Stránka 1 z 1
Napsal: pon 21.05.2012 23:54
od ONDRASS
Zdravim...chlubím se už pul roku mou 36tkou a do ted nebyl (co se týče motoru) žádný problém. Jenom se poslední dobou začlo ozývat na studený motor nějaké cvakání. Cvaká asi tak 5 vteřin, potom ticho a po dalších 5ti vteřinách začne znova...to se opakuje do té doby, než se motor alespon trochu ohřeje. No a ještě jedna věc se spojkou. Ta jde jako po másle, ale když ji (zkoušel jsem na místě a poslouchal motor) sešlápnu a prudce pustím, tak v motoru KLEPE, klepe a pomalu ale jistě doklepe do uplnýho ticha. Nevim možná je to banalita co tady píšu...nevim. Každopádně díky za rady

Napsal: úte 22.05.2012 22:51
od mequi
To první cvakání budou asi hydroštely v háji a ten druhý zvuk by mohl být dvouhomtový sertvák. Prý, když je před smrtí tak klepe. Mne se taky oklepe když chcípnu motor.
Napsal: úte 22.05.2012 23:45
od ONDRASS
díky....na kolik tak ty hydroštely výjdou?

Napsal: stř 23.05.2012 10:44
od aigo
to te vyjde levneji vymenit cely motor a co se tyce spojky tak dvouhmota je az u vanosu u nevanosu je jednohmota
Napsal: stř 23.05.2012 12:03
od fizzer
aigo: s tou dvouhmotou, víš to určitě?
Napsal: stř 23.05.2012 14:52
od Jamall
té hydroštely můžeš ještě ještě relativně zachránit, pokud půjdeš a ještě dneska vyměníš olej....pokud ty to neklepe už nějaký týden
Napsal: stř 23.05.2012 21:04
od Foldas
co takhle změřit tlak oleje v motoru
Napsal: čtv 24.05.2012 12:46
od Danny
Jamall píše:té hydroštely můžeš ještě ještě relativně zachránit, pokud půjdeš a ještě dneska vyměníš olej....pokud ty to neklepe už nějaký týden
ten olej to může spravit ale chce to nejlépe 10W-60
Napsal: čtv 24.05.2012 16:47
od ONDRASS
No tak olej je čerstvě vyměněný právě.5W ...problém se spojkou už zmizel..no a ty hydro cvakají fakt nějakých 5 vteřin a ztichnou..třeba po 10ti sekundách na 2 vteřinky a tím to končí....to voda není ještě ani zvedlá
Napsal: čtv 24.05.2012 18:40
od Jamall
tak to už jsou na cestě páně...nic nenormálního...cvaká nám to sem tam každému...už jsou vydřené a neudrží olej, nebo jim dlouho trvá, než se "napustí"
Napsal: čtv 24.05.2012 20:11
od ONDRASS
Díky moc Jamalle. Nemám to teda zatím řešit? Chtěl bych slyšet konečnej verdikt. Ne typu vyměn celý motor atd

...měl sem to v Brně v renocaru plus u známýho mechoše a oba mi potvrdily, že je ten motor v neobyčejné formě

, že borec jezdil s 2.5 a u mýho 2.0 měl mnohem lepší pocit z jízdy, kultury a výkonově slabší že prej nebylo znát...no to je jedno, proto mě ty hydra trošku právě zamrzely...ale díky všem co tu píšete

)
Napsal: čtv 24.05.2012 20:42
od Jamall
záleží, kdo ty to bude dělat, výměna hyder sebou nese hodně práce. Jestli nějaký origo servis, tak "nový" motor vyjde opravdu levněji, ale tam to bude na 99,9% klepat taky a když né dneska, tak zítra určitě. Znalí mechanik je umí v ruce, když si je pomačká prý poznat, který je OK a KO nemusí měnit všechny i když by se měli. Jaké koliv cvakání motoru není dobře, záleží co máš s autem v plánu, nechá se s tím jezdit, ale jestli chceš spolehliví stroj, co tě nikde nenechá, tak vyměnit, protože se může ve ventilovém výku rozlítnout a nadělá paseku jak lůžku hydra,tak vačce a klidně i zbytku, je to věc náhlá, která přijde bez upozornění...upozornění je to, že cvaká, ale taky k tomu nemusí nikdy dojít.
Osobně pokud klepe jenom za studena bych to ještě neřešil, ale jak o sobě dá vědět i za tepla v dlouhých intervalech, je na čase s tím zajít na výměnu
Napsal: čtv 24.05.2012 21:25
od ONDRASS
No z auta mám v plánu udělat šperk, takže asi tak

...Ze všech rad jsem usoudil, že je problém na začátku a hydra cvakají opravdu jen za studena. I když ten motor studený ještě (po tom cvakání) je tak asi cca 5 minut nic neslyším. Ale rozhodně to řešit budu, jenom to musí vydržet do prázdnin

...každopádně díky za rady!!