kolik? Zajímaly by mne reálné zkušenosti :D . Dík

Napsal: pon 02.07.2012 20:28
od Lucifer
Četl si příspěvky na dieselpowerforu ? Od dawa a oldaf ? :wink:

Dawe2706 : opel omega 209ps 429Nm mechanická rotačka větší turbo=2.1bar :D Trochu masakr :driver:

Napsal: pon 02.07.2012 21:53
od Tompo
Tu omegu znám "z netu", ale na dieselforum se nedostanu, to už bych fakt nedělal nic jiného, než seděl u kompu...