Stránka 1 z 2

Napsal: pon 18.06.2012 15:24
od gs500e
zdravim,

tak jsem věnoval několik desítek minut prolézáním starších témat a i přesto se musím zeptat :-)

popis problému:
jde o e36tku 320i, rok 91 čili motor m50, najeto cca 250tis km, cca před půl rokem začalo auto když bylo studné kuckat a při nízkých otáčkách při přidání plynu se tak trošku hltilo...ale jak se zahřálo tak to šlo, navíc to bylo jen v rozmezí nízkých otáček a normálně se s tím dalo jezdit, nic hroznýho

tak se preventivně vyměnily svíčky, filtry.. zlepšení nenastalo...tak se to projelo diagnostikou a ta nic nenašla...


no a ted už to dospělo do takové fáze, že se s tím nedá jet víc jak 10-15 min, kucká to, hrozně se to hltí, a už to i střílí do výfuku, po cca 10min jízdy je výfuk tak rozpálený, že je slyšet jak v něm brutálně lupe...


kluci nesetkal se s tím už někdo? nevíte co by to mohlo způsobovat?

napadá mě lambda? přijde mi to tak že je v nepořádku směs, že to blbě spaluje, nebo nějaké čidlo? jakou funkci má čidlo co je u motoru m50 v airboxu?

Napsal: pon 18.06.2012 15:31
od mequi
Zkus vyměnit cívky. To, že se hltí a kucká naznačuje na nezapálenou nebo ve špatný okamžik zapálenou směs. Proto ti benzín steče do výfuku a tam pak shoří. Proto ten rozpálený výfuk. Měl jsem podobný problém a bylo to cívkama.

To čidlo v airboxu je snímač teploty nasávaného vzduchu.

Napsal: pon 18.06.2012 15:34
od Fatal Design
Zajímalo by mě, jestli se dá cívka nějak změřit, nebo se musí postupovat stylem pokus / omyl ?

Napsal: pon 18.06.2012 15:37
od fizzer
Čidlo v airboxu u M50 není čidlo, ale termostat vyhřívání škrtící klapky. Čidlo teploty nasávaného vzduchu je na sběrném sacím potrubí, při pohledu z řidičovo strany vpravo vedle klapky.

Napsal: pon 18.06.2012 18:11
od gs500e
kucí, a ten termostat co je teda v tom airboxu by to způsobovat nemohl?

mě napadá lambda, nebo nějaký detonační čidlo? co myslíte?

ty cívky mě teda vůbec nenapadly :-( dá se nějak proměřit nebo je musím vyměnit a jak píše fatal stylem pokus omyl?

jinak teda je evidentní že dochází ke špatnému spalování...taky jsem si říkal že to pak střílí ve výfuku nespálená směs...

Napsal: pon 18.06.2012 18:51
od mequi
Fatal Design píše:Zajímalo by mě, jestli se dá cívka nějak změřit, nebo se musí postupovat stylem pokus / omyl ?
Možná s lepší diagnostikou by se dalo zjistit který válec pálí nepravidelně. A tím, že jsou nové svíčky a jestli pominu možný problém s vedením by se dala diagnostikovat čti určit která cívka špatně pálí. Já jsem to udělal tak, že jsem si půjčil dvě 100% dobré cívky a pak jsem je jednu po druhé vyměnil a pak nastartoval. Po výměne které cívky se to zlepšilo, tak ta byla v háji. Stejně jsem je vyměnil pak všechny. Proto píšu lepší diagnostiku, protože ty M50 nějak moc nekomunikují nebo tam není moc co diagnostikovat.
EDIT:
Jo a na cívce změříš pouze primární okruh. Sekundární změřit nelze takže i když se cívka jeví jako dobrá podle odporu primárního okruhu nemusí to tak být.

