Stránka 1 z 1
Napsal: ned 03.06.2012 18:29
od metaljohn
Zdravím všechny,
Přišel čas shánět si nový auto a protože do BMW jsem úchylnej už od mala, tak značku mám jasnou

Jelikož to kvůli poruše fiatu musím řešit teď a ne pozděj, kdy bych si našetřil víc, mám rozpočet cca 100 000. Váhal jsem mezi E46 nebo E36, ale spíš se za ty peníze vydám cestou hodně zachovalé E36. Našel jsem si pár kousků a asi se na ně brzo pojedu podívat, tak bych chtěl ještě sesbírat rozumy.
Motor bych si představoval ideálně 323i nebo 325i. Pokud by se našla výjimečně pěkná 320i, tak bych možná bral i to, nebude to rychlík, ale myslím, že mě taky povozí
Mají ty motory nějaký špatný stránky, na který bych si měl dát pozor?
Jak je to s kastlí, měla E36 pozink, nebo ještě ne?
Na co se u E36 při obhlídce zaměřit? Jde mi o nějaký specifika tohoto auta, obecný věci na obhlídku znám.
Svezl jste se někdo s těmato motorizacema?
Jakej byste z benzínovejch R6 nejvíc doporučili a kterýmu se vyhnout?
Pročetl jsem si FAQ na úvodní stránce, ale radši bych sesbíral konkrétnější info, abych pak nelitoval

Chtěl jsem najít podobný téma na fóru, ale moc se nezadařilo.
Moc díky
Napsal: ned 03.06.2012 19:15
od shade741
Hledat- jsou toho tady tuny, pozink jenom verze do švajcu tuším, pokud r6 tak jedině 325i vanos 323i ,328i, hnijou prahy, rez okolo puků, aby seděl předek pofl/předfl. Cvakající hydra, rachtající vanos.... nechat pořádně prohřát, pazvuky od vanosu/rozvodů. dále klasický věci, aby se neoklepal po chcípnutí motoru, sametový chod, ověřit alespon odpojením funkci váhy. Bacha na zadní lemy, spodky předních blatníků, maska- hnijou. Vyhnout se bezvanosovým verzím. Nechat si projet win na výbavu atd jestli sedí a pod. Nastínil jsem pár věcí...
Napsal: ned 03.06.2012 19:19
od Beaver
Aha, takže Vanos se sere, ale bezVanosu se má vyhnout... To je komedie tohleto

Napsal: ned 03.06.2012 19:48
od shade741
Vanos je notoricky známá záležitost- oprava sadou na opravu vanosu je za pár kachlí 1500-2000 kč, je tam lepší průběh a navíc míň žere, celkově to bude novější motor. Bezvanos co vím má ostřejší vačku a jde líp "odspoda" takže se používá víc na blbnutí a drifty. Takže komedii si hledej jinde, doporučit bezvanos teda nemůžu, asi tomu hodně rozumíš že?
Napsal: ned 03.06.2012 20:33
od Beaver
shade741 píše:Bezvanos co vím má ostřejší vačku a jde líp "odspoda" takže se používá víc na blbnutí a drifty. Takže komedii si hledej jinde, doporučit bezvanos teda nemůžu, asi tomu hodně rozumíš že?
Že by můj nonVanos šel nějak krutě odspoda se říct nedá, nedávno se tu navíc mluvilo o tom, že cokoliv slabší než M3 na drifty nejde použít a najedou se 325 používá na drifty

Takže fakt sranda

Nicméně univerzálně platí, že co v (německým) autě není, to se nemůže posrat. Takže nonVanos je teoreticky spolehlivější, ovšem za cenu vyšší spotřeby a pravděpodobně hůř rozloženýho krouťáku (nemůžu přímo srovnat, ve Vanosu jsem nejel). Ale jinak samozřejmě když narazí na funkční a zachovalou 328 tak asi udělá nejlíp, akorát je fakt komické uvádět, že má určitě vzít tu verzi, se kterou bude mít (dřív nebo pozdějc) problém

