Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 07.06.2012 17:01
od onlybimmers
..

Napsal: čtv 07.06.2012 18:13
od Beaver
Davat pozor uz je asi pozde :D Az to bude rozhozeny tak bych doporucoval zmerit nejen hlavu ale i blok jestli neni jedno nebo druhy (nebo oboje) zkriveny a pripadne pak nechat srovnat, jinak novy tesneni dopadne zase stejne.

Napsal: pát 08.06.2012 08:35
od Francis
Pokud budeš de a monotvat hlavu na M52 poprvé, pozor na utahování šroubů hlavy při skládání, na vyčištění závitových děr v bloku.

Napsal: ned 10.06.2012 17:34
od onlybimmers
..

Napsal: ned 10.06.2012 17:50
od Beaver
No bohužel praskliny co "fungují" až po zahřátí jsou problém a jediná možnost je ohřát hlavu při zkoušce. Což teda netuším jestli někdo dělá, ale pokud jsi někde z Čech, tak ti můžu případně doporučit člověka, kterýmu bych svěřil kterýkoliv ze svých aut - sice se specializuje hlavně na Japonce, ale s řadovýma šestiválcema má zrovna zkušeností dostatek :wink:

Napsal: ned 10.06.2012 18:13
od Lukas92
a nejdou praskliny na hlavě nějak zjistit? třeba rentgenem

Napsal: ned 10.06.2012 18:23
od onlybimmers
..

Napsal: ned 10.06.2012 18:36
od Beaver
SZ

Napsal: pon 11.06.2012 05:04
od norespect
jestli ji delal pred rokem .. zkus ji este pretahnout momentakem nez to tesneni podfoukne uplne..

Napsal: pon 11.06.2012 06:37
od onlybimmers
..

Napsal: pon 11.06.2012 18:21
od FiliposII
Opětovné dotažení šroubů v hliníkovém bloku bych moc nedoporučoval. Může se tím jen více uškodit, pokud se strhne závit. A šance na úspěch není nijak vysoká po tak dlouhé době.
Přece jen pokud někde něco podfukuje, tak si to vytvoří cestičku a tu dotažením nezlikviduješ. A jelikož píšeš o stříkání vody z výfuku a zřejmě asi i velkém úbytku vody, dírka nebude nijak malá.

Osobně jsem měl prasklou hlavu u M50B25 a úbytek vody byl minimální. Prasklina byla tak malá, že za studena nebyla téměř vůbec vidět ale po zahřátí (opatrně hořákem) se pěkně otevřela. Viděl jsem i podfouklé tesnění a též úbytek vody byl velmi malý cca 0.5 - 1 l na 1000km.

Napsal: pon 11.06.2012 20:20
od BMWIIIPower
Vačky jsou křehký na montáž,na to bych dával pozor,pokud je budeš sundavat kvůli broušení hlavy.Pak taky závity v bloku se rádi natahujou.Jinak nechápu,jak by mohl předchozí majitel udělat špatně hlavu,když se to podělalo po roce...

Napsal: pon 11.06.2012 20:54
od FiliposII
Neni problem udělat špatně hlavu nebo těsnění. Ja jsem tak take koupil auto a pul roku jsem v klidu jezdil, než se to projevilo vice. A došel jsem na to jen náhodou, když jsem důkladně zkoumal auto. Kdybych byl úplný lajk tak bych s tim možná jezdil i dalšího půl roku, než by se to dostalo do stádia kdy s tím nejde jezdit.

Napsal: pon 11.06.2012 21:11
od riderfery
jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy

Napsal: pon 11.06.2012 21:15
od Lukas92
riderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpg

Napsal: pon 11.06.2012 21:20
od riderfery
dekuju

Napsal: úte 12.06.2012 16:24
od BMWIIIPower
Lukas92 píše:
riderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpg
Tady je ale řeč o zážehovém šestiválci...40Nm a 2x 90°

Napsal: úte 12.06.2012 16:27
od BMWIIIPower
Snad všechny utahovací momenty na BMW http://tedserbinski.com/files/bmw_torq.pdf

Napsal: úte 12.06.2012 16:46
od Lukas92
BMWIIIPower píše:
Lukas92 píše:
riderfery píše:jen mala otazka pro info jaky je dotahovaci moment sroubu hlavy
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/050.jpg
Tady je ale řeč o zážehovém šestiválci...40Nm a 2x 90°
moje chyba dík za upozornění :)
je to potom jak říkáš
http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/obr/042.jpg

Napsal: čtv 14.06.2012 12:29
od norespect
podle me je pozde kdyz auto vaří a netopí :) zkusit utahnout znamena nastavit na momentaku 40nm + 2x90* (takze 120nm) (nektery sroub muze byt nedotazenej prave kvuli strzenymu zavitu kdyz to delalo prase) ,, zkusit kterej sel kterej ne a projet ,zkusit ...pokud mechanici nedodrzeli postup utahovani nebo nekde pritahly min ci vic.. stejne je hlava kriva.. praxe je takova ze kdyz je tesneni meneny bez zarovnani hlavy chce po probehu urcitych km dotahnout :/
ale jak rikate páni kolegove muze byt uz pozde :/