Napsal: pon 18.06.2012 19:38
od gs500e
tak to by bylo úplně nejlepší to přeházet a vyzkoušet, ale byl by někdo ochotný v okolí prahy, kdo by byl ochotný nějakou tu cívku zapůjčit a vyzkoušet to se mnou?

Napsal: pon 18.06.2012 19:41
od Lucifer
Fatal Design píše:Zajímalo by mě, jestli se dá cívka nějak změřit, nebo se musí postupovat stylem pokus / omyl ?

Multimetrem :lol: Cívka je v podstatě trafo, z 12V dělá trošku vyšší napětí tak proměřit vinutí.

Napsal: pon 18.06.2012 20:03
od Fatal Design
Lucifer píše:
Fatal Design píše:Zajímalo by mě, jestli se dá cívka nějak změřit, nebo se musí postupovat stylem pokus / omyl ?
Multimetrem :lol: Cívka je v podstatě trafo, z 12V dělá trošku vyšší napětí tak proměřit vinutí.
Trošku vyšší jo ? :D :D :D

Napsal: pon 18.06.2012 20:48
od KKKuba
jako první věc bych odpojil lambdu a pořádně to projel...

Napsal: pon 18.06.2012 21:01
od gs500e
zkusím to :-) díky za radu

ještě mě napadla jedna věc, nemohl by to způsobovat ucpaný katalyzátor? po těch najetých tisících km bych se nedivil kdyby byl vysypanej :-)

Napsal: pon 18.06.2012 21:05
od Lucifer
Fatal Design píše:Trošku vyšší jo ? :D :D :D
No trošičku vyšší který tim multimetrem nezměříš :D Samo že se to musí měřit naprázdno mimo auto :)

Napsal: pon 18.06.2012 21:38
od Beaver
Někde na youtube jsem asi týden nebo čtrnáct dní zpátky zaregistroval video, kde někdo měnil vadnou cívku s komentářem, že diagnostika určila, která je vadná. Byl to ovšem myslím motor z 328 nebo 323, nicméně teoreticky to asi lze.

Napsal: pon 18.06.2012 21:58
od Foldas
muže to být i benzinové čerpadlo které už je skoro mrtve pak je maly tlak na liště a benzin to tam nerozstřikuje ale spíš nalíva

Napsal: stř 20.06.2012 11:36
od gs500e
klucí a jak vyzkoušet nefunkční čerpadlo? dá se to nějak změřit nebo vyzkoušet že tlačí málo?

Napsal: stř 20.06.2012 12:41
od shade741
napojit na něj 12V a na hadici dát měřák tlaku, jinak tlak nezměříš, jestli to u e 36 pozná diag nevím

Napsal: stř 20.06.2012 16:09
od Fatal Design
gs500e píše:klucí a jak vyzkoušet nefunkční čerpadlo? dá se to nějak změřit nebo vyzkoušet že tlačí málo?
Vyndat ven, připojit, ponořit a ucpat prstem ... dává to 3.5 bar tak jestli to udržíš, tak je něco zle ...

Diagnostika to na E36 nepozná ... vlastní zkušenost ...

Napsal: stř 20.06.2012 16:11
od Beaver
V zasade na to jde pouzit i tlakomer na pneumatiky a ukaze to pak dokonce i nejakou hodnotu :wink:

Napsal: stř 20.06.2012 16:14
od Fatal Design
Nejjednodušší je požádat dobrou duši v okolí a přehodit je z jiné benzínové E36 ... kromě M3 3.2 jsou všechny stejné ... do 1/2 hodiny víš ...

Napsal: ned 24.06.2012 16:06
od gs500e
díky klucí, tak jsme to pořádně prozkoušeli a byla to vadná cívka na 6tém válci :-) vyměnila se a auto zase šlape jak hodinky :-)

zároven se při tom prozkoušela i lambda, snad je ok, a čerpadlo se tváří také dobré :-)

tak snad to ted zase bude jezdit bez obtíží a dělat radost :-)