Napsal: ned 03.06.2012 20:56
od Jamall
ja se nechci hádat, ale dle mého všechny e36 hnijí stejné, je jedno jaká motorizace, záleží jak se o něj staral předchozí majitel.
Ale určitě, pokud má střešní okno, ohlídej místa kolem "puků" to jsou místa kde se auto zvedá za spodek, jsou tam vyvedené hadičky od šíbru a když to místo nehlídáš, sežere ti spodky na šrot.
Hlídej spodky předních blatníků, lištu osvětlení SPZ na kufru kolem šroubů, růžky lemů u zadního nárazníku
Motor R6 328 určitě přednostně, ten motor neolituješ, všechny ostatní jsou supr. Vyvaruj se spíš 4válci, ne že by byl špatní, ale spotřeba snad stejná a není to vono.
Zbytek, jako klasické auto.
Napsal: ned 03.06.2012 21:15
od shade741
Ano rozhodne má vzít vanos, nevanos je proste podle me na nic, napsal sem na blbnutí a na drifty, ono není drift jako drift a závod jako závod. jel sem v obou motorizacích, vím jak které žerou a vanos má vprčicích každá druhá e 36, oprava je prkotina. Takže vím o čem mluvím, a neplácám neco o čem nevím, nemas vlastni zkusenosti a pises tu akorát svoje spekulace

proto jesně 325 vanos 323 a 328 nic jiného nebrat, tečka
Napsal: ned 03.06.2012 21:51
od metaljohn
Já to ani na drifty nepotřebuju, bokem bych jezdil akorát v zimě nebo maximálně na mokru, ale na suchu to trápit nechci. To auto mám víceméně na normální ježdění s tím, že se rád jezdím projet na okresky, kde by mi to auto mělo dělat radost.
Nejlepší volbou mi zatím připadne 323 (nebo 328), ideálně co nejnovější ročník. Jak na tom byly kastle s pozinkem? Dělal se od faceliftu, nebo se nedělal vůbec?
Škoda, že nemám známýho s motorizacema 320 a 323, rád bych zkusil a poznal rozdíl.
Jinak je pro mě novinka, že Vanos jde takhle levně spravit, měl jsem z něj původně trochu strach, aby to nebyl průser.
Napsal: ned 03.06.2012 22:35
od shade741
ano sám jsem dělal, objednávka toho setu z usa vyšla na nějakých 1700 nebo tak nějak už nevím, výměna není tak složitá, jen je třeba vědět jak, případně rád poradím.
Napsal: ned 03.06.2012 23:20
od Lukas92
osobně mám 323i a jsem spokojenej i když bych radši 328 skrz větší výkon
Napsal: pon 04.06.2012 09:23
od sten84
Ahoj ja mam 328i a za nic nych nemenil mel sem pred casem stejne dilema jako ty a kdybych tehdy vzal neco jineho nez 328i tak bych urcite litoval.nejlepsi pomer vykon/spotreba
Napsal: pon 04.06.2012 13:59
od Dabler
pokud chces auto do ktereho uz nebudes muset moc investovat jdi do 328i, pokud chces ladit k obrazu svemu ber 325i, pozor si davej na pravidelny tah motoru, klepani z predni casti motoru(spatny vanos) coz je pripad 80% e36, nejlepsi bude kdyz budes mit moznost auto zvednout, kouknout na podvozek. zadni tlumice odchazej casteji, ulozeni naprav, diferaku. predni ulozeni naprav, cepy. koukej jestli nekde neprosakuje olej a je motor zespod suchy tak samo prevodovka. pokud slysis pri prerazovani tupu ranu z pod auta, jedna se o vuli kardanu standartni problem s kterym se da zit, zkus jak je na tom spojka, zda li neprokluzuje, pripadne nevibruje, zdali neni slyset spojkove lozisko. motor dobre pri zkusebni jizde prohrej, mel by drzet volnobeh, na vicku oleje by nemela byt emulze. tak samo ve vode by nemelo nic plavat. atd atd atd
Napsal: pon 04.06.2012 14:13
od DWXak
Pokud máš možnost, tak určitě 328i

Je to asi nejlepší volba před M3 i co se týče spotřeby a výkonu kterej dostaneš...
A k tomu vanosu a bezvanosu u 325i, bezvanost táhne hůř od spoda, ale o to víc je tam znát ten kopanec ve 4tis otáčkách
